تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دستور دولت برای پرداخت هزار میلیارد به مباشرین ذخیره سازی کالا/ استارت زودهنگام کارگزاران و مشارکت برای انتخابات مجلس ۹۴

  • کد خبر : 16720
  • 05 بهمن 1392 - 12:07

دیپلمات آمریکایی: بان‌کی‌مون در ژنو ۲ به نیابت از ما بهانه‌جویی کرد،دردسرهای ورود یک دستگاه آمبولانس به کشور،عمل شنیع فرمانده تروریست‌ها در سوریه،خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند،جلسه مشترک دولت و مجلس؛ سه‌شنبه و ….از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های روز شنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

کمال مهر؛


*کیهان


استارت زودهنگام کارگزاران و مشارکت برای انتخابات مجلس ۹۴

عضو حزب منحله مشارکت گفت: موضع جریان متبوع وی ائتلاف حداکثری با مطالبات حداقلی است.سعید شریعتی در مصاحبه با سایت شبکه ایران گفت: در حال حاضر باید رویکرد ائتلاف حداکثری با مطالبات حداقلی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال شود، گسترده‌تر شود. همان‌طور که در ۲۴ خرداد می‌گفتیم باید مطالباتمان را کنترل و زمانبندی کرده و بر مدار و محور یک شعار که همان آشتی ملی و وحدت ملی است حرکت کنیم. امروز هم باید بر موفقیت دولت روحانی تاکید کنیم. به دلیل اینکه هر تفرقه‌ای هزینه‌بردار است. شریعتی در ادامه به بحث‌هایی مبنی بر عبور از روحانی اشاره کرد و گفت: ایشان هیچ‌وقت لیدر جریان حامی‌اش نبوده و خودش هم چنین ادعایی ندارد. در ضمن باید بر این نکته تاکید کرد که اغلب حامیان روحانی خیلی قبل‌تر از روحانی پیش‌تر رفته بودند و مطالباتشان جلوتر از روحانی است، اما در ۲۴ خرداد بر اساس عقلانیت حاکم بر جریان اصلاحات آگاهانه و برای به دست آوردن پیروزی به این نتیجه رسیدند که عقب بنشینند و پرچم را به دست روحانی دهند. به همین دلیل تا اطلاع ثانوی بحث عبور از روحانی مطرح نخواهد بود چرا که وجدان جمعی و عقلانیت سیاسی موجود در جبهه حامیان دولت روحانی افزایش سطح مطالبات و بالا بردن توقعات در جامعه را در درون خود اصلاح خواهد کرد مگر اینکه خود دکتر روحانی از مواضع و تعهدات خود عقب‌تر برود که به طور خود به خودی عبور از روحانی اتفاق خواهد افتاد.

شریعتی درباره بحث‌هایی مبنی بر مطرح شدن سر لیستی ناطق نوری و عارف گفت: این دو بزرگوار مورد احترام هستند و خوشبختانه واقعیت این است که ناطق نوری طی ۸ سال قرابتی با جریان اصلاحات پیدا کرده است، در واقع باید گفت طی این سال‌ها نیروهای با هویت و اصیل کشور با هم ارتباط وثیق‌تری پیدا کردند و در این میان آقای ناطق نوری یکی از چهره‌های اثرگذار ملی ماست.وی همچنین در مصاحبه با سایت تدبیر درباره تدارک اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس گفته است: تا آنجا که من مطلعم گروه‌های اصلاح‌طلب مانند کارگزاران و مشارکت مشغول فعالیت‌اند و تلاش می‌کنند یک ارزیابی دقیقی از اتفاق‌های سیاسی، شرایط دو سال آینده کشور و مسیری که منتهی به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی می‌شود، داشته باشند.

