تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کاهش سهم مردم از هزینه درمان در سال آینده/ عیدی بازنشستگان بهمن پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 16092
  • 02 بهمن 1392 - 16:06
کاهش سهم مردم از هزینه درمان در سال آینده/ عیدی بازنشستگان بهمن پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تغییر مکانیزم تعیین تعرفه خدمات درمانی و توجه ویژه دولت به نظام سلامت را منجر به تحول جدی در خدمات درمانی کشور دانست .

 

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی کمال مهر  از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیدتقی نوربخش در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران وضعیت فعلی عرضه دارو در کشور و بهبود شرایط نسبت به ماه‌های گذشته را تا حدود زیادی ناشی از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد.

نوربخش پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی تأمین‌اجتماعی را باعث تزریق نقدینگی به بازار دارو دانست و افزود: با این پرداخت، داروخانه‌ها نیز مطالبات شرکت‌های دارویی را پرداختند و درمجموع شاهد بهبود وضعیت عرضه دارو نسبت به ماه‌های گذشته هستیم.

وی قرار گرفتن موضوع درمان و سلامت در اولویت اول نظام اجرایی و تصمیم‌گیری کشور را برای بهبود وضعیت این حوزه نویدبخش دانست و ادامه داد: با واقعی‌تر شدن تعرفه خدمات درمانی شاهد بهبود خدمت‌رسانی در بخش درمان غیرمستقیم و مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی خواهیم بود و با این کار فشار کاری مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی نیز کاهش یافته و زمینه ارتقاء این بخش از خدمات درمانی نیز فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه از پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در بهمن‌ خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت عیدی یک‌ماه قبل از موعد انجام شده و پس از تعیین و اعلام مبلغ عیدی مشکلی برای پرداخت آن وجود ندارد.

نوربخش از ارائه سبد کالا به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی که حداقل حقوق دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها ارائه شده است.

وی در ادامه مراجعات فراوان به شعب تأمین‌اجتماعی و ازدحام جمعیت را از چالش‌های فعلی این سازمان برشمرد و ضمن عذرخواهی بابت این وضعیت، اظهار داشت: برای رفع این مشکل ارائه خدمات غیرحضوری و استفاده از فن‌آوری اطلاعات در اولویت اول سازمان قرار دارد و با راه‌اندازی دیتاسنتر تأمین‌اجتماعی به مرور زمان خدمات سازمان به صورت غیرحضوری نیز قابل دریافت می‌شود.

نوربخش با یادآوری سابقه استفاده از فن‌آوری اطلاعات در تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: با وجود پیشگامی سازمان تأمین‌اجتماعی در این حیطه، طی سال‌های گذشته به موضوع فن‌آوری توجه کافی نشده و این کم‌توجهی باعث بروز مشکلات فراوان شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان این سازمان در استان تهران را ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای خدمت‌رسانی به این افراد ۴۵ شعبه، ۱۹ شعبه اقماری و ۳۷ کارگزاری تأمین‌اجتماعی درحال فعالیت هستند و ۶۲ درصد جمعیت شهر تهران تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

نوربخش دریافت اینترنتی لیست حق‌بیمه کارفرمایان در تمامی شعب تهران را از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش مراجعه و ازدحام ارباب‌رجوع عنوان کرد و افزود: پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان نیز در ۲ شعبه تهران به صورت پایلوت درحال اجراست که با عملیاتی شدن این موضوع شاهد افزایش بیشتر خدمات غیرحضوری خواهیم بود.

پرداخت ۲۰ درصد مبلغ مربوط به بیمه‌تکمیلی بازنشستگان از دیگر موارد مورد اشاره نوربخش است که در این رابطه اظهار داشت: بیمه تکمیلی بازنشستگان براساس قرارداد بین کانون بازنشستگان و شرکت بیمه‌گر به اجرا درآمد و سازمان تأمین‌اجتماعی تنها در پرداخت مبلغ مربوطه نقش دارد و برای حمایت از بازنشستگان و مستمری‌بگیران ۲۰ درصد مبلغ مربوط به بیمه‌تکمیلی نیز از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x