تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

انتشار گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور/ بدبینی ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به وضعیت کشورشان/ انتخاب یک ایرانی به‌عنوان دبیر‌کل حزب سوسیال دموکرات آلمان

  • کد خبر : 17501
  • 07 بهمن 1392 - 19:21
انتشار گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور/ بدبینی ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به وضعیت کشورشان/ انتخاب یک ایرانی به‌عنوان دبیر‌کل حزب سوسیال دموکرات آلمان

انتخاب یک ایرانی به عنوان دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان، درخواست اسد از مردم برای خواندن نماز باران، گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شد، بدبینی ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به وضعیت کشورشان، فوتبالیستی که خود را منفجر کرد، بازداشت پدر مجری من و تو به دلیل حمل مواد مخدر، چرا ایرانی‌ها را می‌کُشند و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری امروز دوشنبه ۷ بهمن است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

انتخاب یک ایرانی به عنوان دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان

حزب سوسیال دموکرات آلمان روز گذشته در کنگره حزب خود در برلین “یاسمین فهیمی” را با ۸۸/۵ درصد آراء به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب کرد. به این ترتیب این زن ۴۶ ساله که پدر ایرانی و مادر آلمانی دارد، جانشین “آندریا ناهلس” شد. وی تا به حال مدیر گروه در بخش برنامه‌ریزی سیاسی در اتحادیه کارگری قدرتمند معدن، شیمی و انرژی در هانوفر بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته‌نامه “اشپیگل” این زن ایرانی-آلمانی حدود بیست و هشت سال عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان است و در کنگره حزب سوسیال دموکرات اظهار داشت که می‌خواهد این حزب را از نظر داخلی تقویت کرده و کمک کند تا اعتماد انتخاب‌کنندگان را با کار دولتی خوب توجیه کند و این بار ما سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی موفقیت را از آن خود خواهیم کرد.

گفتنی است که فهیمی در هانوفر به دنیا آمده و در دانشگاه آن در رشته شیمی تحصیل کرده و در عرصه سیاسی آلمان چهره‌ای شناخته شده نیست. اما رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان این بار مصمم بود که دبیر کلی این حزب را به یک زن بسپارد.

درخواست اسد از مردم، برای خواندن نماز طلب باران

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، “بشار اسد” از وزارت اوقاف، ائمه، خطبا و همه هموطنان خواست در سراسر کشور بعد از خطبه‌های نماز جمعه آینده مصادف با سی ام ربیع الاول سال۱۴۳۰ و ۵ هجری مصادف با ۳۱ ژانویه۲۰۱۴  میلادی نماز طلب باران برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال درخواست رییس جمهوری سوریه، اوقاف نیز از شهروندان سوری خواست قبل از برپایی نماز استسقا، ۳ روز روزه بگیرند و به فقرا و نیازمندان کمک کنند و به صله رحم یا دیدن از دیگران از جمله نزدیکان و خویشاوندان بپردازند.

هفتم بهمن در آینه تاریخ معاصر ایران

ایرنا نوشت: ۷ بهمن ۱۲۹۴/سرپرسی “سایکس” که از طرف دولت انگلیس مامور تشکیل یک نیروی نظامی معروف به پلیس جنوب شده بود، به همراه تعدادی از افسران انگلیسی و نظامیان هندی به بندرعباس رفت.

۷ بهمن ۱۳۳۰/در پی مخالفت دولت مصدق با تصمیم انگلیس برای فرستادن آگرمان به عنوان سفیر آن کشور در تهران، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که هیچ سفیر دیگری را به تهران نخواهد فرستاد.

۷ بهمن ۱۳۳۴/به درخواست علمای قم و روحانیون در اعتراض به برگزاری رفراندوم ششم بهمن “محمدرضا پهلوی”، از رفتن به مسجد و اقامه نماز خودداری کردند. منبرها تعطیل و فعالیت بسیاری از مسجدها محدود شد.

۷ بهمن ۱۳۴۴/ایران به قرارداد جهانی آزادی تبادل افکار سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) پیوست.