از سوی دیگر رضا خاتمی در مصاحبه با روزنامه آرمان، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ کاندیدای نخست ما آقای هاشمی و آقای خاتمی بودند و ما مجبور شدیم از اینها عبور کنیم. می‌شد دعوا راه انداخت و همه‌چیز را بر هم زد]![ اما فایده‌ای برای کشور نداشت و سبب زیان کشور می‌شد. این عقلانیت و خردورزی که چند بار اشاره کردم همین است که شما همیشه نمی‌توانید دنبال بهترین‌ها بروید. وی ادامه می‌دهد:  من نمی‌خواهم وارد مصادیق شوم اما اصلاح‌طلبان به این استراتژی بسیار مهم رسیدند که نخست، باید منسجم باشند، دوم اینکه به حداقل‌ها در این مسیر قناعت کنند و سوم اینکه با نیروهایی که در جریان اصلاح‌طلبی نیستند اما دلسوز کشور هستند، همکاری داشته باشند. شما تردید نکنید نقشی که آقای ناطق نوری در انتخابات خرداد ۹۲ داشت کمتر از نقش خیلی چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر نبود و آقای ناطق هم با همین هدف فعالیت می‌کرد بنابراین در انتخابات آینده بعید نیست اصولگرایان میانه و اصلاح‌طلبان به یک لیست واحد برسند.

خیالبافی بی‌بخاران در «بخارا»…!

مجله بخارا که چندی قبل با چاپ شعری از حجاب، نماد عفاف و حجاب را به سخره گرفته بود این بار با چاپ مقاله‌ای از داریوش شایگان از سردبیران فصلنامه «ایران‌نامه» (ارگان اشرف پهلوی) چاپ خارج در آخرین شماره فصلنامه بخارا با عنوان «سفر من در قرن پانزدهم میلادی» به دفاع از ارتداد پرداخت.داریوش شایگان در این مقاله آورده است: «تصور کنید اگر با آگاهی امروز به قرن پانزدهم باز می‌گشتیم، چه می‌شد؟ شاید در گذر از سطوح فرهنگی گوناگون، به جرم بت‌پرستی و الحاد، نفی و طرد و تکفیرشان نمی‌کردیم، بلکه خود را با پیام پنهانشان هم‌نوا می‌ساختیم و به سخنانشان گوش جان می‌سپردیم.»

شایگان در ادامه این مقاله پایبندی به دین و هویت اسلامی- ایرانی را امری متعلق به جهان قدیم و کهنه می‌داند که برای رسیدن به «هویت مدرن» باید از قید دین و رسوبات باستانی خلاص شد. وی می‌نویسد:« انسان شرقی بدون جذب سراسر تاریخ پنج قرن اخیر ]پس از رنسانس[، که خود تجسم آن است، بدون فراگیری هویت مدرن که با رسوبات باستانی او سر سازگاری ندارد، هرگز انسان زمان خود نخواهد شد.»تئوریسین بنیاد فرح پهلوی در ادامه جدیدترین نظریه‌پردازی‌های خود تکلیف انسان‌شرقی را نیز برای «رهایی از دین» و «مدرن شدن» مشخص کرده و ادامه می‌دهد: «تکلیف او خلاف تکلیف انسان غربی است. او باید خود را از تعبیر بازمانده جهان مندرس خلاص سازد و زمینه را برای فهم این گسستی که پیامدهایش را در ناخودآگاه خود بر دوش می‌کشد، آماده کند.»

شایگان «دین»، «سنت» و «هویت تاریخی» را موانع مدرن شدن فرض می‌کند و غرب را به دلیل دریدن این پرده‌ها می‌ستاید: «این پرده برای انسان غربی دیر زمانی است که دریده شده، برای انسان شرقی هنوز به کلی پس نرفته است.»شایگان پس از فروپاشی رژیم طاغوت و تغییر سیاست‌های آمریکا در ایران، با حلقه شاگردانش مانند رامین جهانبگلو به ترویج گفتمان‌های سکولار و «هویت‌زدا»  روی آوردند تا جایی که روابط مخفی شایگان و رامین جهانبگلو با سفارتخانه‌های اروپایی- آمریکایی در تهران واکنش‌های منفی‌ای حتی در محافل روشنفکری برانگیخت و «فرج سرکوهی» (سردبیر سابق ماهنامه آدینه و از تحلیلگران فعلی رادیو فردا) در دهه ۱۳۷۰ در مقاله‌ای به انتقاد از این روابط مخفی پرداخت.

