تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بنی‌صدر ۴۰۰ لباس سپاهی به ضد انقلاب در آمل داده بود/ ماجرای امدادهای غیبی در حماسه ۶ بهمن ۱۳۶۰

  • کد خبر : 16998
  • 06 بهمن 1392 - 16:47
بنی‌صدر ۴۰۰ لباس سپاهی به ضد انقلاب در آمل داده بود/ ماجرای امدادهای غیبی در حماسه ۶ بهمن ۱۳۶۰

فرمانده وقت سپاه آمل در حماسه ۶ بهمن ۱۳۶۰ با اشاره به روزهای سخت و فتنه‌هایی که انقلاب اسلامی از آنها عبور کرده است، گفت: طومار کمونیست‌های پرمدعا که با سلاح‌های مجهز به آمل آمده بودند، ۱۲ ساعته بسته شد و تئوری‌هایی که برای چپی‌ها در چین و کوبا جواب داده بود به خواست خدا و کمک مردم حزب‌الله در آمل شکست خورد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی کمال مهر، سردار ناصر شعبانی فرمانده وقت سپاه آمل در حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ در آیین رونمایی از کتاب “جبهه سوم” که به حضور سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در این حماسه پرداخته است، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در کالبدشکافی برخی حوادث انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به روزهای سختی که در این انقلاب گذشته است، افزود: در آمل، بندر انزلی، گنبد و خسروخان قشقائی در شیراز و کردستان این فتنه‌ها برپا شد که الحمدلله زمستان به پایان رسید و رو سیاهی به زغال ماند و انقلاب ما از این فتنه‌ها گذر کرد.

سردار شعبانی تصریح کرد: مثل چنین روزی ۱۰ صبح در آمل اتفاقی افتاد که فراتر از عقل ضد انقلاب بود.

وی افزود: این دشمنان فکر کرده بودند که با توجه به اینکه نظام اسلامی با هواداران خود در جبهه‌های جنگ و کردستان درگیر است جبهه سومی را در جنگل‌های شمال کشور تشکیل بدهد.

فرمانده وقت سپاه آمل در حماسه بهمن ماه ۱۳۶۰ گفت: بنی‌صدر دستور داده بود که در تاریکی شب ۴۰۰ لباس سپاهی را از یک کارخانه که طرف قرارداد سپاه بود به این گروه‌های ضد انقلاب بدهند تا مردم آنها را نشناسند.

سردار شعبانی اظهار داشت: حمله به سپاه، دادستانی و به خصوص بسیج از جمله اهداف جبهه سوم بود که رمز عملیات آنها اصابت آر پی جی به ساختمان بسیج بود که نشان از عمق کینه به مردم داشت و مهدی خانی نویسنده کتاب جبهه سوم از مجروحین و جانبازان آن حادثه و مسئول بسیج بود.

فرمانده وقت سپاه آمل در حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ گفت: علی‌رغم دروغ‌های ضد انقلاب آنها نتوانستند هیچ جایی را تصرف کنند بلکه شهر را محاصره کرده اما به لطف خدا و و حضور گسترده مردم، دشمنان شکست خوردند و مدل رفتاری امام (ره) در مشارکت مردم در امنیت نشان داده شد.

وی تصریح کرد: این حماسه به واسطه تدبیر و لطف خدا و حضور مردم بود و البته امدادهای غیبی نیز وجود داشت.

سردار شعبانی در تشریح این واقعه گفت: از شب تا به صبح بسیج ما محاصره بود و تعداد ۹ نفر بسیجی در این ساختمان محاصره شده بودند.

وی افزود: ساختمان بسیج آمل یکی از هتل‌های قبل از انقلاب بود که به بسیج داده شده بود و ۲۴ پنجره داشت بعدا وقتی افراد گروه‌های ضد انقلاب در این واقعه دستگیر شده و عده‌ای از آنها به زندان افتادند در دست نوشته‌ای از گروه پویان از فردی به نام سیروس این مطلب به دست آمد که نوشته بود ما دیروز دوبار به بسیج حمله کردیم اما حجم گسترده‌ای از آتش برسر ما بود که عبور را ناممکن می کرد.

فرمانده وقت سپاه آمل اظهار داشت: در حالی که در این ساختمان تنها ۲۴ پنجره و ۹ نفر بسیجی حضور داشتند که سلاح‌های آنها نیز آموزشی بود و نه جنگی سوال اینجاست که چگونه و از کجا این حجم آتش بر سر گروه‌های ضد ا نقلاب ریخته می‌شد.

وی افزود: سوال از کمونیسم که ادعا دارد خدا نیست در اینجا مطرح است و من این دست نوشته را به علامه حسن‌زاده آملی دادم و تعجب هم کردم که ایشان فرمودند مگر یادتان نیست خدا در جنگ بدر هزار نفر را به کمک رسول خدا فرستاد لذا اگر لایق باشید خدا باز هم می‌دهد.

سردار شعبانی تصریح کرد: نویسنده کتاب “جبهه سوم” مهدی خانی جانباز آن واقعه است که این کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: دشمن نیز اعتراف دارد که این امداد غیبی را به چشم دیده است لذا باید سوال کرد آن حجم ناشناخته آتش از کجا بوده است.

فرمانده وقت سپاه آمل گفت: فرمانده ما حضرت ولیعصر (عج) است و کمونیست‌های پرمدعا که با سلاح‌های مجهز به میدان آمده بودند ۱۲ ساعته طومارشان بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: تئوری‌های چپی‌ها در چین و کوبا جواب داده بود اما خداوند خواست و با کمک مردم حزب‌الله، کمونیست‌ها شکست خوردند و دیگر ادعایی ندارند و به شکست خود در استراتژی و برنامه اعتراف کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x