تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

روابط با همسایگان اولویت دولت یازدهم/ گسترش مناسبات تهران ـ عشق‌آباد نیازمند همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی

  • کد خبر : 15548
  • 30 دی 1392 - 14:28
روابط با همسایگان اولویت دولت یازدهم/ گسترش مناسبات تهران ـ عشق‌آباد نیازمند همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به عشق‌آباد، روابط با همسایگان را اولویت دولت یازدهم خواند و گسترش مناسبات ایران و ترکمنستان را نیازمند همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی برشمرد.

 
خبرگزاری فارس: روابط با همسایگان اولویت دولت یازدهم/ گسترش مناسبات تهران ـ عشق‌آباد نیازمند همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی

به گزارش خبرنگار اعزامی کمال مهر به عشق‌آباد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی به منظور شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان صبح امروز (دوشنبه) وارد عشق‌آباد شد، در بدو ورود به فرودگاه عشق‌آباد در جمع خبرنگاران، روابط با همسایگان را اولویت دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این سفر به منظور شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان انجام می‌شود و درباره مسائل دوجانبه و موضوعات دیگر نیز با مقامات ترکمنستان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی برگزاری این نشست را فرصت خوبی برای گسترش روابط ۲ کشور همسایه برشمرد و افزود: جنس روابط ما با ترکمنستان نیازمند همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی است.

ظریف در خصوص سفر روحانی به ترکمنستان نیز با اشاره به علاقه‌مندی رئیس جمهور کشورمان برای سفر به کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ترکمنستان از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورده که برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان امروز (دوشنبه) در عشق‌آباد به ریاست ظریف و رشید مردوف وزرای خارجه ۲ کشور آغاز به کار می‌کند.

سومین همایش تجاری ایران و ترکمنستان نیز امروز با حضور ۸۰ نفر از بازرگانان و فعالان اقتصادی کشورمان و جمعی از نمایندگان وزارتخانه‌ها و اتحادیه‌های ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

استانداران گلستان و خراسان رضوی و شوشتری نماینده مجلس ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان نیز در حاشیه و در جمع خبرنگاران گفت که تاکنون ۶۰ بند در سند سیزدهمین نشست مورد توافق قرار گرفته که چند مورد باقی مانده که باید دو وزیر درباره آن تصمیم بگیرند.

معاون وزیر خارجه حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان را در حال حاضر ۴ میلیارد دلار عنوان کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x