تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای ‌گارد» رونمایی شد

  • کد خبر : 17828
  • 08 بهمن 1392 - 14:32
سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای ‌گارد» رونمایی شد

سامانه‌های بومی شبیه‌ساز موشک‌های «هاگ» و پدافند هوایی «اسکای گارد» با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا رونمایی شد.

 

خبرگزاری فارس: سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای ‌گارد» رونمایی شد

 

به گزارش خبرنگار دفاعی کمال مهر، در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا صبح امروز دو سامانه جدید خود را در حوزه شبیه سازها رونمایی کرد. بنابراین گزارش شبیه ساز موشکی «هاگ» و سامانه پدافندی «اسگای گارد» دو نمونه‌ای بودند که با حضور امیر فرزاد اسماعیلی رونمایی شدند.

بنابر گفته امیراسماعیلی طرح اولیه طراحی و ساخت شبیه‌ساز با عنوان غفار یک توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه ارائه و تصویب شد و با استفاده از توانمندی کارکنان نخبه قرارگاه و همکاری و استفاده از تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی سامانه‌های شبیه‌ساز موشک هاگ واسکای گارد و با ویژگی‌های برتر از سامانه اصلی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به مشخصات منحصر به فرد این سامانه‌ها گفت: با استفاده از این شبیه‌ساز که کاملا مستقل و بدون نیاز به سامانه‌های عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد،می‌توان اهداف و مقیاس‌های واقعی در کلاس‌های مختلف موشک، هواپیما، بالگرد و پهپاد را شبیه‌سازی کرد و قابلیت انجام تاکتیک‌های مختلف رزمی با آرایش‌های متفاوت برای مصارف آموزشی این سامانه‌ها در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: این دستاورد جدید دارای سامانه ارزیابی و نمره دهی است و قطعات و تجهیزات آن در داخل تولیدمی‌شود و می‌تواند شرایط جنگ الکترونیک را ایجاد و عملیات ضد الکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه شبیه‌ساز از نظر ظاهر، کلیدها و کنسول کاملا مشابه سامانه اصلی طراحی شده و کلیه مراحل آموزشی توسط این سامانه‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته و رایانه‌ها توسط اساتید قابل مشاهده است و استاد می‌تواند به کلیه عکس‌العمل‌های کاربران امتیاز دهد

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x