تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

زمات توزیع کارت و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۳

  • کد خبر : 16657
  • 05 بهمن 1392 - 9:42

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به توزیع کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ از ۱۴ بهمن ماه از برگزاری این آزمون در روزهای ۱۶، ۱۷، و ۱۸ بهمن ماه جاری خبرداد.

گروه دانشگاه «کمال مهر» ؛ دکتر حسین توکلی گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۲ کدرشته امتحانی شامل ۵۱ کد رشته علوم انسانی، ۱۶ کد رشته علوم پایه، ۲۹ کد رشته فنی مهندسی، ۲۵ کد رشته کشاورزی، ۱۳ کد رشته هنر و ۸ کد رشته دامپزشکی، برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ثبت‌نام ۱۳۶ کد رشته از ۱۴۲ کد رشته به طور متمرکز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و ثبت نام شش کد رشته دیگر نیز با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش توسط ارگان‌های ذیربط انجام می‌گیرد.

 

مشاورعالی سازمان سنجش، تصریح کرد: تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۳ و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور و در ۱۳۶ کد رشته ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ نفر را داوطلبان زن و ۴۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر را داوطلبان مرد تشکیل داده‌اند که با این احتساب ۵۱.۹۲ درصد داوطلبان زن و ۴۸.۰۸ درصد داوطلبان مرد هستند.

 

توکلی با بیان اینکه آمار داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۳ نسبت به سال ۹۲ ، ۵۴ هزار و ۸۱۸ نفر افزایش یافته است، اظهار کرد: از کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال آینده، ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ نفر در دو کد رشته ثبت نام کرده‌اند.

 

وی گفت: اطلاعیه سازمان سنجش برای اعلام زمان توزیع کارت و برگزاری آزمون نیز یکشنبه ششم بهمن ماه جاری از سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و در روزهای دوشنبه هفتم و چهاردهم بهمن ماه نیز در نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد.

 

به گفته توکلی، کارت شرکت در جلسه آزمون ارشد ۹۳ به همراه برگ راهنمای آزمون از روز دوشنبه، ۱۴ بهمن در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: با توجه به این که بخشی از داوطلبان در دو کد رشته ثبت‌نام کرده‌اند، برای ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب علاقمند دو کارت آزمون صادر می‌شود، لذا جمع کارت‌های صادر شده آزمون کارشناسی ارشد ۹۳، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۸۸۶ کارت است.

 

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، براساس برنامه‌ریزی انجام شده آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه در ۶۲ شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x