تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شروع افزایش یارانه نقدی از دهک های پایین

  • کد خبر : 17770
  • 08 بهمن 1392 - 11:43
شروع افزایش یارانه نقدی از دهک های پایین

تاجگردون گفت:‌ برای بودجه سال آینده پیشنهاد داده ایم اگر دولت می خواهد پرداخت نقدی یارانه ها را به برخی دهک های جامعه نپردازد از دهک بالا که حدود ده درصد جامعه و شناخته شده هستند آغاز کند.وی افزود: برای افزایش یارانه نقدی نیز این کار باید از دهک های پایین شروع شود.

کمال مهر: نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید در شرایطی که تورم ۳۵ درصد است قیمت ها را افزایش دهد و فشار هزینه را به مردم تحمیل کند.

غلامرضا تاجگردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اینکه قیمت بنزین و گازوئیل چه میزان افزایش می یابد فعلا گمانه زنی است و باید از این گمانه زنی ها پرهیز شود.

وی گفت: دولت در زمانی که تورم کاهش یافت می تواند مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها را اجرا کند.

تاجگردون افزود: ‌اگر سال آینده نیز مانند امسال پرداخت یارانه مستقیم به مردم داشته باشیم، ۴۲ هزار میلیارد تومان از ۵۳ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده برای این موضوع هزینه می شود.

وی گفت: بقیه نیز برای درمان، بیمه و پرداخت های غیرنقدی و بخش تولید در نظر گرفته می شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها را در سال آینده به بخش تولید اختصاص داده است.

تاجگردون گفت: اکنون سرانه بیمه برای عموم جامعه ۴ هزار تومان است که دولت و مجلس تلاش می کنند آن را به بیست هزار تومان افزایش دهند.

وی افزود:‌ در بودجه سال آینده حدود سه هزار میلیارد تومان برای بیمه همه روستاییان و بخشی از شهرنشینان در نظر گرفته شده است.

تاجگردون گفت:‌ برای بودجه سال آینده پیشنهاد داده ایم اگر دولت می خواهد پرداخت نقدی یارانه ها را به برخی دهک های جامعه نپردازد از دهک بالا که حدود ده درصد جامعه و شناخته شده هستند آغاز کند.

وی افزود: برای افزایش یارانه نقدی نیز این کار باید از دهک های پایین شروع شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، میزان بدهی دولت به پیمانکاران را حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: راهکارهایی را در بودجه برای پرداخت این بدهی ها در نظر گرفته ایم.

تاجگردون گفت: بدهی دولت به اشخاص حقیقی مانند ایثارگران نیز حدود ۴ هزار میلیارد تومان است که از محل فروش سهام تامین می شود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۳ دولت را موظف کردیم برای پرداخت بدهی هایش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سهام دولتی را بفروشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال ۹۳ در بودجه پیش بینی شده است که در مقایسه با امسال افزایش مالیات نداریم.

تاجگردون افزود: ‌در بودجه سال آینده ساز و کارهای نظارت در بخش وصول مالیات و تشویق مالیات دهندگان در نظر گرفته شده است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با بیان اینکه این کمیسیون در ۳۲ جلسه ۴ ساعته بخش تبصره ۲۱ بودجه مربوط به یارانه ها را نهایی کرد گفت: این موضوع چهارشنبه در دستور جلسه علنی مجلس قرار می گیرد.

وی افزود: پیشنهاد دولت برای درآمد حاصل از مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سال آینده ۶۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با بودجه سال ۹۲ سی و سه درصد افزایش دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این میزان، ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن نان و برق و ۵۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی است.

کاتب گفت: مجلس این بخش از بودجه را آن طور که دولت پشنهاد داده بود تصویب کرد.

وی افزود:‌ ده هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل ا ز هدفمند کردن یارانه ها به بخش تولید اختصاص یافته است.

کاتب گفت:‌در بودجه بند عوارض مالیاتی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت پیش بینی شده است که برای بهبود حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا هزینه می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اگر دولت مصمم باشد این ۶۳ هزار میلیارد تومان محقق می شود.

کاتب گفت: پس از سه سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، سال ۹۳ نخستین بار این قانون به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: در سالهای گذشته تنها یک ماده و آن هم ماده ۷ که پرداخت یارانه نقدی بود اجرا می شد.

کاتب گفت:‌ سال آینده بخش بیمه، نظام سلامت، سرمایه گذاری دولت و تولید نیز اجرا می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ برای بخش بیمه و سلامت ۱۲ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است.

کاتب با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس، کاهش تورم ۲۵ درصد در سال آینده است گفت: رویکرد این دو نهاد کمک به مردم در قالب پرداخت نقدی نیست بلکه افزایش قدرت خرید مردم است.

وی افزود:‌ امسال برای نخستین بار پیشنهاد دادیم ۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات برای اشتغال روستاییان اختصاص یابد که ۲۲ میلیون روستایی را شامل می شود.

کاتب گفت:‌ پیشنهاد داده ایم بانک های عامل برای ضمانت این تسهیلات از متقاضیان ضمانت محضری کسر از حقوق آنها که همان پرداخت نقدی یارانه هاست دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تا زمانی که دهک های مشمول دریافت یارانه نقدی به وسیله دولت کاهش نیافته است مردم دغدغه دریافت یارانه نقدی را نداشته باشند.

کاتب گفت:‌ در بودجه سال آینده ۲۸ هزار میلیارد تومان فروش سهام برای دولت پیش بینی شده است که این پیشنهاد خود دولت است.

وی افزود:‌ در بودجه سال ۹۲ سی و هفت هزار میلیارد تومان فروش سهام پیش بینی شده بود که به علت تغییر دولت و انتخابات این رقم محقق نشد و در اصلاحیه بودجه به ۲۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت که آن هم تحقق نیافت.

 

 

 

واحد مرکزی خبر

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x