تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تغییرات احتمالی در وزارت خارجه عربستان/ دست راست بندر بن سلطان از وزارت خارجه می‌رود

  • کد خبر : 17487
  • 07 بهمن 1392 - 19:05
تغییرات احتمالی در وزارت خارجه عربستان/ دست راست بندر بن سلطان از وزارت خارجه می‌رود

روزنامه “رای الیوم” از تغییرات احتمالی در وزارت خارجه عربستان و جایگزینی”ترکی الفیصل” و “عبدالعزیز بن عبدالله” به جای “سعود الفیصل”، وزیر خارجه کنونی عربستان، پرده برداشت.

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر، روزنامه رای الیوم فاش کرد: مقامات سعودی‌ به فکر پیدا کردن شخصیتی هستند که بتوانند وی را جایگزین “سعود الفیصل”، وزیر خارجه کنونی عربستان، که مشهور به پیروی از سیاست‌های “بندر بن سلطان” است، کنند.
منابع آگاه اعلام کردند: وزیر خارجه جدید عربستان به زودی تعیین خواهد شد.
این منابع افزودند: حضور سعود الفیصل در کنفرانس ژنو ۲ به مثابه آخرین ایستگاه وی در این سمت بوده است و وی درخواست استراحت کرده است اما گویا روند انتقال اختیارات وی و آماده کردن جایگزین وی زمان زیادی می‌برد.
 وزرای خارجه بسیاری از کشورهای عربی در حاشیه نشست ژنو از احتمال تغییرات دیپلماتیک در عربستان  خبر دادند.
از افرادی که اسامی آنها برای جایگزینی سعود الفیصل مطرح می‌شود نام “عبدالعزیز بن عبدالله” فرزند پادشاه عربستان، که در حال حاضر پست معاونت وزارت خارجه عربستان سعودی را برعهده دارد و شاهزاده “ترکی الفیصل” رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان، به چشم می‌خورد.
منابع وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس به روزنامه رای الیوم اعلام کردند: اگر تصمیم بر این باشد که این سمت همچنان در اختیار خاندان الفیصل باشد، شانس ترکی الفیصل بیشتر است اما عبدالعزیز بن عبدالله نیز شانس زیادی دارد زیرا وی امور وزارت خارجه را طی دوره زمانی درمان سعود الفیصل و حضور وی در خارج از کشور برعهده داشته و امور این وزارت خانه را اداره کرده است.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x