۷ بهمن ۱۳۵۷/شاپور بختیار گفت: برای ملاقات با “آیت‌الله خمینی” اگر لازم باشد به پاریس خواهم رفت. ززز(ره) در پاسخ فرمودند: بختیار غیرقانونی است و باید استعفا دهد،
تا استعفا ندهد ملاقاتی در کار نیست.

پاسخ هاشمی به جنجال رسانه‌ها

“آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره اظهارات هفته گذشته ایشان در سخنرانی اختتامیه کنفرانس وحدت در موضوع خلیفه اول گفت: “موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود که بر سر این موضوع نباید نزاع کنیم، اما اینکه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست”.

بعضی رسانه‌های مجازی هفته گذشته تلاش کردند با تحریف اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین وانمود کنند که ایشان گفته است اینکه خلیفه اول چه کسی است یک موضوع تاریخی است و نباید مطرح باشد! متن کامل مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با روزنامه جمهوری اسلامی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده، در دهه فجر منتشر خواهد شد.

مظلومیت باغ فدک در چشمان حیرت‌زده دوربین

انتخاب نوشت: ۲۵ ربیع الاول مصادف با دوشنبه ۷ بهمن، سالروز هدیه کردن باغ فدک از جانب پیامبر اکرم(ص) به دختر عزیزشان حضرت فاطمه‌الزهرا (س( است و اسم “فدک” زیر تابلوی ورودی شهر “حائط” در عراق است.

گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شد!

 قانون در مطلبی طنز نوشت: خبر آمده که آقای “احمدی‌نژاد” قرار است کتاب خاطراتش را منتشر کند. بنده خدا خاطرات آقای روحانی را در روزنامه قانون دیده، گمان کرده شخص رئیس‌جمهور آن را نوشته. این شد که تصمیم گرفت قبل از دکتر روحانی اقدام به انتشار کتابش کند. از آنجایی که زحمت خاطرات آقای روحانی افتاد گردن ما، گفتیم گزیده‌ای از خاطرات آقای احمدی‌نژاد را هم به صورت تیزرطور و کامینگ‌سون‌وار بنویسیم، شاید مشتری شد و ما هم به نان و نوایی رسیدیم. از این دکتر روحانی که آبی برای ما گرم نشد…

اولین سفر به ونزوئلا/ ساعت ۱۸:۰۲ عصر/ همه عاشقم بودند. همه مرا می‌شناختند. فکر کنید داشتیم در خیابان راه می‌رفتیم یک دختر بچه ۳-۴ ساله با مادرش آمد جلو، مادرش پرسید: “این کیه؟” حالا فکر کنید زبان آنها هم اسپانیولی است، بچه مرا نگاه کرد و گفت: “هاها! این محموده! محموده! ای وای! محمود اینه؟! یاه یاه یاه!”

شهریور ۱۳۹۱/ساعت ۱۴ به وقت نیویورک

برای سخنرانی صدایم کردند. باورتان نمی‌شود، بسم‌ا… را که گفتم، این بار بقیه رفتند توی یک حصن و حصاری! آنقدر کلامم شیوا و رسا بود، همه محو صحبت‌هایم شده بودند. یک جوری محو شده بودند که هیچ‌کدامشان را دیگر در سالن نمی‌دیدم. اول کمی ترسیدم ولی چشم که چرخاندم دیدم مرد بهاری من توو سالنه، ماشالا. منتظر محمود جونه ماشالا… سخنرانی‌ام که تمام شد، علی‌اکبر صالحی و ثمره هاشمی چنان کف می‌زدند که می‌ترسیدم خدای نکرده رباط صلیبی پاره کنند! سخنران بعدی خیلی بیخود سخنرانی کرد. یک جوری حرف زد که تمام کسانی که از سخنان من محو شده و به مقام فنای‌فی‌المحمود نائل آمده بودند، دوباره روی صندلی‌ها ظاهر شدند.

