تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

کسی که به ایران و ایرانی عشق می ورزد با محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران مخالف خواهد بود!

  • کد خبر : 15939
  • 02 بهمن 1392 - 8:49
کسی که به ایران و ایرانی عشق می ورزد با محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران مخالف خواهد بود!

با توجه به توافقات صورت گرفته در نشست ژنو میان ایران و گروه موسوم به ۵+۱ و به تبع آن توقف غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی، خبرنگار ما به سطح شهر کرج رفت و از چند نفر از همشهریان با گرایشات مختلف، ۲ پرسش را جویا شد.

گروه استانی کمال مهر؛با توجه به توافقات صورت گرفته در نشست ژنو میان ایران و گروه موسوم به ۵+۱ و به تبع آن توقف غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی، خبرنگار ما به سطح شهر کرج رفت و از چند نفر از همشهریان با گرایشات مختلف، ۲ پرسش را جویا شد که پاسخ های این شهروندان در ادامه می آید.

 سوالات مطرح شده

آیا محدود شدن فعالیت های برنامه های هسته ای ایران اعم از تحقیق و توسعه، امری پذیرفتنی است؟

آیا محدود کردن برنامه های کلیدی ایران، خواسته طرف های مقابل است؟

قدرت-اله-آهنگر

 قدرت اله آهنگر/ دبیر زبان انگلیسی

این دبیر کرجی گفت: محدود شدن برنامه های هسته ای ایران امری است که با مناقع ملی ما در تضاد است، به همین جهت نه تنها من بلکه می توان به ضرص قاطع گفت کسی که به ایران و ایرانی عشق می ورزد با محدود شدن فعالیت های برنامه های هسته ای ایران مخالف خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال بعدی اظهار داشت: دولت های غربی و در راس آنها آمریکا، هیچ گاه خواهان پیشرفت ایران در زمینه های علمی خصوصا توسعه و فعالیت در فناوری هسته ای نبوده نیستند و نخواهند بود، با این مقدمه کشورهای غربی به دنبال عقب نگه داشتن و در نهایت خلع ید ایران از این انرژی پاک هستند.

وحید-قنبری

 وحید قنبری/ دانشجو

به نظر من محدود شدن برنامه های هسته ای آن هم در مقابل آزاد شدن اقساطی مبالغ مسدود شده ی دارایی های ایران توسط آمریکا و باز شدن برخی تحریم های از سوی اتحادیه اروپا امری منطقی نیست.

وی افزود: کشورهای غربی برای عقب نگه داشتن ایران از تحقیق و فعالیت های صلح آمیز هسته ای خویش از راه های مختلف از قبیل انتقال ویروس رایانه ای به تاسیسات هسته ای ما تا ترور دانشمندان هسته ای پیش رفته اند اما خوشبختانه در این راه ها با شکست مواجه شدند و در مقابل خواسته های به حق ملت ایران راهی جز تسلیم نداشته اند، حال با ترفند برداشتن برخی از تحریم ها و نشان دادن روی خوش به دنبال تعلیق روند غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در مرحله ی نخست هستند که با زیاده خواهی که در طول سالیان متمادی از کشورهای غربی دیده شده این روند به اینجا ختم نخواهد شد، با اتمام ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد باید دید که برگ برنده ای برای چانه زنی در دست دولتمردان ما می ماند یا خیر.

امیدوارم این توافقات انجام شده و انجام اقدامات اعتماد ساز و پیش رفتن گام به گام به جایی نرسد که پس از ۶ ماه دست ایران برای ادامه ی مذاکرات در برابر ۵+۱ خالی بماند.

عزت-نادری

 عزت نادری/ مکانیک

برداشته شدن برخی از تحریم ها باعث خوشحالیه اما باید دید وقتی طرف های غربی به راحتی این کار را انجام می دهند در مقابل چه چیزی عایدشان می شود، من با این روند موافق نیستم که با دلخوشی کم شدن تحریم ها به جایی برسیم که هر چه تا حالا در بحث انرژی هسته ای بهش رسیدیم از بین برود.

اسماعیل-آذربخش

 اسماعیل آذربخش/ بار فروش

به نظر من نیت ۶ ماه و ۱۰ ماه نیست. کشورهای غربی از پایه با برنامه ی هسته ای ایران مشکل دارند و می خواهند ما را عقب نگه دارند.

با سابقه ای که از آمریکا و کشورهای نظیر آلمان و فرانسه سراغ دارم در کل اینها با هسته ای شدن ایران مخالف هستند. با برداشتن کمی از تحریم ها به دنبال فریب کاری هستند، امیدوارم دولتمردان چاره ای برای توافقات پس از این ۶ ماه کرده باشند.

حسن-محمدی

 حسن محمدی/ راننده ی آژانس

نظر من در مورد توقف تحقیق و توسعه ی برنامه ی هسته ای منفی است، چرا که اگر قرار بود این برنامه های متوقف شود چرا این همه هزینه کردیم؟

در زمان آقای خاتمی هم این توقف ها و پلمپ شدن تاسیسات هسته ای اتفاق افتاد که نتیجه ای بر ایران در پی نداشت و در زمان آقای احمدی نژاد پس از یک وقفه ی بی نتیجه دوباره فک پلمپ و آغاز به کار شد.

امیدوارم آقای روحانی با توجه به تجربیات گذشته اقدامی کند که دوباره شاهد پسرفت در این حوزه نباشیم چون کشورهای غربی با پیشرفت ما خصوصا در فناوری هسته ای مشکل دارند.

اکبر-عباسی

 اکبر عباسی/ مکانیک خودرو

 ملت ایران بیش از ۱۵ سال است که برای داشتن انرژی هسته ای هزینه می کند، واقعا حیف است که به خاطر باز شدن فضای تحریم کشور تمام عملکرد این سالها از بین برود، باید دید آمریکا و متحدانش با آزاد کردن دارایی های ایران و برداشتن قسمتی از تحریم ها چه خوابی برای ما دیده اند چون طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آمریکا قابل اعتماد نیست، در نهایت به نظر بنده روند فعلی تعلیق غنی سازی به نظر من روند درستی نیست.

منبع: کرج رسا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x