تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مهدی هاشمی یکی از مصادیق هشدار روحانی است/ دستور جالب برخی دستگاه ها درباره نامه نگاری با مسئولان ارشد دولتی

  • کد خبر : 15414
  • 30 دی 1392 - 11:55
مهدی هاشمی یکی از مصادیق هشدار روحانی است/ دستور جالب برخی دستگاه ها درباره نامه نگاری با مسئولان ارشد دولتی

نخستین سفر استانی دولت زیر ذره‌بین حامیان و منتقدان،نامه لاریجانی به روحانی درباره صندوق توسعه ملی،صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران،همسر عارف برای انتخابات دست به‌کار شد،حضور شخصیت‌های جهانی در ایران و … از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های روز دوشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

 

 

 

 

کمال مهر؛


*کیهان


سیاست یک بام و دو هوا راه به کجا می‌برد؟!

«نمی‌توان در دولت مدعی آزادی و صریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم‌ها شد اما از آن‌سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد.»
پایگاه اینترنتی جهان‌نیوز در نقد مواضع متناقض وزیر ارشاد نوشت: وی اخیراً در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران و دسترسی همگان به این شبکه اجتماعی شده است. آقای جنتی گفته «تلاش ما بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت هستند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که افراد می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو و مکاتبه کنند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند.»با این حال وزیر ارشاد دولت اعتدال درست در همان روزهایی که در مصاحبه با رسانه‌های خارجی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران شده بود، در مقام رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و تعطیلی هفته‌نامه «یالثارات» داد. او در بیان علت تعطیلی یالثارات می‌گوید «مجوز نشریه یالثارات می‌توانست لغو شود و این هفته‌نامه به دلیل نشر اکاذیب، توهین آشکار و استفاده از ادبیات لمپنیسم در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. در این نشریه نوعی لمپنیسم در به‌کارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می‌شود.»

آنچه مورد تعجب است، تساهل و تسامح وزیر ارشاد در قبال یک رسانه خارجی  و اشد مجازات در قبال یک هفته‌نامه داخلی است. آقای جنتی در قبال یالثارات نه حکم به تذکر یا توبیخ و نه فقط حکم به قضایی شدن بلکه حکم به توقیف آن داده‌اند. برخوردهای سخت علی جنتی در برابر یالثارات  و نیز دادگاهی کردن «وطن امروز» و «۹ دی» دو جریده دیگر منتقد دولت، در شرایطی است که «آزادی» جزء کلید واژه‌های دولت یازدهم بوده است از جمله خود وی در همان مصاحبه با الجزیره می‌گوید‌ «‌در شرایط جدید سیاست دولت ‌آقای دکتر حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور، ایجاد آزادی‌های بیشتر در حوزه مطبوعات، در حوزه انتشار کتاب، در حوزه ساخت فیلم‌ها و تولید فیلم‌های سینمایی است. تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ این است که هیچ روزنامه‌ای توقیف نشود.»

در کنار این دکتر حسن روحانی رئیس جمهور نیز ۱۷ دی ماه جاری در جمع استانداران تاکید می‌کند «از نقد و انتقاد نباید بهراسیم و نباید ناراحت شویم، آزاد بگذاریم هر کس نقد دارد، مخصوصاً نقد سالم، سازنده و دلسوزانه، این بهترین کمک برای ما است.»جهان‌نیوز تاکید کرد: با این همه آنچه از مرور شعارها و سخنان دولتی‌ها و سنجش آن با عملکردهایشان به ذهن متبادر می‌شود، تناقض در شعار و عمل است. نمی‌توان در دولت مدعی آزادی و صریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم‌ها شد اما از آن سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد. منطقی نیست که برای آزادی شبکه خارجی و صهیونیستی فیس‌بوک تلاش کرد اما یک هفته‌نامه داخلی را تحمل نکرد. این چه آزادی و نقدپذیری است که حکم به توقیف یالثارات و رفع فیلتر فیس‌بوک می‌دهد؟ آزادی و آزادی بیان و عقیده در هنگام تحمل مخالف معنا پیدا می‌کند و الا انتشار ده‌ها روزنامه و ایجاد صدها سایت و وبلاگ حامی دولت و تحمل همسونویسان چه ارزشی دارد؟!