وی چند سال سردبیر فصلنامه «ایران‌نامه»  ارگان مطبوعاتی «بنیاد مطالعات ایران» (به ریاست اشرف پهلوی) در واشنگتن را عهده‌دار بود و با نشریات اصلاح‌طلبان در داخل کشور از جمله ماهنامه بخارا  همکاری نزدیکی داشت.فعالیت‌های داریوش شایگان در دوران حاکمیت حزب کارگزاران اوج گرفت تا جایی که وی به همراه جمعی از همفکرانش نشر «فرزان روز» را راه انداخت و جایزه ناشر برگزیده را از مهاجرانی دریافت کرد. شایگان در ماجرای محاکمه غلامحسین کرباسچی به دفاع و قهرمان‌سازی از شهردار وقت تهران پرداخت و او را بزرگترین شهردار خاورمیانه نامید. به گفته برخی کارشناسان ریشه دفاع شایگان از کرباسچی، روابط پنهان این عامل ضدانقلاب و سلطنت‌‌طلب با شهرداری تهران و در اختیار گرفتن انحصار بخشی از پروژه‌های اقتصادی بود. گفتنی است در سالهای موسوم به اصلاحات در جلد ۸ مجموعه کتاب‌های تاریخی «نیمه پنهان»  دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان به کارنامه و زندگی‌نامه داریوش شایگان پرداخته شده است.

خبر کیهان درست بود وزیر علوم صداقت نداشت

انتشار حکم برکناری مدیرکل حراست وزارت علوم، بار دیگر بی‌صداقتی فرجی دانا را به اثبات رساند.کیهان و برخی رسانه‌ها روز سه‌شنبه از  برکناری سیدحسین حجازی مدیرکل حراست وزارت علوم توسط فرجی دانا خبر داده و خاطرنشان کرده بودند که این اقدام به خاطر مخالفت حجازی با به کارگماری فتنه‌گران صورت گرفته است. اما روز چهارشنبه فرجی دانا در مصاحبه با «خانه ملت» شایعه برکناری رئیس حراست را رد کرد و گفت خبر رسانه‌ها کذب محض و شایعه است.او همچنین گفته بود: هیچ تغییری در ریاست مرکز حراست این وزارتخانه اتفاق نیفتاده است. با این وجود روز پنجشنبه حکم وزیر علوم برای تصدی ریاست حراست از سوی داریوش سلیمی منتشر شد که نشان می‌داد فرجی دانا برای چندمین بار بی‌صداقتی به خرج داده و دروغ گفته است. وی در مجلس و در جریان اخذ رأی اعتماد نیز خود را منزه از فتنه‌گران جلوه داد و وعده کرد که فتنه‌گران را به کار نگیرد. اما پس از حسن ظن نمایندگان مجلس و کسب رأی اعتماد آنان، عناصر فتنه‌گر را در سطوح معاونین وزارت (نظیر توفیقی و…) به کار گماشت براساس اعلام وزارت اطلاعات، برخی از این انتصاب‌ها با وجود مخالفت وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

فرجی دانا همچنین بالغ بر ۲۳ رئیس دانشگاه و پژوهشگاه را برکنار کرده و اغلب از جریان حامی فتنه بر این مناصب گماشته است. وی هم یک کارت زرد تذکر از مجلس گرفته و مورد  اعتراض شدید نمایندگان اصولگراست. گفته می‌شود کسانی چون «ف-ر» عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم که صلاحیت وی در انتخابات مجلس نهم و شورای شهرچهارم تهران رد شده و دارای پیوند با برخی سران فتنه است، در فهرست انتصاب‌های فرجی دانا قرار دارند.

