تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دور جدید حملات رسانه‌های معاند به حجاب/ از خوانندگی زن محجبه تا ارسال عکس‌های شخصی

  • کد خبر : 17612
  • 08 بهمن 1392 - 8:16
دور جدید حملات رسانه‌های معاند به حجاب/ از خوانندگی زن محجبه تا ارسال عکس‌های شخصی

چندی است در کنار حمله به فرهنگ و بنیان خانواده، زیر سؤال بردن حجاب در دستور کار برنامه‌های فارسی‌زبان و حتی برخی رسانه‌های خارجی صاحب برند قرار گرفته است.

 
خبرگزاری فارس: دور جدید حملات رسانه‌های معاند به حجاب/ از خوانندگی زن محجبه تا ارسال عکس‌های شخصی

به گزارش سرویس فضای مجازی کمال مهر، سایت جهان نیوز نوشت: چندی است در کنار حمله به فرهنگ و بنیان خانواده، زیرسئوال بردن حجاب در دستور کار برنامه های فارسی زبان و حتی برخی رسانه های خارجی صاحب برند قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، پروژه تحقیر و تخریب حجاب که در یکی از شبکه های فارسی زبان و در برنامه آکادمی موسیقی” اتفاق افتاد این روزها در همان شبکه و به شکلی دیگر به نمایش گذاشته شد. تبیان در این زمینه می نویسد:”ظاهرا سریال حضور زنان با حجاب در این شبکه ادامه پیدا کرده است. اینکه زنان ایرانی درکنار روند تهاجم مستقیم این شبکه در اشاعه ارزش های غربی که اکثرا با اقبال زودهنگام روبرو نخواهد شد در برابر تهاجم نرمی قرار می گیرند که در درازمدت می تواند هدف نهایی این شبکه را در غربی شدن زنان و خانواده ها فراهم آورد.

“ارمیای باحجاب” اولین شخصیت ساخته شده توسط دست اندرکاران شبکه بهایی “من و تو” بود” که در برنامه آکادمی موسیقی این شبکه وارد شد و همگام با حفظ حجاب در مسابقات شرکت کرد! و بدنبال آن به گفته تبیان در برنامه ای در همین شبکه حضور پیدا می کند و در گفتگویی به تشریح مسئله حجاب خود!می پردازد.

اما نکته اینجاست که این شبکه بهایی در کنار فعالیت شبکه های دیگر فارسی زبان که به ترویج اباحه گری و خیانت می پردازند مسئولیت تخریب حجاب را برعهده گرفته است.

شبکه “من و تو” در ادامه پروژه “زن محجبه خواننده” این بار در برنامه بفرمایید شام شکل دیگری از زن محجبه را به نمایش گذاشته است:

ورود فردی محجبه به نام “فرزانه” در برنامه بفرمایید شام که سبک زندگی با حجاب خاص خود! را تعریف و فرهنگ سازی می کند.”فرزانه محجبه” در برنامه بفرمایید شام سبک های رفتاری، مراوداتی، پوششی، نحوه صحبت با نامحرم،حیا زدایی  و… را به نمایش می گذارد.

باید بدانیم این پروژه جدید، تنها در این شبکه نمانده است بلکه اخیرا شبکه فارسی وان که به دلیل رویکرد تند ضد اخلاقی خود از گوی رقابت با سایر شبکه های فارسی زبان عقب مانده بود، در سریال اخیرش که به زبان فارسی تولید کرده است در آن زنانی با رعایت پوشش‌ معیارهای ایران امروز وجود دارند. گویا این شبکه در حرکتی مکمل علاوه بر تاثیر گذاری بهتر بر قشر سفید جامعه و زنان ایرانی در راستای جنگ نرم خود و قبح زدایی و ترویج اباحه گری در جامعه با توجه به ذائقه مخاطب ایرانی به دنبال باز پس گیری دوباره گوی سبقت از رقبای ماهواره ای خود در جذب مخاطب است. برنامه ای که ممکن است در سایر شبکه ها نیز شیوع و شروع جدیدی پیدا کند.

اما این همه ماجرا نیست.پروژه تخریب حجاب به شیوه ای دیگر در سایت گاردین هم در دستور کار قرار گرفته است.دانا در این زمینه می نویسد:

اخیراً سایت گاردین در اقدامی عجیب از ایرانی ها خواسته است تا تصاویر و فیلم های خانه هایشان را در این سایت به اشتراک بگذارند که برخی نیز عکس های شخصی خود را برای این سایت ارسال کرده اند.

هرچند به نظر می رسد برخی از این عکس ها مربوط به ایران نباشند؛ اما متأسفانه برخی نیز عکس ها و فیلم های شخصی خود را در این سایت منتشر کرده اند.به نظر می رسد این سایت انگلیسی به دنبال نشان دادن تفاوت حجاب در اماکن عمومی و منازل شخصی است.

این سایت با انتشار چنین عکس‌هایی فرهنگ حجاب را به عنوان یک اختلاف نظر مردم و مسئولین مطرح می کند.جالب اینجاست که تصویر میز شام یک مجری برنامه آشپزی در صدا و سیما هم در میان این عکس ها دیده می شود.

آنچه که این سایت به آن توجه نکرده مسئله اجتماعی بودن حجاب است که در محیط شخصی این مسئله اجتماعی در نظر گرفته نمی شود.پیش از این نیز کتابIranian Living Room عکس هایی شخصی از ایرانیان را منتشر کرده است.

۱۵ عکاس با حمایت شرکت بنتون و با هدف دسترسی به اطلاعات ایرانیان این عکس ها را منتشر کرده اند.

* زن محجبه ایرانی خون‌آشام در جشنواره ساندنس و برلین

اما این همه اتفاقات پروژه های تخریبی حجاب نیست. چندی پیش فیلم ضد ایرانی «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کارگردانی و نویسندگی «آنا لیلی امیرپور» در جشنواره ساندس در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد.

فیلمی داستانی و سیاه و سفید که تلفیقی از ژانر نوآر و وسترن است. این فیلم به زبان فارسی ساخته شده است.

داستان فیلم در یکی از شهرهای متروک ایران که پر از فاحشه و معتاد است و فقر و ناامیدی در آن موج می‌زند، رخ می‌دهد. (این دقیقا عباراتی است که نشریه ورایتی در توصیف فیلم «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کار برده است).

این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای درباره یک دختر محجبه خون آشام (با بازی شیلا وند) است که عاشق پسری آس و پاس (آرش مرندی) می‌شود که قیافه‌اش شبیه به «جیمز دین»، بازیگر درگذشته هالیوود، است.این فیلم قرار است در شصت و چهارمین جشنواره برلین هم به نمایش در آید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x