در ادامه این مطلب آمده است: آنگونه که وزیر محترم گفته‌اند ایشان سه سال است که عضو فیس‌بوک هستند و قاعدتاً خوب می‌دانند که مدیریت فیس‌بوک در خارج کشور بوده و زیر نظر وزارت ارشاد نیست و نیز می‌دانند که فیس‌بوک- جدای از مطالب مفید- حاوی زشت‌ترین، مبتذل‌ترین و موهن‌ترین مطالب و تصاویر است. با این وجود چگونه تحمل می‌کنند که این سایت رفع فیلتر شود؟ اگر مطلبی با محتوای مجرمانه در این سایت- که از خارج مدیریت می‌شود و تابع هیئت نظارت نیست- منتشر شود تکلیف چیست؟ در سال ۸۹ انتشار مطالب و کاریکاتورهای موهنی علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در فیس‌بوک صهیونیستی موج عظیم اعتراضات را در جهان اسلام به راه انداخت تا جایی که این شبکه در برخی کشورهای اسلامی فیلتر شد. با این وجود فیس بوک حاضر به حذف آن مطالب نشد. با این حال بر چه اساسی وزیر محترم خواستار آزادی فعالیت شبکه‌ای در ایران می‌شود که در انتشار زشت‌ترین مطالب و عکس‌ها و فیلم‌های خلاف اخلاق و قانون و شرع نه تنها قابل قیاس با یالثارات نیست بلکه در قیاس با سایر رسانه‌های مبتذل و موهن خارجی نیز گوی سبقت را ربوده و به اعتراف بسیار از صاحب‌نظران غربی منشأ نابسامانی‌ها و آسیب‌های فراوانی بوده است. نگاهی گذرا به برخی صفحات فیس‌بوک انبوهی از محتواهای «مستهجن»،‌«لمپن» و «سخیف» را نمایان خواهد کرد.

مهدی هاشمی یکی از مصادیق هشدار روحانی است

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با تطبیق اظهارات رئیس‌جمهور و مهدی هاشمی نتیجه گرفت مهدی هاشمی یکی از همان کسانی است که دکتر روحانی می‌گوید مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند.داریوش سجادی مشاور مهدی کروبی از قول رئیس‌جمهور نوشت «عده‌ای به خاطر منافع شخصی مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛ به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند.وی آنگاه به فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی با کاریکاتوریست فراری نیک‌آهنگ کوثر می‌پردازد و از قول کوثر می‌نویسد:  مهدی هاشمی در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ از تلفن دوبی خود به من زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد. وی که بارها تاکید کرده بود همه کارهای خانواده‌اش هماهنگ انجام می‌شود، معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند. وقتی از او پرسیدم که چگونه ممکن است فرزند یکی از مقامات نظام، خواستار افزایش تحریم‌ها علیه نظامی بشود که خود به نحوی جزیی از آن است؟ جواب ساده بود؛ «خب دیگه»!وی نتیجه گرفت: مردم به مثابه قربانی هستند که با «تیغ تحریم» هم در عزا و هم در عروسی در «بهار روحانی» و «خزان هاشمی» ذبح می‌شوند!!

نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دارآباد

هفته گذشته جلسه‌ای با حضور برخی از وزیران دولت خاتمی و برخی مسئولین فعلی از جمله توفیقی مشاور وزیر علوم و وزیر نفت با حضور محمد خاتمی در سالن اجتماعات رایزن در منطقه دارآباد تهران برگزار شد.به گزارش «دانا»، در این جلسه حدود ۴۰ نفر حضور داشتند و در پایان خاتمی با حاضران عکس یادگاری گرفت.خاتمی در این جلسه در مورد عملکرد دولت گفته است: اصلا این دولت بدبخت، با این همه گرفتاری که به سرش ریخته و خرابکاری‌هایی که شده چه معجزه‌ای می‌تواند بکند!حاضران در این جلسه بعد از اتمام مراسم به منزل قائم مقام حزب اعتماد ملی رفتند تا درباره آنچه که گفته می‌شد انتخابات آینده مجلس است، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

تکاپوی اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دهم و تقلای آنها برای کسب کرسی‌های سبزرنگ بهارستان موضوعی است که جلسات آنها را در هفته‌های اخیر به شدت افزایش داده است.مصاحبه‌ها و گزارش‌های پی در پی اصلاح‌طلبان در دو بعد «به تصویر کشیدن اختلافات دولت و مجلس» و همچنین مطرح کردن اسامی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای ریاست مجلس دهم نشان از آن دارد که اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای آنها بیش از هر چیز دیگر به دنبال کسب قدرت کرسی‌های سبزرنگ بهارستان هستند.تشکیل جلسات انتخاباتی با تشکل‌های استانی و شهرستانی‌های مقیم تهران برای شناسایی نیروهای اصلاح‌طلب نیز از جمله راهبردهای آنها برای انتخابات آینده است.

