تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تبلت ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

  • کد خبر : 15312
  • 30 دی 1392 - 8:51
تبلت ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

تبلت ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T، تبلتی است که می‌توانید هر انتظاری از آن داشته باشید و هر نوع کاری را با آن انجام دهید. بدنه این تبلت از آلومینیوم ساخته شده است و بسیار بادوام و مستحکم به نظر می‌رسد.

 

کمال مهر: کمپانی سازنده نکسوس ۷ که در زمینه تولید تبلت بسیار عالی خود را به همه ثابت کرده است این بار نیز تبلت تغییرپذیر ۱۰.۱ اینچ جدیدی روانه بازار کرده است. نسل چهارم خط تولید Transformer Pad برای استفاده خانگی و اداری مناسب است. ایسوس از اینکه اندروید را وارد محیط کاری و وارد رقابت با تبلت‌هایی همچون مایکروسافت سرفیس یا لومیا ۲۵۲۰ کند، هیچ هراسی ندارد.

تبلت ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T، تبلتی است که می‌توانید هر انتظاری از آن داشته باشید و هر نوع کاری را با آن انجام دهید. بدنه این تبلت از آلومینیوم ساخته شده است و بسیار بادوام و مستحکم به نظر می‌رسد.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

ویژگی‌های عالی و کیفیت ساخت خوب فقط بخشی از مشخصه‌های این تبلت هستند. فراموش نکنید این تبلت از خانواده Transformerها است و داک قابل جابه‌جایی دارد که ویژگی اصلی این خانواده به شمار می‌رود. ایسوس برای رقابت با شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و اپل، با شارپ همکاری شده است تا نمایشگری با رزولوشن بسیار عالی بسازد. وضوح تصویر این صفحه نمایش ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و از نوع IPS است. با این مشخصات باید گفت پس از سامسونگ Note 10.1 نسخه ۲۰۱۴ و اپل آی‌پد ۴، بهترین کیفیت نمایشگر را دارد.

پردازنده داخلی این دستگاه، تگرا ۴ چهارهسته‌ای Cortex-A15 است. این جدیدترین و آخرین نسخه پردازنده‌ای است که انویدیا تا به امروز عرضه کرده است.

طراحی و کیفیت ساخت

ایسوس Transformer Pad از نظر ظاهری نسبت به نسخه‌ پیشین خود یعنی Infinity 700  تغییر چندانی نداشته است. اما از نظر داخلی و مشخصات از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند. اندازه این تبلت ۲۶۳×۱۸۰.۸×۹.۸ میلی‌متر است و ترنسفورمر پَد ۰.۵ میلی‌متر ضخیم‌تر از مدل پیش از خود است.

ایسوس تلاش کرده است تا ترنسفورمر پَد را حدود ۱۳ گرم سبک‌تر از تبلت قبلی بسازد، یعنی این نسخه ۵۸۵ گرم وزن دارد در حالی که نسخه پیشین ۵۹۸ گرم وزن داشت. Transformer Pad به طور کامل و واضح از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۴ و اکسپریا تبلت Z  سونی سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

موبایل داک

موبایل داک ایسوس ترنسفورمر پَد، بخش داخلی خط تولید ترنسفورمرها است. وقتی این داک را از آن جدا کنید، دستگاه به یک تبلت ۱۰.۱ اینچ اندرویدی بسیار باریک تبدیل می‌شود.

این داک قابل جداسازی، صفحه‌کلید کامل کیووِرتی، پورت‌های اتصال جانبی و منبع برق جداگانه دارد. داک به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است و همچون خود تبلت بادوام و مستحکم دیده نمی‌شود اما با این همه دوام بالایی دارد.

صفحه‌کلید بسیار عالی طراحی شده است و تایپ با آن بسیار آسان است. البته فاصله کلیدها کم است و تقریبا همه در هم چیده شده‌اند اما این باعث آزار کاربر نیست و پس از مدت کوتاهی به آن عادت خواهد کرد. همه کلیدها مربعی هستند و تنها موردی که شاید آزاردهنده باشد، اندازه صفحه کلید است که ایسوس همه تلاش خود را کرده است. بدون شک کاربر پس از چند بار استفاده به آن عادت خواهد کرد.

