تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

کمی ریزبینانه تر در مورد فیس بوک

  • کد خبر : 16602
  • 04 بهمن 1392 - 21:31
کمی ریزبینانه تر در مورد فیس بوک

اگر علاقمند به عضویت و فعالیت در فیس‌بوک را دارید دریچه فناوری اطلاعات به شما توصیه می‌کند حتماً این گزارش را تا پایان بخوانید. چرا که مستنداتی را برای شما آماده کرده‌ایم که بعد از مطالعه حتما از این کار صرف نظرخواهید کرد.

به گزارشکمال مهر؛ امروزه شبکه‌های اجتماعی بخش جدا نشدنی از زندگی مجازی ما انسان‌ها محسوب می‌شوند، بیشتر مردم از طریق همین شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنند اما واقعا چقدر با طرز کار این شبکه‌های اجتماعی آشنا هستیم؟ ابتدا بهتر است بدانیم شبکه اجتماعی چیست؟ به محیطی که کاربران مطالب و دانسته‌های خود را از عکس و فیلم گرفته تا متن و لینک که با دیگران کاربران به اشتراک می‌گذارند را شبکه اجتماعی گویند. شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های متفاوتی دارند ولی اساس کار همه آن‌ها قابلیت ایجاد پرفایل به کاربران است که امکان دنبال کردن مطالب و به اشتراک گذاری آن را فراهم می‌کنند.

فیس‌بوک یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که بر اساس آخرین گزارش‌ها ۷۲۸ میلیون کاربر در روز از آن بازدید می‌کنند که بهتر است بدانید به طور میانگین هر کاربر ۴.۷ میلیارد دقیقه زمان خود را در آن سپری می‌کنند، از این تعداد کاربران ۱۸۹ میلیون کاربر سهم آسیا می‌باشد.

 

و اما معرفی شبکه اجتماعی Facebook و هدف آن

مارک زاکربرگ متولد سال ۱۹۸۴ میلادی در شهر نیویورک آمریکا او کسی است که موسس و گرداننده رسمی و اصلی شرکت فیس‌بوک است بنا به گزارش پایگاه اینترنتی Brainz که جزو سایت‌های وابسته به دولت آمریکاست این یهودی زاده در لیست پنجاه شخصیت معروف منکر وجود خداوند قرار دارد.

زاکربرگ در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ فیس‌بوک را به عنوان یک وبسایت ظاهراً اجتماعی در اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد. هدف از آن، شناسایی افراد برای انجام عملیات‌های ویژه برای سازمان‌های جاسوسی غربی.

گزارش‌های نیویورک تایمز، ام اس ان بی سی، Star Tribune و بسیاری از بنگاه‌های اطلاع رسانی غربی حاکی از استفاده جدی اوباما و همراهانش از فیس‌بوک را دارند تا حدی که اوباما می‌گوید: من از سایت فیس‌بوک به دلیل تبلیغات گسترده‌ای که برای من می‌کند تشکر می‌کنم. من و اعضای حزب دموکرات به دلیل رابطه تنگا تنگی که با اعضای اصلی فیس‌بوک داریم ابراز افتخار می‌کنیم.

در اغتشاشات سال ۸۸ کاربران ضد انقلاب خارجی استفاده جدی از فیس‌بوک را به کاربران توصیه می‌کردند تا به ایجاد موج‌های ضد حکومتی برسند که البته ناکام ماندند. آن‌ها با عضو گیری در صفحات ضد انقلاب سعی داشتند به اطلاعات شخصی کاربران پی ببرند تا اطلاعات دروغین از رسانه‌های غربی با نام آن‌ها منتشر کنند.

بی بی سی فارسی هم با تماس‌های تلفنی با سران فتنه در برنامه خبری خود سعی در معرفی صفحه‌های ضدانقلاب در فیس‌بوک را داشت، تا جایی که محل‌های قرار و مکان‌های ایجاد نا امنی از طریق صفحاتی در فیس‌بوک تعیین می‌شد.

اما با نگاهی گذرا حتما شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که عضویت در فیس‌بوک خیلی آسان می‌باشد به همین خاطر این عمل باعث شده است تا کاربران بدون محدودیت حساب کاربری ایجاد کنند و به کلاهبرداری در فضای مجازی بپردازند؛ کلاهبرداران با ایجاد هویت جعلی درخواست دوستی، به کاربران دیگر ارسال می‌کنند و با فریب کاری‌هایی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. در برخی موارد هم کاربرانی با ایجاد صفحات جعلی از چهره‌های محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون سعی در تخریب چهره آن‌ها دارند.

تازه‌ترین گزارش‌ها از یک موسسه اروپایی نشان می‌دهد که نوجوانان دیگر تمایلی به استفاده از فیس‌بوک ندارند. در این تحقیق گروهی از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ۸ کشور اروپایی که در بازه سنی بین ۱۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. اگر سیاست‌های فیس‌بوک به همین ترتیب پیش رود احتمالا طی سال‌های دیگر با کاهش محبوبیت روبرو خواهد شد.

  اما همان طور که گفتیم این روزها بحث بر سر رفع فیلتر فیس‌بوک و یا ممنوعیت استفاده از آن زبان زد مردم و محافل شده است، عده‌ای استفاده از آن را جرم می‌دانند و عده‌ای دیگر می‌گویند باید رفع فیلتر شود!!
اما با گفتن این مطالب نظر شما در خصوص فیلتر یا رفع فیلتر فیس‌بوک چیست؟
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x