تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

فعالیت سامانه آسمان من/افزایش تسهیلات خودروهای سنگین/ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده

  • کد خبر : 15616
  • 30 دی 1392 - 15:55
فعالیت سامانه آسمان من/افزایش تسهیلات خودروهای سنگین/ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده

سید مجتبی شفیعی گفت: با اجرای طرح سامانه “آسمان من” مالکین خودروهای فرسوده می‌توانند بدون مراجعه به مراکز اسقاط خودرو، خودروی اسقاطی خود را از درب منزل به مراکز اسقاط تحویل دهند.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر، سید مجتبی شفیعی در نشست خبری امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه در حضور خبرنگاران گفت:  طرح سامانه آسمان من که فعالیت خود را از امروز آغاز کرده، مالکین خودروهای فرسوده می‌توانند بدون مراجعه به مراکز اسقاط خودرو با ارسال عدد ۱ به سامانه ۵۰۰۰۲۰۲۷ خودروی اسقاطی خود را از درب منزل به مراکز اسقاط تحویل دهند.

وی افزود: علاوه بر ثبت نام متقاضیان اسقاط خودرو از طریق سامانه آسمان من می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نوسازی خودروهای فرسوده و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این ثبت نام را به عمل آوردند.

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به در نظر گرفتن تشویقاتی برای مالکین اسقاط خودرو خاطرنشان کرد: به منظور افزایش تمایل مالکین خودروهای اسقاطی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده از قبیل اینکه به صورت هفتگی تا ۲۲ بهمن یک دستگاه خودروی رانا به مالکین  اسقاط خودرو به قید قرعه جایزه تعلق می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به طرح جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده تصریح کرد: این طرح از دو سال قبل برنامه ریزی شده که با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو این طرح متوقف شد ولی در حال حاضر برای کمک به متقاضیان ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض،  ۸ میلیون تومان گواهی اسقاط ، ۲ میلیون تومان ارزش لاشه اسقاط و وام ۶۰ میلیون تومانی با سود ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است که این ثبت نام از چهارشنبه این هفته ۲ بهمن با مراجعه به واحدهای اتوبوس‌رانی آغاز خواهد شد.

شفیعی گفت: همچنین برای جایگزینی کامیون‌های فرسوده، ناوگان حمل و نقل عمومی این ستاد سقف تسهیلات را از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان ارتقا داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری شخصی فرسوده در تهران وجود دارد خاطرنشان کرد: یک میلیون دستگاه خودروهای فرسوده سبک و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروهای فرسوده سنگین در کشور وجود دارد.

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در ادامه این نشست گفت: در طرح جایگزینی وانت‌های یک تن و کمتر دو میلیون تومان کمک بلا‌عوض و ۳۰۰ هزار تومان سهم لاشه خودرو و برای وانت‌های بیش از یک تن ۳ میلیون تومان کمک بلا‌عوض و ۳۰۰ هزار تومان ارزش لاشه خودرو و برای اسقاط خودروی سواری شخصی فرسوده ۲/۵ میلیون تومان کمک بلا‌عوض و ۳۰۰ هزار تومان سهم لاشه خودرو در نظر گرفته شده است.

مجتبی شفیعی ادامه داد: مبلغ دریافتی مالکین خودروهای سواری اسقاطی نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد چنانچه از این میزان مبلغ کمتر دریافت نمودند می‌توانند این تخلف را به شماره ۳۰۰۰۰۲۰ پیامک دهند.

وی همچنین با اشاره به ابطال کارت‌های سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده بالای ۱۵ سال اظهار داشت: از آنجایی که برخی از مالکین تمایلی به اسقاط موتورسیکلت‌ و خودروهای فرسوده خود ندارند کارت سوخت آنها ابطال می‌شود که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار کارت سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده ابطال شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این عدد به ۳ میلیون ابطال کارت سوخت برسد.

وی در پایان گفت: یک میلیون موتورسیکلت فاقد اسناد هویتی در حال حاضر در کشور وجود دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x