اندیشکده استراتفور: لغو دعوت از ایران اشتباه بزرگ آمریکا

روابط آمریکا و ایران به همان اندازه که با اجرای توافق هسته‌ای ژنو پیشرفت کرد، با لغو دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو۲ افول کرد.
اندیشکده استراتفور با انتشار تحلیل فوق یادآور شد: لغو دعوت دبیر کل سازمان ملل از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو- ۲  نشانه تداوم توجه آمریکا به خواسته‌های ریاض و اسرائیل در عین ادامه گفت‌وگو با ایران است و مذاکرات آینده را دشوارتر می‌کند. دبیر کل سازمان ملل در واقع با دعوت از ایران تلاش کرد روابط با ایران را بازسازی کند اما به دستور آمریکا این دعوت پس گرفته شد. آمریکا مایل است با وجود توافق ژنو محدودیت‌ها علیه ایران در جای خود باقی بماند.

این تحلیل می‌افزاید: «با وجودی که واشنگتن گفت‌وگوهای خود را با تهران ادامه داده است اما چشم و گوش خود را کاملاً به روی خواسته‌های بازیگران منطقه‌ای مانند اسرائیل و عربستان سعودی نبسته است. دولت ایران به لغو دعوت بان‌کی‌مون به شدت واکنش نشان می‌دهد به خصوص اینکه مقامات ایران می‌بایست افکار عمومی را که نمی‌خواهند تابع و تسلیم فشارهای غرب به نظر بیایند، سامان دهند.

ترویج وهابیت در پستوها

.
ترویج عقاید وهابی و ضد شیعی به بهانه آموزش حفظ قرآن در یکی از شهرهای مازندران، موجب اعتراض شد.آقای «ز» در این جلسات، عقایدی مانند توسل، شفاعت، دعا، زیارت و عزاداری برای امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برد و آن را مخالف قرآن جلوه می‌دهد. او همچنین منکر امام زمان(عج) شده و ادعا کرده که هر کس خود یک امام زمان است(!) وی همچنین در حالی که خرافات مورد نظر خود را با تعصب ترویج می‌کند، اندیشه‌های بزرگانی چون علامه طباطبایی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی را قابل نقد و رد خوانده است. وی همچنین مسائل ضد دین علیه حجاب و رعایت حریم خانواده مطرح کرده است.

گفتنی است طرفداران عقاید وهابیت براساس توصیه اکیدی که به آنان شده است، به شدت از مناظره با صاحبنظران و حتی اعلام آشکار عقاید انحرافی خود در میان مردم منع شده‌اند و در همان حال به آنان سفارش شده است، در محافل خصوصی و بیرون از دید و توجه افراد آگاه به ترویج این عقیده ساخت انگلیس بپردازند.

دیپلمات آمریکایی: بان‌کی‌مون در ژنو ۲ به نیابت از ما بهانه‌جویی کرد

سفیر سابق آمریکا در سازمان  ناتو اذعان کرد عدم حضور ایران در نشست ژنو ۲،  این نشست را پیشاپیش دچار بدشانسی کرد.رابرت هانتر در وبسایت لوبلاگ نوشت: نشست ژنو ۲  از همان ابتدا به خاطر حذف نام ایران با بداقبالی مواجه شد. بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد، از ایران برای شرکت در این نشست دعوت کرد. این دعوت، با توجه به موقعیت و نقش ایران در منطقه و در قبال سوریه، اقدامی منطقی و لازم به نظر می‌رسید اما پس از آن، بان‌کی‌مون دعوت خود از ایران را پس گرفت. علت- یا، به تعبیر برخی، بهانه – او برای پس گرفتن این دعوت، این بوده که جمهوری اسلامی به مولفه‌ای اساسی که پیش‌شرط مذاکرات نشست ژنو۲ تلقی می‌شود، قائل نیست، و آن، کناره‌گیری بشار اسد از قدرت است. به عنوان لازمه انجام مذاکرات برای پایان دادن به تنش در سوریه.

