تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

کری: ژنو ۲ بر ضرورت تشکیل حکومت انتقالی تاکید دارد/در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش،‌ گزینه‌ نظامی مطرح خواهد شد

  • کد خبر : 16398
  • 04 بهمن 1392 - 6:57
کری: ژنو ۲ بر ضرورت تشکیل حکومت انتقالی تاکید دارد/در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش،‌ گزینه‌ نظامی مطرح خواهد شد

وزیر خارجه آمریکا کری با اشاره به توافق ژنو بین ایران و ۱+۵، گفت که توافق با ایران به معنی عقب نشینی ما از متحدانمان نیست، در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای ژنو،‌ به سمت گزینه‌ نظامی می‌رویم.

 

خبرگزاری فارس: کری: ژنو ۲ بر ضرورت تشکیل حکومت انتقالی تاکید دارد/در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش،‌ گزینه‌ نظامی مطرح خواهد شد

 

به گزارش کمال مهر، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه مانعی بر سر راه صلح در این کشور است.

کری تنها راه حل بحران سوریه را گزینه سیاسی خواند و با بیان اینکه کنفرانس ژنو ۲ بر ضرورت تشکیل هیئتی برای حکومت انتقالی تاکید دارد؛ مدعی شد که بشار اسد به تنهایی در راستای منافع شخصی خودش و نه منافع ملت سوریه ایستاده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک بین نظام سوریه و مخالفان، مدعی شد که بسیاری از افراد بی‌گناه با موشک‌های «اسکود» در سوریه کشته شدند.

کری با بیان اینکه آمریکا به تلاش‌هایش برای برقراری آتش بس در سوریه و رساندن مساعدات انسان دوستانه ادامه می‌دهد؛ مدعی شد که همه آحاد ملت سوریه را در دستیابی به آزادی کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه گزینه از جمله گزینه نظامی را در قبال تحولات سوریه روی میز نگه داشته است؛ تاکید کرد که کمک‌های واشنگتن به مخالفان نظام سوریه ادامه خواهند یافت؛ بلکه حمایت‌های آمریکا از مخالفان سوری افزایش خواهد یافت.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه جمعه مذاکرات به منظور حل بحران سوریه آغاز خواهند شد؛ بشار اسد را به تشکیل عقبه اصلی در جلوگیری از ایجاد صلح در سوریه متهم کرد و افزود:‌ جهان علوی‌ها و سایر اقلیت‌های سوریه را بعد از سرنگونی «اسد»،‌ مورد حمایت قرار خواهد داد.

کری با بیان اینکه هر کس در ریختن خون ملت سوریه مشارکت نکرده باید در راستای ساختن آینده این کشور گام بردارد؛ مدعی که بشار اسد مرتکب جنایت‌های جنگی شده و برای دستیابی به راه حل آمادگی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا،‌ جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناختن بیانیه‌ ژنو یک دعوت کرد و مدعی شد که ما بر اساس اعمال ایران در سوریه حکم صادر می‌کنیم نه بر اساس حرف‌ها.

وی با بیان اینکه کشورهای زیادی آماده ارسال نیروهای حافظ صلح به هستند؛ هر گونه هماهنگی بین واشنگتن و دمشق به منظور مبارزه با تروریسم را نفی کرد و مدعی شد که رئیس جمهور سوریه تروریست‌ها را به منظور کشتار جذب می‌کند.

کری با اشاره به توافق ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵، گفت: توافق با ایران به معنی عقب نشینی ما از متحدانمان نیست… در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای ژنو،‌ گزینه‌ نظامی وارد است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه خاورمیانه بعد از توافق هسته‌ای ژنو، از امنیت بیشتری برخوردار است، کشورمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد و از عزم کشورش برای ابقای حضور نظامی در منطقه سخن گفت.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به تحولات مصر گفت: در انتخابات مصر از هیچ کسی حمایت نمی‌کنیم زیرا این امر مربوط به ملت این کشور می‌شود.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x