صفحه نمایش

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T،  صفحه نمایش بسیار عالی ۱۰.۱ اینچ IGZO IPS LCD دارد. این نمایشگر در همکاری با شرکت شارپ ساخته شده است که پیش از این نیز نمایشگرهای IGZO برای ترنسفورمر پد ساخته بود. به لطف حضور فناوری IGZO، این تبلت رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و تراکم تصویر ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ دارد.

ترنسفورمر پد یکی از معدود تبلت‌هایی است رزولوشن بالایی دارد. همه تصاویر بسیار شفاف و زنده دیده می‌شوند و رنگ‌ها کاملا خالص و طبیعی هستند. کنتراست تصویر از روبه‌رو عالی است اما از کناره‌ها که نگاه کنید رنگ‌ها در هم دیده می‌شوند. روشنایی صفحه‌نمایش ۴۰۰ نیت است که برای استفاده در نور روز بسیار خوب به نظر می‌رسد. زیر نور مستقیم آفتاب این نمایشگر خوانایی لازم را دارد و نور را منعکس نمی‌کند.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

باتری

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T، باتری ۷۸۲۰ میلی آمپر ساعتی از نوع  Li-Po دارد. ایسوس ادعا می‌کند این باتری تا ۱۳ ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. داک موبایل آن نیز به طور جداگانه تا ۱۷ ساعت استفاده را دوام می‌آورد. البته در آزمایش‌ها مشخص شده است عمر مفید این تبلت ۱۰ ساعت برای تماشای ویدئو و ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه برای وب‌گردی و جست‌وجو در اینترنت است. این در حالی است که گلکسی نوت ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۴ برای تماشای فیلم حدود ۹ ساعت و برای جست‌وجو در اینترنت حدود ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام دارد.

سیستم‌عامل اندروید ۴.۲.۲

تبلت Transformer Pad ایسوس نسخه ۴.۲ سیستم‌عامل اندروید را در خود داشته است و اکنون به نسخه ۴.۲.۲  آب‌نبات ژله‌ای به‌روزرسانی شده است. ایسوس اعلام کرده است این نسخه به زودی به نسخه ۴.۴ KitKat به روز رسانی خواهد شد. با وجود آب‌نبات ژله‌ای، کاربر می‌تواند از پروژه Butter که نرخ فریم انیمیشن را به طور پایدار در ۶۰ فریم در ثانیه نگه می‌دارد، بهره‌مند شوید. این نرم‌افزار در کنار سخت‌افزاهایی  همچون ۴ هسته Cortex-A15 پردازنده و پردازنده گرافیکی Nvidia، این تبلت را به یکی از سریع‌ترین و بی تاخیرترین تبلت‌های موجود تبدیل کرده است.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

بنچ‌مارک

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T، پردازنده تگرا ۴ انویدیا T40X یا همان اسنپ‌دراگون ۸۰۰ را در خود دارد. این پردازنده ۱.۹ گیگاهرتز چهارهسته‌ای Cortex-A15 با ۲ گیگابایت رم است. پردازنده گرافیکی آن نیز ۷۲ هسته‌ای با مصرف باتری بسیار پایین GeForce است.

در تست بنچ‌مارک باتری، عملکرد هسته‌های مختلف پردازنده مورد بررسی قرار گرفت و ترنسفورمر پد در مقام سوم پس از ال‌جی G Pad 8.3 و گلکسی نوت ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۴ قرار گرفت. در بنچ‌مارک عمومی نیز ترنسفورمر پد رقیب گلکسی نوت ۱۰.۱ است. البته این تفاوت ناچیز است و ۳۲۹۹۱ در مقابل ۳۳۱۹۸ است. همین داستان در تست‌های Quadrant و Geekbench 3 نیز ادامه داشت.