وی می‌نویسد: گزارش‌ها مبتنی بر آن است که فشار بر دبیر کل سازمان ملل برای پس گرفتن دعوت ایران، عمدتا از سوی بریتانیا و ایالات متحده اعمال شده است. عده‌ای از تحلیلگران سیاسی معتقدند که سبب اصلی موضعی که دولت اوباما در این خصوص اتخاذ کرده، در نظر گرفتن عاملی دیگر است؟ مذاکرات موازی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران. این مذاکرات تا همین جا هم با گرفتاری و چالش مواجه بوده است و در میان مهمترین چالش‌های آن، مخالفت اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با توافق موقت با ایران بود و مخالفت بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا با عدم اعمال تحریم‌های تازه و شدیدتر علیه ایران.

هانتر معتقد است: بیم آن می‌رود که پس گرفته شدن دعوت شرکت ایران در نشست ژنو ۲ اثری منفی در ایران بگذارد و آنها را از رفتار «شیطان بزرگ» بیشتر به خشم آورد. اما مضمون این تناقض‌نما، عمیق‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. باراک اوباما در راهبردش در قبال خاورمیانه، رویاروی دشواری‌های بزرگ است.

*خراسان


دستور دولت برای پرداخت هزار میلیارد به مباشرین ذخیره سازی کالا

پس از آنکه مصوبه دولت سابق مبنی بر تکلیف سازمان هدفمندسازی یارانه ها نسبت به پرداخت مبلغ هزار میلیارد ریال به منظور تامین ضرر و زیان مباشرین طرح ذخیره سازی کالا به دلیل مغایرت با برخی قوانین، متوقف ماند، دولت یازدهم اخیرا با صدور مصوبه ای که توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، ضمن اصلاح این مصوبه، دستورات لازم را برای پرداخت این مبلغ فراهم کرده است.

 

دردسرهای ورود یک دستگاه آمبولانس به کشور

بنابر بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی که بر اساس درخواست تعدادی از خیرین صورت گرفته، مشخص شده در حالی که ورود و ترخیص یک آمبولانس اهدایی از سوی خیرین خارج کشور به یکی از بخش های بهداشتی و درمانی اقدام پیچیده و سخت اداری محسوب نمی شود، اما به علت اشتباهات تعدادی از دستگاههای اجرایی و نامه نگاری های نادرست آنها برای دریافت مجوزهای مربوطه، این دستگاه آمبولانس مدتهاست اجازه ترخیص پیدا نکرده است.

*جام جم

روایت کدخدایی از رد صلاحیت هاشمی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مورد موضوع بررسی صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ و ردصلاحیت او گفت: وقتی دیدیم اجمالا رای لازم وجود ندارد، من با برخی از آقایان که می‌دانستم با او ارتباط دارند تماس گرفتم و گفتم اگر می‌شود ایشان خودشان انصراف دهند تا مشکلی هم ایجاد نشود. این افراد هم گفتند بعید است هاشمی این کار را انجام دهند، اما بازهم با او صحبت کردند و در نهایت گفتند که ایشان انصراف نمی‌دهند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: وقتی این موضوع در شورای‌نگهبان مطرح شد، رای‌گیری نهایی صورت گرفت و او رای نداشت. بازهم در این مرحله برخی از آقایان اعضای شورای نگهبان جلسه‌ای داشتند و گفتند اگر می‌شود قبل از اعلام رسمی نظر شورا، این موضوع به اطلاع ایشان برسد. مساله به بنده واگذار شد، یکی این‌که با آقای لاریجانی (رئیس مجلس) صحبت کردم و گفتم اگر می‌شود شما این مساله را منتقل کنید. یکی هم جناب آقای روحانی بودند که دعوتشان کردم که وضع خودشان را به ایشان اعلام کردیم و هم خواهش کردیم موضوع را با آقای هاشمی در میان بگذارند. او هم گفت اگر می‌شود در این مورد تجدیدنظری داشته باشید که ما گفتیم امکان این کار وجود ندارد و خواهش کردیم که این پیام را به آقای هاشمی برسانند.

کدخدایی ادامه داد: فردای آن روز آقای لاریجانی به دیدار آقای جنتی آمد و گفت به صورت حضوری با آقای هاشمی صحبت کرده‌ و ایشان حاضر به انصراف نیست. روحانی هم به من گفت من هم صحبت کرده‌ام و آقای هاشمی این موضوع را قبول نکرده‌اند که در نهایت ما این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردیم.

