تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

خودگردانی بلای جان بیمارستانهای دولتی شد

  • کد خبر : 16432
  • 04 بهمن 1392 - 7:31
خودگردانی بلای جان بیمارستانهای دولتی شد

وزیر بهداشت گفت: در یک دوره‌ای سیاستگذاران سهم سلامت را ندادند و به بیمارستان‌ها اجازه دادند و حتی اصرار کردند که خودتان درآمد‌زایی کنید که برای ما بیمارستان‌های آموزشی شد بلای جان و از طرفی محنتی برای مردم.

 

 

خبرگزاری فارس: خودگردانی بلای جان بیمارستانهای دولتی شد
گزارش تصویری مرتبط
——————————-

 

به گزارش کمال مهر، سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان فارابی در جمع مسئولان این بیمارستان گفت: فارابی مجموعه‌ای از خاطرات من است چون چند دهه از روزهای خوب خود را در اینجا گذرانده ایم و برخی روزها از صبح تا نیمه‌های شب صرف ارائه خدمت به بیماران در این بیمارستان بودم.امیدوارم شما قدر فارابی را بدانید و از این فضا نهایت استفاده را بکنید چرا که هرچقدر آدم از محیط علمی – پژوهشی فاصله می‌گیرد بیشتر دلش تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: عالم سیاست و مدیریت‌های کلان، عالم خاص است که ما واقعاً با آن بیگانه‌ایم و شاید خیلی با آن مأنوس نباشیم. دولت در شرایط بدی کشور را تحویل گرفت ولی در همین فرصت کوتاه قدم‌های موثری را در حوزه داخلی برداشت.

وزیر بهداشت افزود: بازار داخل کشور تورم ۴۴ درصدی رو به فزونی و نرخ ارز لجام‌گسیخته‌ای داشت و کمبود ارزاق عمومی و مایحتاج کل کشور به چشم می‌خورد اما دولت توانست تورم را مهار کند و هر ماه بیش از ۱.۵ درصد آن را کاهش دهد تا به سمت خارج کردن اقتصاد از حالت رکود برود.

وی افزود: از طرفی با هماهنگی کامل سران قوا سیاست خارجی را پیگیری کرد. اگر چه دولت مظلوم است و اظهار‌نظر‌هایی که می‌شود منصفانه نیست چرا که همه دارند با هم تصمیم می‌گیرند و سفره مردم باید اداره شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: گاهی غصه‌دار می‌شویم انگار برخی بنایشان بر این است که کشور اداره نشود . این آدم‌ها دو دسته‌اند بخشی از روی جهل و برخی از روی عمد و عناد این کار را می‌کنند. ما خودمان در دنیای خودمان کم گرفتاری نداریم و باید از آنهایی که می‌توانند و از دستشان بر می‌آید استفاده کنیم چرا که آمده‌اند تا به دولت کمک کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های ارتقاء کمی و کیفی در حوزه بیمارستانی گفت: آرزویم این است که فارابی کارهای خاص بکند و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌خواهم مسیری را اتخاذ کنند تا دیگر گسترش کمی نداشته باشیم. بالاخره در یک دوره‌ای سیاستگذاران سهم سلامت را ندادند و به بیمارستان‌ها اجازه دادند و حتی اصرار کردند که خودتان درآمد‌زایی کنید که برای ما بیمارستان‌های آموزشی شد بلای جان و از طرفی محنتی برای مردم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: آنچه در مراکز دانشگاهی قابل افتخار است محصول است و تربیت پزشک، متخصص و پرستار که به ظرفیت جامعه علمی کمک می‌کند. باید توجه بیشتری کنیم که درمان را از بخش آموزش جدا کنیم. موضوعی که از دهه ۷۰ مطرح شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x