تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“ترخیص” دو میلیون تن کالای اساسی از “گمرک” شهید رجایی/در آمد ۷۰ میلیاردی گمرک شهید رجایی از “واردات خودرو”

  • کد خبر : 15462
  • 30 دی 1392 - 12:48
“ترخیص” دو میلیون تن کالای اساسی از “گمرک” شهید رجایی/در آمد ۷۰ میلیاردی گمرک شهید رجایی از “واردات خودرو”

مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت:درآمد این گمرک در ۹ ماهه امسال از حقوق ورودی اخذ شده از واردات خودرو قریب به ۷۰ میلیارد ریال است.

مهرداد جمال ارونقی مدیر کل گمرک شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی کمال مهر،گفت:درآمد این گمرک در ۹ ماهه سال جاری از حقوق ورودی اخذ شده از واردات خودرو قریب به ۷۰ میلیارد ریال است.
وی افزود:در مدت یاد شده بیش از دو میلیون تن کالای اساسی از این گمرک ترخیص و به کشور وارد شده است.
مدیر کل بزرگترین گمرک تجاری کشوراعلام کرد:ارزش کالاهای اساسی ترخیص شده بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال است.
ارونقی گفت:در حال حاضر ۱۴ فروند کشتی کالای اساسی حامل دو فروند کشتی گندم به وزن ۱۲۰ هزار تن،دو فروند کشتی حامل شکر خام به وزن ۹۴ هزار تن و پنج فروند کشتی حامل ۱۵۰ هزار تن روغن در لنگر گاه شهید رجایی می باشد و همچنین چهار کشتی حامل کالاهای اساسی به وزن ۲۴۰ هزار تن در راه است.

وی افزود: تخلیه و حمل یکسره بار یک فروند کشتی حامل ۶۲ هزار تن گندم نیز در حال اتمام است.

مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به تاکید دکتر مسعودکرباسیان، رئیس‌کل گمرک ایران مبنی بر اینکه اکثر مردم ساکن در نقاط مرزی چشم امیدشان به گمرک است و به همین دلیل کارکنان گمرک باید با رعایت مقررات و قوانین موجود حداکثر تسهیلات و خدمات را برای ترخیص کالاهای آنان فراهم کنند به اختصاص سرویس ارزیابی ویژه جهت ترخیص کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اشاره کرده و افزود: بررسی خارج از نوبت و صدور پروانه سبز گمرکی ظرف حداکثر یک ساعت و حضور ماموران گمرک در لنگرگاه همزمان با ورود کشتی جهت نظارت بر امر نمونه برداری توسط سازمان های همجوار، موجب تسریع ترخیص کالاهای اساسی شده است که امید است سایر سازمانهای همجوار نیز نسبت به انجام تشریفات مرتبط با خروج اینگونه اقلام از جمله صدور مجوزهای قانونی در حداقل زمان ممکن اهتمام لازم را داشته باشند.

شایان ذکر است میزان تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته در مجموع ۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار بوده که از این رقم ۴میلیارد و ۶۳۶ میلیون دلار به صادرات غیرنفتی و ۵ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار نیز به واردات اختصاص داشته است.

بنابراین گزارش ارقام ثبت شده در گمرکات، بهترین بهبود در روند تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته را نشان می‌دهد و بازرگانان ایرانی در مجموع ۲میلیارد و ۲۱میلیون دلار بیشتر از آبان‌ماه مبادلات تجاری انجام داده‌اند

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x