لغو تحریم‌های سوئیس علیه ایران

روزنامه سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ، ساعتی بعد از دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در حاشیه اجلاس داووس، از لغو تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ایران خبر داد.به گزارش ایرنا، این روزنامه سوئیسی نوشت: برخلاف اتحادیه اروپا که اعلام کرده تحریم‌های خود علیه ایران را برای مدت معینی به حالت تعلیق درآورده، سوئیس تحریم‌های خود را به صورت کامل لغو می‌کند.

جلسه مشترک دولت و مجلس؛ سه‌شنبه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه مشترک هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید انصاری گفت: این نشست به‌میزبانی مجلس برگزار می‌شود. اولین نشست مشترک مجلس و دولت جدید، نهم مهر به میزبانی دولت انجام شد.

*ایران

روحانی ستاره امسال داووس

خبر اول این که حضور روحانی در اجلاس داووس مورد توجه ویژه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. واشنگتن پست نوشت: هیچ چیز بهتر از حضور روحانی رئیس‌جمهوری ایران در اجلاس داووس، سیاست فاجعه بار دولت اوباما در قبال ایران را به نمایش نگذاشت. به گزارش انتخاب، این روزنامه نوشت: زمانی باراک اوباما رجزخوانی می‌کرد و می‌گفت ایران در انزوا قرار دارد. درحالیکه اکنون روحانی در داووس لبخند می‌زند و با سران جهان دیدار می‌کند و با نمایندگان شرکت‌های خارجی توافق می‌کند. روزنامه حریت نیز در گفت وگو با رئیس‌جمهوری ایران در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس نوشت: ستاره امسال داووس، بی‌شک روحانی است. پیش از این نیز رسانه‌های آلمانی و الجزیره گفته بودند که حضور روحانی در این اجلاس یک نقطه عطف است و حتماً اجلاس را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

خبر دیگر این که نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران در کنفرانس «داووس»، مدعی شد که او به نمایش فریبکاری ایران ادامه می‌دهد؛ از صلح در خاورمیانه حرف می‌زند اما حاضر نیست اسرائیل را به رسمیت بشناسد. به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو گفت: جامعه بین‌الملل نباید فریب ایران را بخورد و باید از توانمندی ایران برای تولید سلاح‌ هسته‌ای جلوگیری به عمل آورد. روحانی غرب را فریب می‌دهد تا برنامه تسلیحاتی ایران را پیش ببرد.

نامه حزب اعتماد ملی به رئیس جمهوری

شنیدیم که جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری، بر نیاز کشور به آرامش تأکید کردند. به گزارش عصر ایران، در این نامه که به امضای جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رسیده، آمده: «فضای امروز جامعه بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد و هرگونه تلاش برای حاکم نمودن قانون و به گوشه راندن افراطیان، به نظام اسلامی و دولت خدمتگزار توفیقات بیشتری را برای خدمت به مردم می‌دهد.»

سراج‌الدین میردامادی به دادسرای اوین می‌رود

با خبر شدیم که سراج‌الدین میردامادی، روزنامه نگاری که پس از چند سال از پاریس به کشور بازگشت برای پیگیری پرونده‌اش امروز به دادسرای اوین می‌رود. به گزارش ایرنا، گیتی پورفاضل وکیل میردامادی گفت: قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، ۱۸ دی‌ماه پرونده موکلم را برای رفع نقص به دادسرای اوین فرستاد.  البته موضوع نقصی که قاضی به پرونده گرفته مشخص نیست. اتهام سراج‌الدین میردامادی در کیفر خواست صادره از سوی دادستانی تهران اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده و وی اکنون با قرار کفالت آزاد است. او که ممنوع الخروج است، شهریور سال‌جاری هنگام ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت شد.