شرافت که نباشد خیانت بی‌معنا می‌شود

اظهارات یک عضو گروهک فدائیان خلق درباره  داشتن کد سازمانی و ارائه آن به سفارت شوروی برای انتقال به مسکو،  با ابراز تعجب همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب مواجه شد.داریوش سجادی با اشاره به اظهارات قادر عبدالله – عضو چریک‌‌های فدایی خلق – می‌نویسد: وی که از سال ۶۸ از ایران گریخته و در کسوت نویسنده در هلند مستقر شده، در خلال مصاحبه با بی‌بی‌سی بدون کمترین شرم یا خجالتی ابراز داشت. «سال ۶۸ که از ایران به ترکیه گریخته توسط سازمان متبوعه‌اش امریه گرفته تا برای اخذ ویزا از شوروی به سفارت این کشور در ترکیه رجوع کرده و «کد سازمانی» خود را به مسئولین سفارت بدهد تا روس‌ها ترتیب انتقالش به مسکو را بدهند»(!!!)

وی با اسباب تحلیل و عبرت خواندن این اظهارات می‌نویسد: معلوم نیست مرزهای خیانت تا کجا ادامه دارد؟ اعضاء سازمانی چریکی که علی‌الظاهر سالها با ادعای وطن‌دوستی و خائن‌ستیزی خود  را در خط‌مقدم مبارزه با امپریالیسم تعریف کرده بودند اکنون به «شهادت با شعف خودشان» کاشف به عمل آمد برخوردار از «کد سازمانی» در سفارت  اتحاد جماهیر شوروی بوده‌اند!خاطرنشان می‌کند: آقایان گلی به جمال‌تان!!! جای «بیژن جزنی» خالیست تا کلاهش را بالاتر بگذارد! آن از جبهه ملی‌مان که «شاپور بختیارش» به اعتراف سرگرد «نصیرخانی» طی جلسه با «برزان تکریتی» برادر صدام درصدد کسب حمایت صدام جهت کودتا در ایران بود! آن از وحوش «مسعود رجوی» که زیر آیه مبارکه «فضل‌الله المجاهدین علی القاعدین» بازو در بازوی صدام در جنگ علیه هم‌وطنانش شرکت کردند! آن از وطن دوستان مدعی ناسیونالیسم و مصدق و کوروش و داریوش و هوخشتره‌مان که با روئی‌گشاده و لبی‌خندان بدون ارزنی شرم مواجب بگیر تلویزیون دولتی انگلستان و آمریکا علیه ایران شدند! و آن هم از «بسیجی خیبرمان»]مهدی خزعلی[ (!) که ۲۴ ساعته سفره و سویدای دلش نزد اجنبی در VOA باز است و کاسه شهرت‌طلبی‌اش را با شوربای خیانت اشباع می‌کند!

عجیب‌تر از این موارد که از قلم آقای سجادی افتاده، فرار  کسانی چون بولتن‌نویس ریاست‌جمهوری و برخی اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و قرار گرفتن در خدمت سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و فرانسه است و این مسئله تا آنجا پیش‌رفت که مجید محمدی عضو فراری حلقه کیان (حلقه مدعی به ریاست‌جمهوری رساندن خاتمی ) صراحتا تأکید کرد ارائه اطلاعات به دولت‌های غربی و دریافت پول از آنان هیچ ایرادی ندارد.