بدرقه برادرم هوگو/ ساعت ۱۷:۲۰ عصر/ داشتم می‌گفتم: “گلچین روزگار، عجب بدسلیقه است است اســـ…” که ناگهان چشمم به منظره‌ای افتاد و گفتم: “اوپس! گلچین روزگار عجب خوش‌سلیقه است!” یادش بخیر. مرد خوبی بود. چه خانواده نازنینی داشت.

۱۵ بهمن ۱۳۹۱/ساعت ۹:۱۰ صبح/ قرار بود وزیر کار را استیضاح کنند. شیخ‌الاسلامی آمد پیش من و گفت: “آقا دستم به دامنتون. یه کاری واسه ما بکن. تا حالا ۲.۵ میلیون شغل بیشتر ایجاد نکردم. هنوز ۴۲۷ تا شغل دیگه باید ایجاد کنم که یه وقت خدای ناکرده پیش مردم بدقول و شرمنده نشم. بگید دو هفته استیضاح رو بندازن عقب اینها رو هم تولید می‌کنم و تمام.” گفتم: وقت ندارم، امروز قرار دارم، باید برم توی مردم. خواهش کرد: آقا شما که هر روز توی مردمید، یه امروز رو به خاطر من بیایید مجلس. داد زدم: پسر! بپر اون کاپشن منو بیار.» یکهو دیدم اسفندیار کاپشن را آورد. شرمنده شدم و گفتم: «ای وای ببخشید، شما چرا زحمت کشیدید؟

اسفندیار گفت: وا! گفتی پسر کاپشنم رو بیار. مگه من پسر نیستم؟! گفتم: معلومه که نه! شما مرد بهاری خودمی. عمرمی. جونمی. نفسمی. لبخند محبت‌آمیزی زد که دلم رفت. دریای نگاهش داشت مرا به سوی خویش ‌می‌خواند که یکهو شیخ‌الاسلامی تکانم داد و گفت: آقاااا! دیر شدها! الان غیابی چیز می‌کنن. داد زدم: چته؟ انگار می‌خوان ازش طلاق بگیرن! مگه کشکه غیابی عزلت کنن؟ کی هستن که عزلت کنن؟ بعد دست کردم توی جیبم و یک سی‌دی درآوردم و به فروزنده گفتم: این رو بده آقا لاریجانی. بگو محمود التماس دعا داشت.

ساعت ۱۶:۲۵ بعدازظهر/ شیخ‌الاسلامی با گریه رفت منزل. نقشه‌ام نگرفت. قرار بود این “سی‌دی بگم بگم” مثل بمب صدا کند، ولی مثل این سیگارت‌ها که بعد از روشن شدن نه صدا دارند، نه بو، عمل کرد! وزیر کار را هم انداختند. عیبی ندارد، شیخ‌الاسلامی قربانی هدف متعالی و مقدس ما یعنی سعید مرتضوی شد. روح هوگو وقتی دوباره هبوط کند، اجرش را می‌دهد.

نظر شاهزاده ‌انگلیسی ‌درباره ‌خاندان سلطنتی

روزنامه ساندی اکسپرس دیروز نوشت که “مایکل کنت” سخنان شگفت‌آوری را در مصاحبه با تلویزیون کانادا بیان کرده است.  مایکل ۶۹ ساله که به شاهزاده “فرصت طلب” معروف است، اظهارنظرهای تند و گزنده‌ای را برای جلب توجه به کتاب خود درباره خاندان سلطنتی در اروپا بیان کرد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، این عضو خاندان سلطنتی انگلیس اظهار داشت که نسل جوان در این خاندان برای ملت انگلیس بسیار خوب است ولی اعضای سالخورده سلطنتی برای بیشتر مردم خسته‌کننده هستند و تاکید کرد که دایانا همسایه او در کاخ کنزینگتون در مرکز لندن بوده و بسیار شیفته و دلبسته او بود؛ اما او مانند بسیاری از مردم آموزش کمتری دیده و خود را مانند ستارگان موسیقی یا سینما می‌دید.

دایانا در یک حادثه رانندگی مشکوک در ماه اگوست ۱۹۹۷ میلادی کشته شد.

