تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دوز سیاست در مطبوعات کشور زیاد است/ پایین بودن عقل اقتصادی در رسانه‌ها

  • کد خبر : 16450
  • 04 بهمن 1392 - 7:54
دوز سیاست در مطبوعات کشور زیاد است/ پایین بودن عقل اقتصادی در رسانه‌ها

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دوز و میزان سیاست در مطبوعات کشور بسیار زیاد است، افزود: از طرفی دیگر عقل اقتصادی و آبادانی کشور در این حوزه بسیار پایین است.

 

 

 

به گزارش حوزه پارلمانی کمال مهر، “علی لاریجانی” امروز (پنجشنبه ۳ بهمن) در دیدار با اعضای خانه مطبوعات قم با بیان اینکه قم مرکز مهمی برای حوزه خبر است، گفت: قطعا با توجه به اهمیت قم باید به مطبوعات توجه خاصی شود زیرا ظرفیت های دینی و سیاسی این منطقه زیاد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از مطبوعات حمایت کامل صورت گیرد افزود: قطعاً در استان قم شهرداری، استانداری و اداره کل ارشاد اسلامی باید از مطبوعات حمایت کند.

وی با بیان اینکه حمایت و تقویت مطبوعات به نفع نخبگان قم در طیف های مختلف و مردم منطقه است، تصریح کرد: حمایت از این حوزه زمینه متبلور شدن ظرفیت ها و روشن شدن مسائل را فراهم می کند. از طرف دیگر قطعا توسعه در قم بدون همگرایی در افکار عمومی نخبگان امکان پذیر نیست که قطعا این مقوله با تلاش و فعالیت مطبوعات محقق می شود.

لاریجانی ادامه داد: به طور حتم توسعه و آبادانی استان قم و کشور دستوری نیست بلکه باید انگیزه مردم به سمت تولید و سرمایه گذاری معطوف شود. از طرف دیگر وقتی از مطبوعات صحبت می کنیم ذهن همه به سمت کارهای سیاسی می رود اما در این رابطه مسئله کلی این است که باید وحدت فکری و همگرایی برای توسعه استان قم از سوی مطبوعات و مسئولان ایجاد شود ضمن اینکه در سطح ملی اگر نگاه به مطبوعات سیاست زده باشد قطعا توسعه محقق نمی شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه من در سفر اخیر به هند شاهد فعالیت بالای مطبوعات این کشور بودم، یادآور شد: ما در آن سفر شاهد بودیم که تیراژ روزنامه ها بسیار بالا بود از طرف دیگر ۸۰ درصد از مطالب روزنامه ها را موضوعات اقتصادی تشکیل می داد، اماهم اکنون در روزنامه های کشور می بینیم که وجه سیاسی بالاتر از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است اگرچه مقوله سیاست مهم است اما همه موضوعات دیدنی و مهم مسائل سیاسی نیست بلکه مسائل اجتماعی و اقتصادی هم از اهمیت بالایی برخوردار است .

نماینده مردم قم در مجلس افزود: هم اکنون لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ در مجلس در حال بررسی است حال چند درصد از مردم می دانند که لایحه بودجه چیست و از چه بخش ها و محورهایی تشکیل می شود و موضوعات آن چه آینده ای را برای کشور رقم می زند، بنابراین مطبوعات در این مسائل باید با تحلیل درست موضوعات را تشریح و تحلیل کرده و راهکارهای عملی برای آینده تدوین کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای توسعه و حمایت از توان ملی، تصریح کرد: قطعا تحقق این موضوع با همگرا کردن اراده ها محقق می شود که بار این همگرایی بر شانه مطبوعات است.

لاریجانی ادامه داد: هم اکنون بودجه سال ۹۳ در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است که قطعا فرصت خوبی ایجاد شده تا مردم متوجه شوند آینده کشور در سال آتی چگونه رقم خورده و سطح پرش کشور در سال آینده چقدر است.

وی با بیان اینکه در سطح استان قم باید ظرفیت های سرمایه گذاری به خوبی به مردم شناسانده شود افزود: زمانیکه کارآفرینان و نخبگان بخواهند در استانی مانند قم به سرمایه گذاری بپردازند در گام نخست باید ظرفیت ها و راههای توسعه این منطقه را به خوبی بدانند که قطعا تحقق این موضوع با تلاش مطبوعات فراهم می شود.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت بالای قم در حوزه صنعت، کشاورزی و دامداری گفت: قطعا این امکانات و ظرفیت ها در هیچ جایی نیست از این رو مطبوعات باید در جهت تبلیغ و شناساندن این ظرفیت ها تلاش دو چندان کند. از طرفی دیگر مطبوعات باید در زمینه رسانه ای کردن ظرفیت های استان قم در حوزه شهرکهای صنعتی ، دامداری و کشاورزی برنامه ریزی کند تا ابتکارات این حوزه تبلیغ شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس با تاکید بر اینکه توسعه کشور در گرو استفاده از ابتکارات است تصریح کرد: قطعا اطلاع رسانی به ویژه فعالیت رسانه های مکتوب نقش مهمی در توسعه قم دارد ازاین رو باید کمک کرد تا مشکلات مطبوعات رفع شود و همه با تکیه بر ابتکارات روشهای جدیدی را ابداع کنند از طرفی دیگر مسئولان و دستگاهها باید اقداماتی انجام دهند تا مطبوعات افسردگی کاری نداشته باشند زیرا وظیفه این حوزه ایجاد انگیزه در جامعه و مردم است.

لاریجانی ادامه داد: قطعا طرح هایی همچون طرح راه آهن اصفهان، قم ، تهران و فرودگاه قم از بزرگترین سرمایه و ظرفیت های این منطقه است که مردم باید از طریق مطبوعات مطلع شوند از طرفی دیگر سرمایه گذاری زیربنایی است که باید بستری برای تولید کشور باشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دوز و میزان سیاست در مطبوعات کشور بسیار زیاد است افزود: از طرفی دیگر عقل اقتصادی و آبادانی کشور در این حوزه بسیار پایین است، قطعا جنجال های سیاسی در مطبوعات حدی و میزانی دارد از این رو وقتی به مطبوعات نگاهی می اندازیم به غیر از مسائل بین الملل و تحولات خارجی موضوعاتی مانند درگیری ها و نزاع ها بخش اعظمی از مطالب مطبوعات را تشکیل میدهد اما قطعا باید دانست که حد و میزان این موضوعات چقدر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد و مشکلات معیشتی و اقتصادی مهمترین مقوله و دغدغه کشور است، یادآور شد: مطبوعات به جای پرداخت به جنجال های سیاسی باید این موضوعات را مطرح و رسانه ای کند. از طرفی دیگر مطبوعات استان قم هم برای شناساندن ظرفیت های این منطقه باید مدل جدیدی را ایجاد کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x