عذرخواهی‌ام را پخش نکردند

خبر رسیده که  ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ بود که قطاری در نزدیکی نیشابور منفجر شد و ۲۹۵ کشته به جا گذاشت. حال وزیر راه دولت اصلاحات با بیان این‌که دادگاه وی را از اتهام اهمال در حادثه قطار نیشابور تبرئه کرده، می‌گوید: من به دلیل بروز حادثه نیشابور از مردم عذرخواهی کردم اما صدا و سیما آن را سانسور کرد. به گزارش ایرنا، احمد خرم در واکنش به اظهارات شهردار تهران درباره روشن نشدن فرجام پرونده انفجار قطار در نیشابور افزود: همان طور که من پاسخگوی حادثه نیشابور بودم آقای قالیباف هم باید پاسخگوی آتش‌سوزی خیابان جمهوری باشد.

سی بی‌اس: حضور نداشتن ایران در ژنو ۲ اشتباه بود

دست آخر این که شبکه تلویزیونی امریکایی سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی درباره نشست ژنو ۲، جلوگیری از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس صلح سوریه را اشتباه دانست. به گزارش ایرنا، در گزارش سی‌بی‌اس آمده است: رئیس‌جمهوری ایران روز پنجشنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، خواستار برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سوریه شد و اعلام کرد که به نتیجه چنین انتخاباتی احترام می‌گذارد.

*جمهوری اسلامی

* با اینکه فاصله هوائی تهران تا مشهد فقط یکساعت و ربع است، نگاه امام جمعه این دو شهر به بعضی مسائل ۱۸۰درجه با همدیگر تفاوت دارد. حجت الاسلام سید احمد علم الهدی دیروز در نماز جمعه مشهد گفت: “سه، چهار روز است که فناوری هسته‌ای در مرحله سقوط قرار گرفته و آقای صالحی در گفتگوی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه این شد، فناوری هسته‌ای متوقف شده است. آیا واقعاً تعطیلی فن‌آوری هسته‌ای به چهار میلیارد دلار می‌ارزد؟” درست در همان ساعت و همان روز، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب جمعه این هفته تهران با حمایت از مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل هسته‌ای و مذاکرات با ۱+۵، گفت: “مواضعی که وزارت خارجه اکنون در رابطه با مسائل هسته‌ای و در مقابل ۱+۵ می‌گیرد، مواضعی محکم است که ملت و مقام معظم رهبری بر آن ایستاده‌اند.” در این میان،‌ تکلیف تریبون نماز جمعه چیست؟

* دختران مهندس میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد روز چهارشنبه، به همراه خانواده با پدر و مادر خود دیدار کردند. به گزارش ایسنا، روز نو در ادامه نوشت: وضعیت جسمی موسوی و رهنورد نسبت به هفته‌های قبل بهتر گزارش شده است. میر حسین موسوی در این دیدار جویای وضعیت جسمی حجت الاسلام والمسلمین کروبی شد و برای بهبود هرچه سریعتر وی دعا کرد. نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس همچنین خاطره‌ای از بازگشت آقای کروبی از حج در سال کشتار حاجیان در مکه و تاکید امام مبنی بر حضور نخست‌وزیر و دلجویی از ایشان با توجه به شرایط تلخ آن زمان نقل کرد. در این دیدار خانم رهنورد نیز ضمن پرس و جو از وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان ابراز امیدواری کرد همه زندانیان هرچه سریعتر آزاد شوند.

*قدس
خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند

آیت‌ا… جوادی آملی یکی از مراجع تقلید در جلسه اخلاق خود که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، گفت: خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند و تا زمانی که در دهن آنها مزه دارد، لازم دارند.

به زودی به ایران می‌روم

قدس آنلاین: خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر، با اذعان به نقش مهم ایران در حل بحران سوریه، بر روابط خوب دوجانبه با تهران تأکید کرده و گفته است، به زودی به ایران سفر می‌کند.

سی‌ان‌ان هک شد

تسنیم: اعضای گروه ارتش سایبری سوریه صفحه‌های شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا را در سایتها‌ی اجتماعی مجازی هک کردند.

پاپ: اینترنت هدیه‌ای از جانب خدا!