بدبینی ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به وضعیت کشورشان

مرکز نظرسنجی “هریس انتراکتیو” آمریکا نظرسنجی را از ۲ هزار و ۴۷ نفر از شهروندان آمریکایی بعمل آورده است که نتایج آن نشان می‌دهد که ۸۰ درصد آمریکایی‌ها نگاهی منفی به وضعیت کشورشان دارند و تنها نگاه ۲۸ درصد آنها تمایل دارند تا به پنجمین سخنرانی “باراک اوباما” درباره وضعیت آمریکا گوش دهند.

به گزارش رجا به نقل از العالم، این نظرسنجی درآستانه پنجمین سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سه‌شنبه شب به وقت محلی درباره وضعیت این کشور انجام شود. نتایج نظرسنجی مرکز هریس انتراکتیو نشان داد که ۶۱ درصد از افراد شرکت کننده وضعیت عمومی آمریکا را منفی توصیف می‌کنند و ۶۷  نسبت به نظام آموزشی، ۷۱ درصد به بهداشت و درمان، ۳۷ درصد به اقتصاد و ۷۵ به مهاجرت و ۷۸ درصد نسبت به اشتغال دیدگاه منفی دارند.

درهمین حال، نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی “ای بی سی نیوز” و روزنامه واشنگتن پست آمریکا در آستانه سخنرانی باراک اوباما نیز حاکی است که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا به ۴۶ درصد کاهش یافته است.

 تیم فوتبال داعش جنجال‌برانگیز شد

روزنامه “النهار” عراق، صبح دیروز در گزارشی پیش از مسابقه فوتبال میان تیم ملی زیر ۲۲ سال این کشور با تیم ملی زیر ۲۲ سال عربستان سعودی در “مسقط” پایتخت کشور عمان، تصویر بزرگی را از اعضای دو تیم چاپ کرد که جنجال زیادی برانگیخت. این روزنامه تیم مذکور را تیم منتخب “داعش” (گروه تروریستی موسوم به “دولت اسلامی عراق و شام” که از سوی سعودی‌ها تغذیه می‌شود) دانست.

به گزارش شبکه ایران، در طرف مقابل این تصویر نیز عکسی از تیم ملی زیر ۲۲ سال عراق را کنار “نوری المالکی” نخست‌وزیر این کشور قرار داد و تیتر این عکس خبری را این چنین انتخاب کرد: “تیم ملی ما امروز یک رویارویی سرنوشت‌ساز با تیم داعش دارد”. در تصویر تیم ملی عربستان سعودی سرهای “عبدالعزیز آل الشیخ” مفتی این کشور، “محمد العریفی”، “نبیل العوضی”، “عائض القرنی” و “عادل الکلبانی” از دیگر مبلغان سرشناس وهابی قرار داده شد.

در پی این پیروزی شبکه‌های عراقی نیز این پیروزی بر داعش را به نوری مالکی تبریک گفتند! و شبکه “الانوار” عراق نیز با ابراز شادی از این پیروزی، پیام حکیم شاکر مربی را که در خطاب به مالکی گفته است: بازیکنان تیم ملی عراق با داعش در میدان نبرد می‌جنگیدند، منتشر کرد.

توافق محرمانه ایران و ترکیه درباره سوریه

جام نوشت: روزنامه “جمهوری” که متعلق به مخالفان دولت اردوغان است نوشت که دولت‌های ایران و ترکیه توافقات محرمانه‌ای داشته‌اند و دولت ترکیه پذیرفته در چرخشی تدریجی، مواضع خود در مورد بحران سوریه را تغییر دهد.

یکی از بندهای توافق این است که دولت ترکیه، اجازه برگزاری جلسات مخالفان سوری را در خاک خود ندهد.

زن داوطلب سوری در لباس نظامی

شفاف نوشت: پس از آنکه جنگ داخلی در سوریه آغاز شد و تروریست‎هایی از ۶۰ کشور دنیا به سوریه سرازیر شدند٬ نیروهای داوطلب مردمی نیز در کنار ارتش کشور برای دفاع از وطن خود اعلام آمادگی کردند.

