تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مذاکرات به کندی پیش می‌رود/ دولت سوریه گفت زنان و کودکان می‌توانند از مناطق محاصره‌شده حمص خارج شوند

  • کد خبر : 17184
  • 07 بهمن 1392 - 7:22
مذاکرات به کندی پیش می‌رود/ دولت سوریه گفت زنان و کودکان می‌توانند از مناطق محاصره‌شده حمص خارج شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه در جلسه صبح فردا بین هیأت‌های دولت سوریه و معارضان حلقه وصل خواهم بود افزود: مذاکرات بین دولت سوریه و معارضان به کندی پیش می‌رود.

,

خبرگزاری فارس: مذاکرات به کندی پیش می‌رود/ دولت سوریه گفت زنان و کودکان می‌توانند از مناطق محاصره‌شده حمص خارج شوند

 

به گزارش کمال مهر، «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با برگزاری نشستی مطبوعاتی درباره دستاوردهای مذاکرات هیئت‌های نظام و معارضان سوری صحبت کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه صبح فردا بین هیئت‌های دولت سوریه و معارضان حلقه وصل خواهم بود؛ افزود: مذاکرات بین دو هیئت دولت سوریه و معارضان به کندی پیش می‌رود.

ابراهیمی بحران سوریه را سخت و خروج از آن را زمان‌بر خواند و افزود: هیئت دولت سوریه به بنده ابلاغ کرد که زنان و کودکان می‌توانند از مناطق محاصره شده در حمص خارج شوند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سختی‌های رساندن کمک‌های انسان دوستانه برخی نهادها در مناطق تحت سیطره افراد مسلح، گفت: دولت سوریه خواستار لیست مردان مایل به ترک حمص قدیم است تا مطمئن شود که این افراد وابسته به گروه‌های مسلح نیستند.

وی با بیان اینکه فردا در یک زمان واحد با دو هیئت دولت سوریه و ائتلاف مخالفان دیدار خواهم کرد؛‌ از وخامت اوضاع و تحولات سوریه سخن گفت و افزود: ائتلاف مخالفان سوریه گفت که نام‌های طرف‌هایی که بر آنها تاثیر دارد را اعلام خواهد کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه بر سر اینکه کسی جلوی مساعدات ارسالی به حمص را نگیرد؛ توافق شده است؛ افزود: هیئت‌های مذاکره کننده بر سر لزوم پایان بخشیدن به بحران سوریه اتفاق نظر دارند… مذاکرات ژنو، مناقشاتی سیاسی درباره بحران سوریه است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که فردا از هر کدام هیئت‌های مذاکره کننده بیانیه‌ای را بشنوم، افزود:‌ دو طرف احساس کردند که نمی‌توان بدون پرداختن به موضوع انسانی، درباره موضوعات دیگر بحث کنند.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x