نخستین سفر استانی دولت زیر ذره‌بین حامیان و منتقدان

نخستین سفر استانی دولت زیر ذره‌بین رسانه‌های حامی و منتقد قرار گرفته است.آینده آن‌لاین از سایت‌های حامی دولت در این باره نوشت: بسیاری سفر دولت به خوزستان را مشابه آنچه دانستند که در زمان احمدی‌نژاد رخ می‌داد و در این خصوص به دولت انتقاد داشتند. این انتقادها بیشتر ناظر به عکس‌هایی بود که آقای روحانی از سقف باز اتومبیل برای مردم دست تکان می‌داد و برخی هم به مانند سابق دنبال ماشین ایشان می‌دویدند.آینده می‌افزاید: این انتقاد به جاست و لازم است دولتیان در سفرهای بعدی این نکته را لحاظ کنند که قرار نیست برای دیدن رئیس دولت کرامت انسانی شهروندان زیر سوال برود. این همان انتقادی است که خود آقای روحانی همیشه به دولت و رئیس قبلی داشت.

این سایت می‌افزاید: دکتر روحانی از به همراه بردن تمام کابینه و تشکیل جلسه هیئت دولت در خوزستان و از سفر بی‌فایده به شهرهای مختلف استان خودداری کرد و ترجیح داد صدای هر شهر را از طریق منتخبین همان شهر و به وسیله ویدئو کنفرانس و تلفن و… بشنود.
آینده در عین حال نوشت: البته شبکه استانی خوزستان و بنرهای نصب شده در سطح شهر تاکید فراوانی بر استقبال از رئیس‌جمهوری در نخستین سفر استانی داشتند. شایسته‌تر بود که دفتر رئیس‌جمهور از این نوع تبلیغ نیز جلوگیری می‌کرد و به جای فراخواندن مردم در خیابان، از ایشان دعوت به عمل می‌آمد تا فقط در مصلای شهر پذیرای رئیس‌جمهور باشند.

در همین حال سایت رجانیوز با اشاره به اظهار نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور به ۳۰ نقطه استان خوزستان سفر مجازی کرد و با استفاده از سیستم‌های مدرن ارتباطی پای سخنان و درد دل‌های مردم مناطق مختلف استان خوزستان نشست، نوشت: این اظهارات در حالی از سوی آقای نوبخت بیان شده که مشخص نیست اگر هدف نهایی دولت از سفرهای استانی، انجام سفرهای مجازی و نشستن پای حرف مردم از طریق سیستم‌های مدرن ارتباطی است، پس اساسا علت سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان و حضور در مصلی این شهر چه بوده است؟ آیا نمی‌شد به جای این کار آقای روحانی با حضور در دفتر خود در خیابان پاستور به درد دل مردم این شهر گوش بدهد و از سیستم‌های مدرن ارتباطی برای این کار بهره ببرد.

رجانیوز می‌نویسد: بیان این سخنان توسط آقای نوبخت، پیام دیگری نیز دارد و آن عدم توجه به «فلسفه» اصلی سفرهای استانی است که در واقع همان کم کردن فاصله میان مردم و مسئولان است، به عبارت دیگر به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دولت جدید بدون هیچ نقشه راه خاصی در این باره، با توجه به انتظار مردم از دولتمردان برای ادامه سفرهای استانی، در عمل مجبور به ادامه این کار شده است اما بدون توجه به فلسفه اصلی و دستاوردهای جانبی این اقدام که همان آشنایی از نزدیک مسئولان با مشکلات مردم و کاهش فاصله میان حاکمان و توده‌های ملت است، سعی دارد با اجرای گزینشی و کاریکاتوری سفرهای استانی، هم پاسخگوی مطالبات مردم در این باره باشد و هم به خلاصه‌ترین حالت ممکن این کار را انجام دهد.

در ادامه این تحلیل آمده است: سخنگوی دولت همچنین در سخنانی عجیب با انتقاد از صدا و سیما، از خوب پوشش ندادن استقبال مردم از رئیس‌جمهور سخن گفته که به نظر می‌رسد این اظهارات تلاش برای نادیده گرفتن واقعیت است که چرا بر اساس انتشار بسیاری از تصاویر خبرنگاران و عکاسان از این سفر، در برخی مسیرهای حرکت ماشین حامل رئیس‌جمهور جمعیت قابل توجهی دیده نمی‌شود و در قسمت‌هایی از مصلی اهواز نیز که آقای روحانی در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد، قسمت‌های خالی از جمعیت وجود دارد که این صحنه‌ها از سوی صدا و سیما یا پخش نشد و یا به سرعت و با کمترین ضریب پوشش رسانه‌ای به روی آنتن رفت، صحنه‌هایی که رسانه ملی می‌توانست در رابطه با هر کدام از آنها به گونه‌ای دیگر رفتار کند.