فوتبالیستی که خود را منفجر کرد

تروریست عضو گروهک النصره که خود را در استان حلب سوریه منفجر کرد، “ابوبکر الریاضی” نامیده می‌شد یکی از بازیکنان سابق فوتبال در تیم الاحباء الاهلی منطقه عالیه لبنان بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، منابع مطبوعاتی و رسانه ای نزدیک به گروه های تروریستی فاش کردند فرد مذکور به این دلیل “الریاضی” (ورزشکار) نامیده می شد که عضو یک تیم فوتبال بوده و نام واقعی او “احمد دیاب” است.

تروریست مزبور که از عناصر گروهک تروریستی النصره بود، خودش را در یکی از مقرهای ارتش سوریه در حلب منفجر کرد و به هلاکت رسید و امروز (شنبه) درپی انتشار خبر مرگ الریاضی، دوستان وی در طرابلس اقدام به توزیع شیرینی و ابراز شادمانی کردند. الریاضی پیش از هلاکتش وصیت نامه ای نوشته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود. وی در این وصیت نامه از دوستان و نزدیکان و آشنایان خود خواسته بود با “جهاد” راه وی را ادامه دهند!

ابتکار جالب برای حذف ابتکار!

ایسنا در مطلبی طنز  نوشت: امسال سال بحران محیط‌ زیست است. حالا دیگر نه فقط تهران، که بسیاری از شهرهای بزرگ کشور درگیر مسأله آلودگی هوا هستند و این آلودگی زیست‌محیطی جان همه را تهدید می‌کند؛ هم مایی که زنده‌ایم و هم آن‌هایی که در راهند. به‌تازگی مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت گفته است که در شیر مادران اصفهانی سرب و کادمیوم، آرسنیک و جیوه وجود دارد. خبر را که خواندم، گفتم پس شیر مادران تهرانی چیزی جز اسیدسولفوریک نیست. من خودم شیر مادر خورده‌ام و مادرم همیشه نه به منت، بلکه از محبت می‌گوید: با تمام ضعف جسمانی به تو شیر خشک ندادم تا در آینده سالم باشی.

راست هم می‌گوید، تأثیر شیر مادر بر سلامت کودک و همچنین آتیه او ثابت شده است، ولی مادرانی که الآن بچه کوچک دارند، احتمالا در آینده به بچه‌های‌شان می‌گویند: عزیزم من تو را با شیرخشک بزرگ کردم و آن همه جیوه و ارسینک و سرب را توی حلقت نریختم. پسرخاله‌ات را ببین خل‌وچل شده، او شیر خاله‌ات را خورد. اگر به تو هم شیر مادر می‌دادیم، همین‌طوری می‌شدی.

حالا که بحث زیست‌محیطی است، بد نیست بدانید که طرحی در مجلس است که بنا بر آن طرح قرار است سازمان محیط‌ زیست در سازمان جنگل‌ها ادغام بشود. بله، اشتباه نمی‌کنم، سازمان محیط زیست در سازمان جنگل‌ها ادغام می‌شود. البته من هم با شما موافقم که اگر ادغامی این‌چنینی بخواهد صورت بگیرد، این سازمان جنگل‌هاست که باید در سازمان محیط‌ زیست ادغام بشود، اما چه کنیم که طرح می‌خواهد این معاونت مهم رییس‌جمهوری را در یک معاونت وزارت جهاد کشاورزی ادغام کند.

لابد می‌پرسید چرا؟ مگر کسی با ابتکار موجود در این معاونت مشکل دارد؟ چرایش را با یک مثال تاریخی خدمت‌تان عرض می‌کنم، باشد که زیرکان و باریک‌اندیشان را به کار آید: پرسش: تشکیل وزارت‌خانه ورزش‌وجوانان از سوی برخی نمایندگان مجلس هشتم نوعی انتقام‌گیری از محمود احمدی‌نژاد بود. این را می‌پذیرید؟ علیرضا دهقان نماینده مردم ایذه و باغملک: در بحث جوانان قطعا یک انتقام‌گیری از رییس‌جمهور وقت بود، اما در بحث ورزش وا… که ما هدف‌مان به‌روز کردن این بخش بود!