دوربین عکاسی

ایسوس ترنسفورمر پد دوربین ۵ مگاپیکسل دارد که می‌تواند با کیفیت ۲۵۹۲×۱۹۴۴ پیکسل با تناسب تصویر ۴:۳ عکاسی کند. البته گزینه ۱۶:۹ نیز دارد که می‌توان با کیفیت ۴ مگاپیکسل و رزولوشن ۲۵۹۲×۱۴۵۶ پیکسل عکاسی کرد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و همچنینن با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.
همان نمایشگر ۱۰.۱ اینچ تبلت، رابط کاربری دوربین نیز هست. این رابط به دو بخش تقسیم می‌شود، سمت چپ سه کلید بزرگ دارد – سوئیچ دوربین عقب و جلو، افکت‌های دوربین و منوی تنظیمات – بخش راست نیز حاوی کلید زوم و ۴ شورت‌کات است. نخستین شورت‌کات، کاربر را به گالری هدایت می‌کند در زیر آن نیز کلیدهای شاتر و دوربین فیلم‌برداری وجود دارد. آخرین گرینه نیز، حالت‌های عکاسی است که می‌توان پیش نمایشی از آنها را دید.

ماژولی که در پشت شیشه محافظت کننده دوربین نشسته است، حسگر BSI ساخت سونی با لنز ۵ المنتی و دیافراگم f/2.4 است.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

کیفیت عکس

دوربین و کیفیت عکس‌های ایسوس ترنسفورمر پد توان رقابت با دوربین‌های ۸ و ۱۳ مگاپیکسل را دارد.

دوربین فیلم‌برداری

دوربین ۵ مگاپیکسل تبلت ترنسفورمز پد قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۲۴ فریم در ثانیه را دارد. ویدئوها در فرمت mp4 و کیفیت صدای ۹۶ کیلوبایت در هر ثانیه ضبط می‌شوند. در حالت فیلم‌برداری نیز می‌توان از فوکوس خودکار بهره گرفت. کاربر می‌تواند روی Smart-AF سوئیچ کند و این امکان را به کاربر می‌دهد تا آن را به صورت تک اشاره روی صفحه نمایش تنظیم کند.

کیفیت فیلم‌های این دوربین چندان خوب نیست. جزئیات تصویر را نمی‌توان به وضوح در آنها دید. اما نویز و بالانس نور تصویر را می‌توان تاحدی تحت کنترل نگه داشت. کیفیت فیلم‌های این دوربین قابل مقایسه با سامسونگ گلکسی نوت ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۴ و آی‌پد ۴ اپل هستند.

نتیجه گیری

Transformer Pad نام جدیدی در حوزه تبلت‌های اندرویدی نیست. این تبلت تغییرپذیر امکانات بسیاری دارد و شاید بتوان آن را محصولی دوگانه و هیبرید دانست. شاید تصور کنید این تبلت به گوشی بیشتر نیاز دارد اما واقعیت این است که بیشتر تبلت است. Pad TF701T چهارمین نسل تبلت-اولترابوک‌های ایسوس است که قبلا با سیستم‌عامل ویندوز ۸ وارد بازار شده بود. این نسخه کیفیت تصویر و عملکرد عالی دارد.

ایسوس ترنسفورمر Pad TF701T

صفحه نمایش آن ۱۰.۱ اینچ IGZO IPS است و باتری بسیار کمی مصرف می کند. رنگ و نور نمایشگر بسیار عالی است. رزولوشن بالا و ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل دارد. تراشه انویدیا تگرا ۴ با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز چهارهسته‌ای پردازنده  Cortex-A15 و پردازنده گرافیکی ۷۲ هسته‌ای جی‌فورس با مصرف باتری پایین از ویژگی‌های عالی این تبلت تغییرپذیر هستند.

داک موبایل دستگاه با یواس‌بی نسخه سه کار می‌کند و صفحه‌کلید کامل کیووِرتی تایپ را برای کاربر آسان می‌کند. داک دستگاه باتری جداگانه دارد.
دوربین این تبلت فلاش  LED ندارد. در ضمن، قابلیت  LTE یا ۳G نیز ندارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x