تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

‌متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا عید/ مدرن‌سازی سیستم فروش بلیت قطار

  • کد خبر : 16422
  • 04 بهمن 1392 - 7:22
‌متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا عید/ مدرن‌سازی سیستم فروش بلیت قطار

دستورالعمل متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال جاری، مدرن‌تر شدن سیستم فروش بلیت قطار، ادامه‌دار بودن بیمه تکمیلی رانندگان و انتصاب یک ایرانی در دفتر منطقه‌‌ای ایکائو-قاهره، از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل در هفته جاری بود.

 

خبرگزاری فارس: ‌متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا عید/ مدرن‌سازی سیستم فروش بلیت قطار

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، مهمترین خبری که در بخش حمل و نقل برون‌شهری در هفته جاری مطرح شد، موضوع قیمت بلیت هواپیما بود.

روز پنجم آبان‌ماه بود که قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، از برنامه‌ریزی دولت برای آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا نوروز ۹۳ خبر داد.

علی‌محمد نوریان گفته بود که‌ پیش‌زمینه‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم شده است و برنامه داریم تا نوروز ۹۳ قیمت‌ها آزاد شود.‌

* آخوندی: متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تا پایان امسال

حال و پس از گذشت حدود ۳ ماه، وزیر راه و شهرسازی از متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا پایان سال می‌گوید.

بنا به گفته عباس آخوندی، دستورالعمل متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال جاری تدوین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی که در چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی سخن می‌گفت، تأکید کرد که ‌وزارت راه و شهرسازی موضوع متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما را دنبال می‌کند.

آخوندی بیان کرد:‌ آزادسازی قیمت‌ها جز قانون برنامه پنجم و دولت مکلف به اجرای مفاد این قانون است.

وی ادامه داد: این پروسه‌ با همکاری انجمن‌های صنفی در حال بررسی است و احتمالاً تا پایان امسال‌ دستورالعمل متنوع‌سازی قیمت‌های بلیت هواپیما تدوین می‌شود.

*‌ بیمه تکمیلی رانندگان ادامه دارد

در این هفته همچنین رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ و نقل کالا گفت که ادامه بیمه تکمیلی رانندگان از طریق کانون انجمن‌های صنفی رانندگان انجام می‌شود.

حسین احمدی‌زاده ‌با تأکید بر اینکه نگاه سیاسی به حمل و نقل نباید وجود داشته باشد، بر لزوم حضور‌ انجمن‌های حمل و نقلی در جلسات تصمیم‌سازی دولت، تأکید کرد.

وی گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر در بخش جاده‌ای انجام می‌شود که همه ناوگان آن متعلق به بخش خصوصی است، ‌در سیستم ریلی کشور هم همه قطارهای مسافری و اغلب واگن‌های باری دراختیار بخش خصوصی است و در بخش‌های حمل و نقل هوایی و دریایی هم همین‌طور است؛ بنابراین، هرگونه تصمیم‌گیری پیش از آنکه با مسئولان برگزار شود باید با حضور نمایندگان بخش خصوصی باشد.

احمدی‌زاده اضافه کرد: از شهریور ۹۱ ادامه بیمه تکمیلی رانندگان از طریق کانون انجمن‌های صنفی رانندگان انجام می‌شود.

* سیستم فروش بلیت قطار پیشرفته‌تر شد

در این هفته مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء درباره سیستم جدید فروش بلیت قطار گفت که این سیستم‌ مدرن‌تر شده است ضمن آنکه بهسازی‌ در سیستم فروش بلیت اعمال می‌شود تا ‌خرید از طریق اینترنت برای مردم تسهیل شود و نیز مسافر به راحتی‌ بتواند از طریق گوشی موبایل، بلیت خریداری کند.

حسن موسوی‌نژاد گفته بود که در ‌فروش اخیر بلیت قطار، تغییر اساسی در سیستم فروش بلیت ایجاد شد تا این سیستم مدرن‌تر شود؛ ‌احتمالاً تغییری در سیستم فروش بلیت داده خواهد شد تا ‌خرید از طریق اینترنت برای مردم تسهیل شود ضمن آنکه به راحتی‌ بتوانند از طریق گوشی موبایل بلیت خریداری کنند.

موسوی‌نژاد گفته بود که ‌در سیستم جدید آژانس‌ها با سهولت و سرعت بیشتری بلیت قطار به فروش می‌رسانند، در حال حاضر برنامه‌ریزی شده است سیستمی یکپارچه کل بلیت ناوگان ریلی مسافری کشور را بفروشد که در پیش فروش اخیر این سیستم اجرایی شد.

* انتصاب یک ایرانی در دفتر منطقه‌‌ای ایکائو-قاهره

دیگر خبر جالب و البته غرورآفرین این هفته در حوزه حمل و نقل، انتصاب عباس نیک‌نژاد، در دفتر منطقه‌‌ای ایکائو-قاهره بود.

نیک‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدیر اسبق اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور به‌ عنوان مسئول بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی مدیریت ترافیک هوایی در دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه- قاهره منصوب شده است.

این برای نخستین بار است که یک ایرانی‌الأصل از مجموعه هوانوردی کشور در ساختار رسمی سازمان ایکائو که متولی امور هوانوردی در دنیاست، حائز این عنوان می‌شود.

نیک‌نژاد با بیش از ۱۴ سال سابقه عملیاتی در بخش‌های مراقبت پرواز و مدیریت اطلاعات هوانوردی در شرکت فرودگاه‌های کشور که به‌تازگی نیز به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمده بود، طی فرآیند شش ماهه جذب در سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری-ایکائو و پس از موفقیت در مراحل مختلف ارزیابی‌های مربوطه و مصاحبه، به این سمت منصوب شد.

* گزارش فارس تفریغ بودجه ۹۱: استفاده وزارت راه از مجوز فروش اوراق مشارکت با رعایت سقف مقرر

در این هفته همچنین گزارش تفریغ بودجه ۹۱ توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.

وزارت راه از مجوز بند ۳۳ قانون بودجه با رعایت سقف مقرر استفاده کرده و سازمان بنادر به عنوان شرکت تابعه مبلغ ۳۴۵.۳۳۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از اوراق مشارکت فروش رفته موضوع این بند را، مغایر با مفاد بند (ب) مجوز انتشار اوراق مذکور و ماده(۱۰) قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، پرداخت کرده است.

‌طبق بند ۳۳ گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱، به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود منتشر کنند.

* سعید موذنی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x