تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بستنی یخی، راه درمان این بیماری است

  • کد خبر : 16910
  • 06 بهمن 1392 - 7:36
بستنی یخی، راه درمان این بیماری است

این بیماری معمولا لب‌ها، لثه‌ها، ‌ناحیه دهان وندرتا قرنیه را گرفتار می‌کند و پیش از ایجاد عفونت فعال، ویروس تا ماه‌ها یا سال‌ها درآنجا باقی می‌ماند.
دکتر محمد علی نیلفرو

کمال مهر:دکتر محمد علی نیلفروش، متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی گفت: تبخال یک عفونت ویروسی مسری و شایع در اثر ویروس هرپس سیمپلکس می‌باشد، این بیماری معمولا لب‌ها، لثه‌ها و ناحیه دهان و قرنیه را گرفتار می‌کند و غالبا پیش از ایجاد عفونت فعال، ویروس تا ماه‌ها یا سال‌ها در آنجا باقی می‌ماند. 
وی افزود: بدن اغلب افراد، پادتن‌هایی را علیه ویروس تولید می‌کند که موجب کنترل ویروس می‌شوند. مگر اینکه عوامل خطر وجود داشته باشد.
دکتر نیلفروش تصریح کرد: این ویروس از طریق تماس فرد به فرد یا تماس با ترشحات بزاقی، چشمی، ادرار یا مدفوع انتقال می‌یابد.
همچنین عوامل افزایش دهنده خطر بروز این بیماری در نوزادان یا کودکانی که اگزما دارند، استرس فیزیکی یا عاطفی، وجود بیماری که مقاومت بدن را کاهش داده، سرماخوردگی، ‌ ناراحتی‌های گوارشی، تب، قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب وغیره دیده می‌شود.
وی گفت: برای بهبود ضایعات می‌توان مایعات خنک یا بستنی یخی نوشید تا ناراحتی کمتر شود. در ۲۴ ساعت اول، بعد از ظاهر شدن ضایعات پوستی، می‌توان یک تکه یخ را روی محل قرار داد. این کار ممکن است باعث تصریح بهبودی شود.
دکتر نیلفروش افزود: برای پیش‌گیری از شعله ور شدن مجدد بیماری، زمانی که قرار است فرد مدت زیادی را در خارج از خانه بگذارند، روی لب‌ها پماد اکسید روی یا کرم ضد آفتاب بمالد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x