تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان در استان البرز

  • کد خبر : 17734
  • 08 بهمن 1392 - 11:14
اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان در استان البرز

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان این استان با هدف مقابله با معضلات اجتماعی خبر داد.

قدرت‌الله شمیرانی  اظهار داشت: جامعه ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از نظر میانگین سنی جوان‌تر است و از این نظر ایران جزو جوامع جوان دنیا به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها، بخش مهمی از جامعه ایران را جوانان ۱۵ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند و از این نظر استان البرز دارای جمعیت جوان بیشتری نسبت به دیگر استان‌های کشور است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز درباره دلایل افزایش جمعیت جوان استان البرز گفت: برخی از استان‌های به دلیل موقعیت خاصی که دارند، جزو استان‌های مهاجر پذیر هستند که پس از تهران، سهم البرز و به ویژه شهرستان کرج بیش از دیگر استان‌ها است.

* حدود ۴۰ درصد شهروندان البرز جوان هستند

شمیرانی گفت: به دلیل اینکه بخش اصلی مهاجرت‌ از روستاها و شهرها به مراکز استان‌ها از جمله پایتخت و همچنین کلانشهر کرج از سوی جوانان انجام می‌شود، طبیعی است که میزان جمعیت جوان این مناطق نسبت به میانگین‌های کشوری بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد جمعیت استان البرز را جوانان تشکیل می‌دهند که نیازهای خاص خود را داشته و باید برای رفع این نیازها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز افزود: این موضوع که درصد زیادی از جمعیت یک جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند، به طور ذاتی نکته مثبت و نقطه قوت یک جامعه به شمار می‌آید، اما درک صحیحی از ظرفیت و توانمندی جوانان نداشته باشیم، این نقطه قوت به ضعف تبدیل خواهد شد.

شمیرانی اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جوانان ساکن استان البرز توسط اداره کل ورزش و جوانان در دستور کار این اداره قرار دارد که به زودی بخش مهمی از آنها عملیاتی خواهد شد.

وی متذکر شد: رفع مشکلات و کاستی‌های نسل جوان به طور کامل در اختیار اداره ورزش و جوانان استان‌ها نیست، اما با این وجود تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم بخش مهمی از نیازهای آنها را با همکاری دستگاه‌های اجرایی استانی برآورده کنیم.

* رفع نیازهای جوانان نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد

شمیرانی تاکید کرد: به طور قطع توجه به نیاز‌های نسل جوانان نقش بسیار زیاد و موثری در کاهش معضلات اجتماعی داشته و برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی باید سرمایه‌گذاری لازم در حوزه جوانان انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با عملیاتی شدن طرح‌هایی که ویژه جوانان ساکن استان البرز داریم، بتوانیم به نیازهای آنها به ویژه در حوزه فرهنگی پاسخ مناسبی بدهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x