*خراسان

نامه لاریجانی به روحانی درباره صندوق توسعه ملی

بر اساس نامه ای که اخیرا از سوی رییس مجلس برای رییس جمهور ارسال شده، علی لاریجانی با اشاره به وظایف قانونی و ارکان صندوق توسعه ملی، از روحانی خواسته است تعدادی از مصوبات دولت دهم مبنی بر تعیین وظایفی برای وزارت جهاد کشاورزی در استان های مختلف را به دلیل اخلال در صلاحیت های ارکان صندوق توسعه ملی اصلاح یا لغو کند.

 

دستور جالب برخی دستگاه ها درباره نامه نگاری با مسئولان ارشد دولتی

بر اساس بخشنامه هایی که طی هفته های اخیر توسط برخی ادارات و سازمان های اجرایی خطاب به کارمندان و مدیران این دستگاه ها ابلاغ شده، از آنها خواسته شده است بنا به ضرورت رعایت سیاست های اجرایی و اداری، از هرگونه نامه نگاری مستقیم با هیئت وزیران، معاونان رییس جمهور و سایر مسئولان ارشد اجرایی خودداری شود و در صورت عدم توجه به این موضوع، طبق ضوابط قانونی با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

*ایران

وزیر اطلاعات: پورمحمدی در جریان پرونده حصر است

خبر اول این که محمود علوی، وزیر اطلاعات با اعلام این‌که افرادی که از کشور رفته‌اند می‌توانند برگردند، گفت: اما اگر این افراد جرمی داشته باشند قوه قضائیه آن را پیگیری می‌کند. وی با اشاره به مسأله حصر نامزدهای مغلوب انتخابات ۸۸ به هفته نامه آسمان گفته: «من درباره پرونده حصر، تاکنون اظهار نظری نکرده‌ام چون در جریان مسائل و جزئیات آن نیستم، اما پیگیری و بررسی‌هایی وجود دارد که آقای پورمحمدی وزیر دادگستری بیشتر در جریان است.» علوی همچنین گفته: «اینکه روزنامه‌ای چه بنویسد و چه ننویسد به وزارت اطلاعات ربطی ندارد؛ این کار مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ما نمی‌خواهیم خلأ دستگاه‌های دیگر را پر کنیم و اگر آن‌ها به وظیفه خود عمل نکردند، چرخ پنجم دستگاه‌های دیگر نمی‌شویم.»

احضار مهدی خزعلی به دادسرا

خبر دیگر این که مهدی خزعلی با اعلام جرم دادستانی تهران به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. به گزارش ایرنا، مهدی خزعلی گفت: با شکایت دادستان تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرا احضار شدم. وی افزود: پیشتر توسط دادستانی تهران ۱۰ پرونده برایم تشکیل شده بود که با این پرونده تعداد پرونده‌های تشکیل شده به ۱۱ می‌رسد. خزعلی گفت: بنا بر اطلاعات رسیده قرار است طی هفته جاری احضاریه دیگری از سوی دادستانی برایم ارسال شود که در آن نیز عنوان اتهامی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران

شنیدیم که بالاخره پرونده بیمه ایران به مرحله نهایی خود رسید. سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از صدور احکام متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران خبر داد. به گزارش ایران، محسن افتخاری اظهار داشت: احکام متهمان این پرونده توسط شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی صادر شده است. دادگاه رسیدگی به اتهامات آن بخش از متهمان بیمه ایران که احکام شان توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود، در هشت جلسه از ۱۸ آذر تا چهارم دی ماه امسال در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

حمایت شاهزاده آل سعود از توافق ژنو

با خبر شدیم که ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود، از اعضای خانواده سلطنتی آل سعود در گفت‌و‌گو با یک نشریه آلمانی با بیان این‌که سران عربستان و ایران مرتب با یکدیگر دیدار می‌کنند، گفته: توافق ژنو موقتی است که باید به یک موافقتنامه نهایی منجر شود و پس از آن لازم است به برچیدن تمام سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه برسد. به گزارش انتخاب، وی که پیشتر ریاست سابق سازمان اطلاعاتی عربستان را بر عهده داشته، تأکید کرده: باید به توافقی رسید که در چارچوب آن نه تنها برنامه اتمی جمهوری اسلامی متوقف شود که سلاح‌های اتمی اسرائیل، زرادخانه شیمیایی این رژیم و تجهیزات مشابه احتمالی در کشورهایی چون مصر، ترکیه، عراق و عربستان سعودی نیز کنار گذاشته شوند.