نتانیاهو: شهرک‌نشینان می‌توانند در کشور مستقل فلسطین باقی بمانند!

شبکه دو اسرائیل به نقل از یک مقام بلند پایه در دفتر نخست وزیری در سایت اینترنتی خود نوشت: “بنیامین نتانیاهو”، نخست وزیر اسرائیل اخیرا در جلسات محرمانه‌ای که در دفتر کارش برگزار شده، گفته است که شهرک نشینان این حق را دارند که در داخل مرزهای کشور آتی فلسطین پس از تشکیل این کشور باقی بمانند.

به گزارش ایسنا، این مقام اسرائیلی با بیان اینکه این صد درصد موضع رسمی نتانیاهو نیست، اذعان کرد که به اعتقاد وی سخنانی که از سوی نتانیاهو در این خصوص اظهار شد، بیانگر این است که وی معتقد است در کشور آتی فلسطین تنها خود فلسطینی‌ها ساکن نخواهند بود.

نتانیاهو پیشتر نیز گفته بود: تا زمانی که من در راس دولت هستم هیچ اسرائیلی از خانه و محل زندگیش بیرون رانده نخواهد شد.

بازداشت پدر مجری من و تو به دلیل حمل مواد مخدر

پدر مجری مشهور شبکه ماهواره‌ای “من و تو” در فرودگاه امام خمینی به هنگام خروج از کشور به علت حمل مقادیر قابل توجهی مواد مخدر بازداشت شد. وی که قصد داشت به منظور دیدن فرزندش به انگلستان سفر کند، در بازررسی بدنی مواد افیونی که به طرز ماهرانه‌ای در لباس زیرش جاسازی شده بود کشف می‌شود.

به گزارش سفیر، وی مدعی شد مواد مخدر را به سفارش فرزند و دوستانش با خود حمل می‌کرده است.

جشن روز جمهوری در هند

عصر ایران منتشر کرد، تظاهرات بر ضد دولت و رییس جمهور فرانسه در پاریس

جشن روز جمهوری در هند

جشن رنگ در جاکارتا

قطار در بنگلادش

“ناصر میناچی” وزیر تبلیغات و جهانگردی دولت موقت (۱۳۵۹/۰۵/۰۸)



خطر داعش‌ اطراف‌‌ حرم‌ امام‌حسین (ع)

“عقیل المسعودی” رئیس کمیته امنیتی کربلا در اظهاراتی از دستگیری منتشر کننده تصویر اعلامیه تهدیدآمیز داعش نزدیک حرم امام حسین (علیه السلام) خبر داد و گفت: در چند روز اخیر ، تصویری تهدید آمیز از داعش بر شبکه‌های اینترنتی اجتماعی منتشر شد، در این تصویر پرچم داعش چاپ شده و در کنار آن عبارت تهدید آمیز ” (ما) آمدیم” حک شده بود؛ فرد بازداشت شده، عکس مذکور را در یکی از مناطق حساس و اصلی نزدیک به حرم امام حسین (علیه السلام) گرفته و سپس در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، عقیل المسعودی در ادامه گفت: یک تیم اطلاعاتی سری و آموزش دیده برای تحقیق در مورد اصل این اعلامیه تهدید آمیز تشکیل شده است. بازجویی ها از فردی که این تصویر را منتشر نموده ادامه دارد، وی از اهالی فلوجه است که به کربلا آمده و تصویر در تلفن همراه وی وجود داشته است.

عکس قدیمی احمدی نژاد در دوران استانداری اردبیل

در اسفند ۱۳۷۵ “محمود احمدی‌نژاد” از مناطق زلزله‌زده اردبیل بازدید کرد.


