تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بسیاری از عفونت‌ها در نتیجه افزایش قند خون ایجاد می‌‌شوند

  • کد خبر : 16305
  • 03 بهمن 1392 - 8:51
بسیاری از عفونت‌ها در نتیجه افزایش قند خون ایجاد می‌‌شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از عفونت‌ها و موارد تشدید آن، در نتیجه کنترل نشدن و افزایش سطح قند خون ایجاد می‌شوند.

 

 

 

 

کمال مهر:سعید کاظمی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران  افزود: افزایش قند خون در بسیاری از افراد جامعه از جمله بیماران بستری در بیمارستان‌ دیده می‌شود و این مشکل، یکی از شایع‌‍ترین اختلالات متابولیک در این بیماران است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت کنترل قند خون در بیماران دچار مشکلات عفونی، اظهار داشت: دیابت به عنوان بیماری زمینه‌ای مهم و یک عامل خطرساز برای ابتلا به عفونت‌ در تعداد زیادی از بیماران دیده می‌شود.

 

کاظمی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از عفونت‌ها و موارد تشدید آن، در نتیجه کنترل نشدن و افزایش سطح قند خون ایجاد می‌شوند.

 

وی گفت: بر اساس بررسی‌ها، ابتلا به عفونت نیز با تشدید پدیده مقاومت به انسولین، کنترل قند خون را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

 

کاظمی با بیان این‌که ارتباط بین کنترل قند خون و عفونت یک ارتباط دو طرفه می‌باشد، یاد آور شد: متاسفانه عدم کنترل و اندازه گیری قند خون در فواصل زمانی منظم و افزایش سطح قند خون، موجب بروز عوارض مزمن و غیر مزمن زیادی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاثیر متقابل افزایش قند خون و عفونت ‌ها، موضوع بسیار مهمی است که در اغلب موارد مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

 

کاظمی با اشاره به عوارض قند خون بالا در بیماران بستری در بخش‌های عفونی اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از موارد از تاثیر افزایش سطح قند خون و ابتلا به دیابت، در بروز عفونت یا تشدید عوارض بیماری‌های عفونی غفلت می‌شود که این بی توجهی و غفلت باید اصلاح شده و ابتدا از بخش‌های بستری بیمارستان‌ها نیز آغاز شود.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x