دفاع و انتقاد برادران مطهری و احمدی‌نژاد

خبر رسیده که روز گذشته شاهد دو رویکرد متفاوت از دو برادر شناخته شده در عرصه سیاست بودیم. نخست حمایت محمد مطهری از برادرش «علی» و دوم انتقاد داوود احمدی‌نژاد از برادرش «محمود». به گزارش ایسنا، محمد با اشاره به نطق اخیر برادرش ضمن طرح انتقاداتی به برخی مواضع این نماینده تهران، تأکید کرد که نظام به علی مطهری‌ها نیاز دارد. به نوشته وی، خاموش شدن صدای علی مطهری به عنوان یک منتقد، خواست دو گروه متضاد است؛ یکی برخی دوستان نظام که به دنبال سکوت قبرستانی در جمهوری اسلامی هستند و دیگر دشمنان نظام که می‌خواهند بگویند که تحمل نظام از حداقل هم کمتر است. اما داوود احمدی‌نژاد در ادامه انتقاداتش به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد گفته: مشکل اصلی برادرم، راه دادن به افراد ناصواب در اطراف خودش بود. او به «پنجره» گفته: من خانواده این افراد ناصواب را نبش قبر کرده‌ام. اینها اصلاً دین ندارند.

شکسته شدن پلمب دفتر حزب مشارکت

یک خبر دیگر این که خبرگزاری فارس از شکسته شدن پلمب ساختمان حزب مشارکت از سوی افراد ناشناس و انجام تردد‌های مشکوک به آن خبر داده است. این خبرگزاری نوشته: «پیگیری‌ها مبنی براینکه فک پلمب با حکم قضایی صورت گرفته است یا خیر، بی‌نتیجه مانده است.» پیش از این محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «این حزب نباید تحت این عنوان فعالیتی داشته باشد در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.»

اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور برای یک انتخابات

مطلع شدیم که اگرچه هادی ساعی عضو شورای شهر گفته بود می‌خواهد در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند اما بر اساس اطلاعیه جدید سازمان بازرسی کل کشور، او قانوناً مجاز به چنین کاری نیست. البته پیش از این نیز این اخطار به او داده شده بود ولی ساعی گفته بود اگر نگذارند در این انتخابات نامزد شود، شکایت خواهد کرد. این در حالی است که بر اساس اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی و افراد بازنشسته و بازخرید شده نمی‌توانند رئیس یا عضو هیأت رئیسه کمیته ملی المپیک شوند. به گزارش ایرنا، این سازمان بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات و پیشگیری از هرگونه تخلف با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تأکید کرده است.

خواهر مهدی کروبی درگذشت

دست آخر این که فاطمه کروبی همسر مرحوم حجت الاسلام ملکی و خواهر مهدی کروبی روز گذشته درگذشت. به گزارش پارسینه، آیت الله بیات زنجانی، سید محمد خاتمی و محمد رضا عارف نیز در پیام های جداگانه ای درگذشت فاطمه کروبی را تسلیت گفتند.

*تهران امروز


همسر عارف برای انتخابات دست به‌کار شد

دانا نوشت: محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح‌طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که چندی پیش بر اساس اظهارات خودش به دلیل بعضی مسائل شخصی از عضویت در هیات مدیره بنیاد باران که زیر نظر محمد خاتمی است، انصراف داد اخیرا فعالیت‌هایش را گسترش داده و گفته می‌شود که قرار است اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس با محوریت عارف وارد میدان شوند. در این بین شنیده شده که حمیده مروج فرشی، همسر عارف نیز در حال انجام تلاش‌هایی برای آماده کردن زمینه حضور محمدرضا عارف در انتخابات است. همسر محمدرضا عارف که در بیمارستان‌های شهدای تجریش و خاتم‌الانبیاء نیز سابقه فعالیت دارد، ارتباط خود را با زنان اصلاح‌طلب در جامعه و مخصوصا در حوزه سلامت گسترش داده است.