چرا ایرانی‌ها را می‌کُشند؟

چند ماهی است مرحله جدیدی از عملیات‌های تروریستی و قتل شهروندان ایرانی در منطقه آغاز شده است. این موج کشتار، ایرانیان را بدون تمایز میان یک نظامی و غیرنظامی، مقام مسؤول یا شهروند عادی هدف قرار می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، مهمترین عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی در منطقه در ماه‌های اخیر به این شرح است:

-ربودن “نور احمد نیکبخت” کارمند سفارت ایران در صنعا (تیر ماه ۱۳۹۲)

– کشتار ۱۷ مرزبان ایرانی در شهر سراوان در شرق ایران ( آبان ماه ۱۳۹۲)

-حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت و کشتن ۶ ایرانی در این حادثه از جمله رایزن فرهنگی ایرانی ( آبان ماه ۱۳۹۲)

– کشته شدن ۱۵ تکنسین ایرانی در عراق در حمله گروه‌های تروریستی ناشناس (آذرماه ۱۳۹۲)

– قتل “علی اصغر سیدی” دیپلمات ایرانی در یمن (دی ماه ۱۳۹۲)

اما راز این موج از عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی چیست؟ دلیل این موضوع را می‌توان افزایش هزینه‌های ادامه حکومت “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه دانست. از چند ماه پیش تاکنون روند درگیری و جنگ داخلی در سوریه به سمت پیشروی و موفقیت‌های ارتش سوریه در کنار از میان رفتن احتمالات سقوط یا کناره‌گیری بشار اسد از قدرت می‌رود .براساس شرایط موجود نیز هیچ مانعی در مقابل ادامه حکمرانی اسد وجود ندارد و بشار تا اطلاع ثانوی در کاخ ریاست جمهوری در دمشق خواهد بود.

براساس چنین وضعیتی، فعالیت‌های مسلحانه و فشارهای دیپلماتیک نتوانسته‌اند حکومت اسد را متلاشی کنند. همچنین گزینه حمله نظامی خارجی برای سرنگونی حکومت سوریه  هم از میان رفته است. در چنین شرایطی، مخالفان جبهه ایران-سوریه تلاش می‌کنند ادامه حکمومت اسد برای تهران، هزینه‌زا باشد و این هزینه‌آفرینی را از بخش‌های مختلف دیپلماتیک (مخالفت با توافق هسته‌ای ژنو ـ مخالفت با حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲) تا اقدامات عملی در قالب کشتن شهروندان و مقامات ایرانی در منطقه واقعیت ببخشند.

جاسوسی صنعتی آمریکا از شرکت‌های خارجی

“ادوارد اسنودن” در گفتگو با تلویزیون “ای آر دی” آلمان اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی صنعتی از شرکت‌های خارجی که اطلاعات آنها حتی برای امنیت ملی آمریکا هیچ ارزشی ندارند هم دست دارد و شرکت آلمانی “زیمنس” از جمله شرکت‌هایی است که NSA از آنها جاسوسی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، هیچ تردیدی وجود ندارد که آمریکا در جاسوسی صنعتی دست دارد، اگر اطلاعاتی در شرکت زیمنس وجود دارد که حتی هیچ ارتباطی با امنیت ملی این کشور نداشته باشند، آمریکا این اطلاعات را به دست می‌آورد.

آژانس امنیت ملی آمریکا  اخیرا در واکنش به افشای بر نصب نرم‌افزارهای جاسوسی روی بیش از ۱۰۰ هزار رایانه در سرتاسر جهان، این اظهارات را رد کرد و گفت NSA از اطلاعات به دست آمده از شرکت‌های آمریکایی علیه آنها استفاده نکرده‌است.

نحوه برخورد با زنان زندانی در آمریکا

در این تصاویر که توسط روزنامه “دیلی میل” منتشر شده، اوضاع آشفته زندان زنان در ایالت آریزونا آمریکا، بیگاری کشیدن از آنها و نقض آشکار حقوق بشر در کشور داعیه‌دار این حقوق، به وضوح مشاهده می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کامران کولیوند
بهمن ۸, ۱۳۹۲ ۰:۱۵ ق٫ظ

آقا ممنون از مطالب بسیار خوبتون عالیست.

1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x