تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

به احتمال قوی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهم شد/ انتصاب مخالفان خارج از کشور در یک دولت، یک “شوخی” است

  • کد خبر : 15624
  • 30 دی 1392 - 16:04
به احتمال قوی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهم شد/ انتصاب مخالفان خارج از کشور در یک دولت، یک “شوخی” است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد “به احتمال قوی” در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از خبرگزاری فرانسه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد جنگ با شورشیان این کشور باز هم ادامه خواهد یافت.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه، وی با رد هرگونه تفاوت بین شورشیان و گروههای تکفیری که جنگی بی‌امان را پیش می‌برند گفت: می‌توانیم بگوییم پیشرفت‌هایی در مبارزه با تروریسم داشته‌ایم اما این به این معنی نیست که پیروزی نزدیک است. این نوع نبرد پیچیده است و آسان نیست و زمان زیادی می‌برد.
رئیس جمهور سوریه اعلام کرد مبارزه با تروریسم باید هدف اصلی کنفرانس ژنو دو باشد.
بشار اسد اظهار داشت: چنانچه سوریه در این نبرد ببازد آشوب در سراسر خاورمیانه پراکنده خواهد شد.
وی تاکید کرد دولت سوریه مرتکب هیچ کشتاری نشده است. وی در این مصاحبه که دیروز یکشنبه در دمشق انجام گرفته و امروز منتشر شده است تاکید کرد: ” دولت سوریه همواره از غیر نظامیان دفاع می کند. در فیلم های ویدئویی و عکس ها نیز دیده می شود که تروریست‌ها مرتکب کشتار می شوند. “
وی افزود:‌” هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند دولت سوریه از ابتدای بحران در سوریه تا کنون مرتکب کشتاری شده است.”
 رئیس جمهور سوریه اعلام کرد انتصاب مخالفان خارج از کشور در یک دولت، یک “شوخی” خواهد بود.
اسد اعلام کرد در مورد دادگاه حریری هم گفت: این دادگاه با هدف فشار بر حزب الله تشکیل شده است. رئیس جمهور سوریه  گفت این دادگاه با هدف فشار بر این جنبش شیعه که نیروهایش در کنار رژیم سوریه با شورشیان می جنگند، تشکیل شده است.
اسد گفت:ما هیچ مدرک ملموسی بر ضد طرف‌هایی که در ترور حریری دست داشتند پیدا نکردیم. همه آنچه که اتفاق می افتد سیاسی‌کاری است و با هدف فشار بر حزب الله در لبنان صورت می گیرد همانطور که در گذشته بلافاصله پس از ترور حریری سوریه را تحت فشار گذاشتند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرد شورشیان و گروههای تکفیری در سوریه فرقی با هم ندارند.
اسد اظهار داشت سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی خواهان کمک دمشق به مبارزه با تروریسم شده اند.
رئیس جمهور سوریه پاریس را متهم کرد در پرونده سوریه “نوکر” دوحه و ریاض است. اسد  گفت: فرانسه به کشوری نوکر تبدیل شده است که سیاست قطر و عربستان سعودی را اجرا می کند. چگونه دلارهای نفتی می توانند برخی مسئولان غربی به ویژه در فرانسه را وادار کند اصول انقلاب فرانسه را با چند میلیارد دلار عوض کنند؟
وی در این گفتگو گفت در این کاخ که بیش از اندازه بزرگ و وسیع است کار و زندگی نمی‌کنم و دفتر و آپارتمانم در شهر را به این مکان ترجیح می دهم.
اسد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که از زمان آغاز ناارامی در این کشور در مارس ۲۰۱۱ که سپس به جنگ داخلی تغییر ماهیت داد چه چیزی در زندگی شخصی اش تغییر کرده است گفت: ” برخی مسائل تغییری نکرده است.: همچون گذشته سر کارم حاضر می شوم و همچون قبل در خانه خود زندگی می کنیم. بچه ها به مدرسه می روند و این مسائل تغییری نکرده است.”
رئیس جمهور سوریه افزود: ” در شرایطی این چنینی کودکان بیش از بزرگسالان آسیب می بینند.”
وی افزود: ” آن ها پرسش هایی را مطرح می کنند که در مواقع عادی نمی پرسند. برای مثال این که چرا ما شاهد این اتفاق ها هستیم؟ چرا آدم هایی به این بدی وجود دارند؟ چرا آدم ها می میرند؟ “
بشار اسد تاکید کرد: ” توضیح این مسائل به بچه ها کار ساده ای نیست.”
وی افزود: ” این ها مسائل و سوالات روزمره است و گفتگوی هر روزه میان والدین و بچه هاست. ما جزوی از این خانواده ها هستیم که درباره همین مسائل با بچه هایمان گفتگو می کنیم.”
به اعتقاد بشار اسد کودکان این نسل به علت بروز بحران ” زود بزرگ شده اند.”
رئیس جمهور سوریه افزود: ” مسائلی هست که کانون تمام خانواده های سوری از جمله ما را تحت تاثیر قرار داده است و آن حزن و اندوهی است که ما هر روز و هر ساعت با آن زندگی می کنیم که علتش  مشاهده رنج و عذاب مردم است. قربانیانی که همه جا هستند همه خانواده ها را متاثر کرده است، ویرانی زیرساخت ها، منافع و اقتصاد کشور متاثر کننده است . همه این ها ما را متاثر می کند.”
اسد در این گفتگو تاکید کرد هرگز به زندگی در تبعید نیاندیشیده است. وی افزود: ” فرار در شرایطی این چنینی مطرح نیست. من باید در صف نخست مدافعان وطن باشم و این از نخستین روز بحران تنها سناریوی موجود بود.”
از نظر رئیس جمهور سوریه ، پس از سال ۲۰۰۱ و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک ، در غرب سیاست اروپایی وجود ندارد و فقط یک سیاست آمریکایی دیده می شود که برخی کشورهای اروپایی این سیاست ها را اجرا می کنند.
بشار اسد گفت : فکر نمی کنم اروپا ، به ویژه فرانسه که زمانی سیاست اروپا را هدایت می کرد ، بتواند در آینده کمترین نقشی را در سوریه و حتی شاید در کشورهای همسایه ایفا کند.
وی با اشاره به سیاست مستقل ژنرال دو گل که کشورهای عربی به شدت آن را تحسین می کنند ، خاطرنشان کرد : بنابر این من فکر نمی کنم که فرانسه در آینده ای نزدیک نقشی ایفا کند ، مگر آنکه کاملا و به طور اساسی سیاست خود را تغییر دهد و در موضع گیری هایش ، همچون گذشته ، به کشوری مستقل تبدیل شود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x