برخی رفتارهای روحانی پوپولیستی بود

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص اولین سفر استانی رئیس‌جمهور و دولت یازدهم به استان خوزستان، گفت: فکر می‌کنم جنبه‌هایی از رفتارهای آقای روحانی در سفر به استان خوزستان، یادآور رفتارهای پوپولیستی آقای احمدی‌نژاد بود و بنده ترجیح می‌دادم رفتارهای پوپولیستی کمتر می‌شد.وی با بیان اینکه رفتارهای آقای روحانی در سفر به استان خوزستان در عین حال تفاوت‌هایی نیز با رفتارهای آقای احمدی‌نژاد داشت، افزود: آقای روحانی در سفر خود اجازه نداده بود مدارس، ادارات، کارخانجات و پادگان‌ها برای اینکه به استقبال بیایند، تعطیل شوند و اجازه نداده بود تا با اتوبوس برای استقبال آدم بیاورند. همچنین مثل دوران آقای احمدی‌نژاد صدها طرح را تصویب نکردند که از این جهات به نظر من تفاوت‌هایی داشت.

انتقادهای داوود احمدی‌نژاد از اطرافیان برادرش

داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور سابق که در دولت نهم برای مدتی بازرس ویژه ریاست‌جمهوری بود، گفت: مشکل اصلی (محمود) احمدی‌نژاد راه دادن افراد ناصواب در اطراف خودش بود. داوود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با هفته‌نامه پنجره که در شماره اخیر این نشریه به چاپ رسیده است، درباره جمع‌بندی خود درباره این آدم‌های ناصواب افزود: دست من پر است؛ من تمام خانواده اینها را نبش قبر کرده‌ام. اینها اصلا دین ندارند و اگر دین داشتند من این کار را نمی‌کردم. وی تصریح کرد: اینها حاضر بودند هر مسئولیتی که می‌خواستم به من بدهند. بزرگ‌ترین مسئولیت‌ها را می‌دادند به شرط اینکه فقط ساکت باشم. احمدی‌نژاد گفت: من این را قبول نکردم چون اینها به ولایت لطمه می‌زدند؛ ما همه چیزمان از دین و ولایت است.

واکنش محمود کریمی به حاشیه‌سازی‌های اخیر

محمود کریمی، مداح اهل بیت(ع) در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای اخیر، در سخنانی اخلاقی با اعلام اینکه در ماجرای خبرسازیها پیرامون تیراندازی، با اتهام زنی به او ظلم شده است، عنوان کرد از آنها که طلب حلالیت کرده‌اند گذشته و برای مسببین این ماجرا طلب مغفرت می‌کند.

*جمهوری اسلامی

* یک منبع نزدیک به محمود احمدی نژاد، گفت: رئیس دولت‌های نهم و دهم همچنان روی نامه‌هائی که به دست او می‌رسد، دستور رسیدگی صادر می‌کند! به گزارش سایت الف، این منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سفیر گفته است: احمدی نژاد با اینکه دیگر رئیس‌جمهور نیست اما هنوز به دلیل اینکه هنوز افرادی در بدنه دولت و حتی رده‌های مدیریتی دارد برروی نامه کسانی که مشکلات‌شان را به وی منتقل می‌کنند دستورات و توصیه‌هایی می‌نویسد و این نامه‌ها غالباً به نیروهای وفادار به وی در دولت یازدهم ارجاع می‌شود و آنها نیز دستور وی را انجام می‌دهند.

* حجت الاسلام محمد مطهری با انتشار مقاله‌ای ضمن ایراد وارد کردن به بعضی مواضع برادر خود دکتر علی مطهری، از اصل اقدام وی در اعتراض به عملکردهای ناروای بعضی افراد و دستگاه‌ها دفاع کرد. وی نوشت: “این که صدای آقای علی مطهری به عنوان یک منتقد باید خاموش شود خواست مشترک دو گروه متضاد است. گروه اول کسانی هستند که هیچگونه انتقاد در جمهوری اسلامی را بر نمی‌تابند و به دنبال سکوت قبرستانی هستند و گروه دوم افرادی هستند که کارشان تبلیغ علیه نظام است و به در بوق و کرنا کردن سوژه‌ای نیاز دارند که بگویند تحمل نظام از حداقل هم کمتر است. از نظر من، نفع مواضع علی مطهری و امثال او برای انقلاب و نظام بسیار بیش از مضرات آن بوده است و نظام ما نه به یک علی مطهری که به علی مطهری‌ها نیاز دارد. این صدای انتقاد در عین اینکه در میان بسیاری از حزب اللهی‌ها و ارادتمندان رهبری طرفدار دارد – و البته منتقدان زیادی هم دارد – باید به گونه‌ای باشد که برای ضدانقلابی که در حقیقت نه برای علی مطهری، نه برای پدرش و نه برای کسی که پدرش را پاره تنش می‌دانست ذره‌ای احترام قائل نیست، احیاناً طمعی ایجاد نکند و این با اتخاذ مواضع تکمیلی میسر است، امری که علی آقا نیازی به آن نمی‌بیند.”

