تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

دعوتی که نامحترمانه پس‌گرفته شد/دبیر کل سازمان ملل از چه کسی دستور می گیرد؟

  • کد خبر : 15948
  • 02 بهمن 1392 - 8:52
دعوتی که نامحترمانه پس‌گرفته شد/دبیر کل سازمان ملل از چه کسی دستور می گیرد؟

پس از اینکه بان کی مون دعوتش را از ایران پس گرفت،این خبر واکنش های گسترده‌ای در داخل کشور داشت و همچنین مسئولان سیاست خارجه و نمایندگان مجلس کشورمان نظر خود رادر این باره اعلام کردند.

گروه داخلی کمل مهر ؛روز گذشته بانکی مون از ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲ برای حل بحران سوریه دعوت کرد،  اما یک روز بعد از این خبر بانکی مون دبیر کل سازمان ملل دعوت خود را از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ پس گرفت.پس از اینکه بان کی مون دعوتش را از ایران پس گرفت،این خبر واکنش های گسترده‌ای در داخل کشور داشت و همچنین مسئولان سیاست خارجه و نمایندگان مجلس کشورمان نظر خود رادر این باره اعلام کردند که گزیده‌ای از این اظهار نظر ها در ادامه می‌آید:

ظریف وزیر امور خارجه: این رفتار را در شأن «دبیرکل» نمی‌دانم

متاسفیم آقای بان ‌کی‌مون بر اثر فشار وارده دعوت خود برای حضور کشورمان در نشست ژنو ۲ درباره سوریه را پس گرفت. این رفتار در شأن «دبیرکل سازمان ملل» نیست.

افخم سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌گاه متقاضی شرکت در ژنو ۲ نبوده‌ایم/ پس گرفتن دعوت از ایران مایه تاسف است

 

یران موضع صریح خود را در خصوص ژنو۲ اعلام کرده است و این موضع صریح در تماس بین مقامات کشور با اخضر ابراهیمی و دبیر کل سازمان ملل به صراحت اعلام شده است. آقای ظریف و نماینده ایران در سازمان ملل نیز موضع صریح ایران را اعلام کرده‌اند که کشورمان برای شرکت در ژنو۲ هیچ پیش‌شرطی نمی‌پذیرد.

افخم افزود که بازپس گرفتن دعوت از جمهوری اسلامی ایران جای تاسف است و دبیر کل تحت فشار، دعوت خود از ایران را پس گرفته است. کاش ایشان می‌توانست علت واقعی پس گرفتن دعوتش از ایران را شرح دهد.

رجبی در نطق میان دستور: پس گرفتن دعوت از ایران در کنفرانس ژنو ۲ نشان‌دهنده عدم استقلال سازمان ملل است

پس گرفتن دعوت از ایران در کنفرانس ژنو ۲ نشان‌دهنده عدم استقلال سازمان ملل است.

به استکبار جهانی هشدار می‌دهم که دست از شیطنت‌های غیراخلاقی بردارد و به تعهدات خود پایبند باشد، چراکه ایران اسلامی به عنوان مقتدرترین کشور منطقه نقش تعیین‌کننده‌ای را در معادلات سیاسی منطقه دارد و مذاکره‌ای بدون حضور ایران منجر به شکست خواهد شد.

نقوی در تذکری آئین‌نامه‌ای: اقدام بان‌ کی‌مون در پس گرفتن دعوت از ایران در تاریخ سازمان ملل ننگ‌آور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام بان‌ کی‌مون در پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در ژنو ۲ را ننگ‌آور دانست و تاکید کرد آنان خودشان می‌دانند بدون حضور ایران، بحران سوریه حل نخواهد شد.

منظری توکلی در تذکری آئین‌نامه‌ای: سوریه بازوی مقاومت و باتلاق مرگ صهیونیسم جهانی است

محمد تقی منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه خانه ملت) در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به موضع‌گیری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در عدم پذیرش پیش‌شرط برای شرکت در نشست ژنو۲ قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: سوریه بازوی مقاومت و باتلاق مرگ صهیونیسم جهانی است.

بروجردی: هدف آمریکا از عدم حضور ایران در ژنو ۲ شکست این کنفرانس است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکایی‌ها خود را شکست‌خورده می‌بینند و مؤتلفین آمریکا علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی و انتقال پرونده از قطر شکست خورده در این عرصه به عربستان و آنچه که از این کشور در حال تکرار است نشان می‌دهد که آنها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس: فشار غرب باعث بازپس‌گیری دعوت ایران برای حضور در ژنو۲ شد

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها از اول تا به امروز گفته اند تا ایران مذاکرات ژنو ۱ را قبول نکند به ژنو ۲ دعوت نمی شود و علت بازپس گیری دوباره هم اعلام فشار طرف غربی به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل است .

فلاحت‌پیشه: حذف ایران در ژنو ۲ کنار گذاشتن دیپلماسی است/ عدم دعوت ایران یعنی عدم توفیق ژنو ۲

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: حذف ایران در ژنو ۲ کنار گذاشتن دیپلماسی است.

طرح پیشنهادی ایران کاملا قابل دفاع است و بی‌شک در صورت عدم دخالت طرف‌داران خشونت به نتایج خوبی ختم خواهد شد.

محبی :بان ‌کی‌مون ثابت کرد در سوریه بی‌طرف نیست/ او شأن سازمان ملل را زیر سؤال برد

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بان‌ کی‌مون با فشارپذیری از تروریست‌ها و آمریکا ثابت کرد در سوریه بی‌طرف نیست، گفت در شأن سازمان ملل نیست که وی دبیرکل آن باشد.

در شأن دبیر کل سازمان ملل نیست که تحت فشار گروهی تروریست و وزیر خارجه آمریکا دعوت از ایران را لغو کند همین امر نشان می‌دهند در موضوع سوریه بی‌طرف نیست و حامی جریان تروریستی مورد حمایت آمریکا است.

حقیقت پور:رفتار بان‌کی‌‌مون نشان از عدم استقلال سازمان ملل دارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رفتار بان‌کی‌مون در قبال ایران و تناقض‌گویی وی نشان داد که سازمان ملل مجموعه‌ای مستقل و مدافع حقوق کشورها نیست.

نعیمی رز:دعوت از ایران برای حضور در ژنو ۲ بدون پیش شرط بود/ لابی گری آمریکا باعث پس گرفتن این دعوت شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه کشور اظهار داشت: علی رغم اینکه در دعوتنامه ای که از سوی بان کی مون برای ایران ارسال شده بود حرفی از پذیرش پیش شرط ها نزده شده بود؛ اما پافشاری های آمریکا و اسرائیل باعث لغو این دعوت شد.

منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x