جهان: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان در اظهاراتی عجیب در بیانیه‌ای، اینترنت را هدیه‌ای از جانب خدا عنوان کرد.

لقب بلومبرگ به روحانی در داووس

قدس آنلاین: شبکه تلویزیونی بلومبرگ، روحانی را ستاره نشست امسال داووس توصیف کرد وافزود: روحانی با برنامه به داووس آمد. او می خواست نظر سرمایه گذاران و تجار بزرگ جهان را به ایران جلب کند.

ضوابط ممنوع‌التصویری در تلویزیون

فارس: علی دارابی معاون سیما گفت: ممنوع‌التصویری در تلویزیون ضوابطی دارد که بخشهایی از آن ربطی به تلویزیون ندارد. مثلاً یکی از مجریان تلویزیون به دلیل اینکه خدمت سربازی‌اش را انجام نداده بود، از اداره نظام وظیفه آمده بودند بعد از برنامه ببرندش.

آتش‌سوزی را سیاسی نکنید

جهان: مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه برخی از افراد آتش سوزی خیابان جمهوری را سیاسی کرده‌اند که باید بگویم، این بد اخلاقی است.

وهابی‌ها به فضا رسیدند!

العالم: اظهارات عجیب وزیر خارجه قطر در پاسخ به سخنان همتای سوری خود در نشست ژنو۲، دستمایه طنز فعالان در کشورهای عربی شده است. خالد بن محمد العطیه در پاسخی عجیب به انتقادهای ولید معلم از وهابیت و حامیان آن به دلیل دست داشتن در کشتارها و جنایتها در سوریه، مدعی شد: وهابیتی که نظام سوریه از آن سخن می‌گوید، نسلهایی را پرورش داده که از بالاترین سطوح آموزشی برخوردارند و موشکهایی را به فضا فرستاده‌اند!

این دانشگاه را قبضه روح نکنید!

فارس: حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اگر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از همه امتیازات مشوقی پیش‌بینی شده همانند بورسیه و تعهد خدمت برخوردار نباشند، به مانند زدن تیر خلاص بر پیکره این دانشگاه بوده و آن را قبض روح خواهد کرد.

جای پای جدید وهابی‌ها در الازهر

جهان: این روزها عربستان سعودی به بهانه ترمیم مسجد جامع الازهر به دنبال جای پای جدیدی برای وهابیت در الازهر است.

عمل شنیع فرمانده تروریست‌ها در سوریه

ابنا: محمد قاسم النصوح فرمانده گروه تروریستی «الثوار الاحرار» سوریه هنگام ارتکاب عمل زنا با نوه خود دستگیر شد. تصاویر این افتضاح فرمانده مخالفان سوری اکنون در اینترنت به سرعت درحال انتشار است و مشخص نیست این فرد و نوه‌اش به چه سرنوشتی دچار شدند.

بازداشت دلال جهاد نکاح در عراق

فرارو: نیروهای امنیتی عراق زنی را بازداشت کردند که زنان عراقی را به طلاق همسران خود دعوت کرده و بعد از طلاق بلافاصله آنان را به جهاد نکاح می فرستاد.

مورالس: راکتور هسته‌ای می‌سازیم

نسیم: اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی با بیان اینکه بزودی راکتورهای هسته‌ای می‌سازیم، گفت: برای آغاز برنامه هسته ای صلح آمیز در کشورمان با فیزیکدانان و همچنین دانشمندان بسیاری مذاکره کرده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هرچه سریعتر بتوانیم این تصمیم خود را به حقیقت تبدیل کنیم.

فیس بوک و توییتر را با قاطعیت بستیم 

مهر: عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه اعضای این کارگروه به جمع بندی واحد در زمینه فیلترینگ رسیده‌اند، گفت: دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر با قاطعیت فیلتر شده‌اند، چرا که محتوای مجرمانه داشته و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

هلاکت تروریست حمله کننده به سفارت ایران

ایرنا: ارتش لبنان،«ابومعیلق» یک تروریست عضو گروه تکفیری گردانهای «عبدا… عزام» که مسؤولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x