*قدس

اقدام تحسین برانگیز کویتی ها 

تسنیم: دولت کویت در اعتراض به حضور هیأتی از رژیم صهیونیستی، کنفرانس «انرژی‌های تجدیدپذیر» را که در امارات برگزار می‌شود، تحریم کرد.

حضور شخصیت‌های جهانی در ایران

الف: محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در گزارش فیسبوکی خود از سفر چند «شخصیت برجسته جهانی» به ایران، در هفته‌های آینده خبر داد.

فک پلمب مشکوک یک ساختمان

جهان: پلمب ساختمان حزب منحله مشارکت از سوی افراد ناشناس شکست و اکنون ترددهایی به دفتر آن صورت می‌گیرد.

شرط صهیونیستی نتانیاهو!

تسنیم: نتانیاهو نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده چنانچه ایران، اسراییل را به رسمیت بشناسد آماده دیدار با رئیس‌جمهور ایران در اجلاس جهانی اقتصاد(داووس) در ژنو است.

دانشجوها «مانکنی» به دانشگاه نیایند

ایسنا: دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان مرد ما باید در دانشگاه با شخصیت مناسب حضور پیدا کنند و دانشجوی پسر نباید به شکل یک مانکن و مروج فرهنگ بیگانه در دانشگاه حضور یابد، همان طور که دانشجوی دختر نیز نباید این گونه باشد.

تعطیلی پنجشنبه‌‌ها به مصلحت نیست

جهان: محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی پنجشنبه مدارس گفت: تعطیلی پنجشنبه مدارس به مصلحت دانش‌آموزان نیست.

مجلس در جریان مذاکرات نیست

فارس: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در مجلس اعلام می‌کنیم خانه ملت در جریان مذاکرات هسته ای قرار ندارد و علت این پنهانکاری از نمایندگان مردم را متوجه نمی‌شویم.

روسیه و ایران برندگان دیپلماسی۲۰۱۳ 

قدس آنلاین: مجله آمریکایی آمریکن اینترست، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و کشور ایران را در صدر فهرست برندگان بزرگ قدرت در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد.

بندربن‌سلطان عامل ترور دیپلمات ایرانی

گفتارنیوز: محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به ترورها در لبنان، یمن و نیز سایر کشورها علیه دیپلماتهای ایرانی و شهروندان کشورمان گفت: تا زمانی که بندر بن سلطان زنده است این نوع ترورها و جنایات ادامه خواهد یافت.

اولین واکنش محمود کریمی

رجا: محمود کریمی شامگاه شنبه (۲۸ دی) در امامزاده «علی اکبر» چیذر بی‌آنکه اشاره مستقیمی به بحث تیراندازی خود کند از حامیان خود عذرخواهی کرد وگفت: «من کسانی که حلالیت طلبیدند را نیز حلال کردم و برای آنهایی هم که دوست داشتند سر و صدایی راه بیندازند، از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کنم.»

برخی ها این موضوع را قبول ندارند 

فارس: حسین طلا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس- گفت: برابر اعلام بعضی از مسؤولان علت اصلی مسمومیت اهالی شهرستان پردیس به دلیل شکستگی لوله‌های آب شرب بوده و این موضوع موجب مسمومیت‌ها شده است، ولی هنوز مسؤولان توزیع آب این موضوع را قبول نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه با وام ۵ میلیونی 

تسنیم: آیت‌ا… محمدرضا مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سی و دومین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت: این دانشگاه را با وام ۵ میلیونی تأسیس کردیم.

احضار مهدی خزعلی به دادسرا

ایرنا: مهدی خزعلی با اعلام جرم دادستانی تهران به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. اتهام وی فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x