تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افخم: ایران بدون هیچ پیش‌شرطی در نشست ژنو ۲ درباره سوریه شرکت می‌کند

  • کد خبر : 15589
  • 30 دی 1392 - 15:29
افخم: ایران بدون هیچ پیش‌شرطی در نشست ژنو ۲ درباره سوریه شرکت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه درباره دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو ۲ گفت: هیچ گونه پیش‌شرطی را برای حضور در ژنو ۲ نمی‌پذیریم و بر اساس دعوت به عمل آمده، ایران بدون پیش‌شرط در این کنفرانس شرکت می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: افخم: ایران بدون هیچ پیش‌شرطی در نشست ژنو ۲ درباره سوریه شرکت می‌کند

 

به گزارش کمال مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد دعوت از جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو ۲ و در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ما همواره ضمن رد هرگونه پیش‌شرط، از هر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت کرده و جزو اولین کشورهایی بوده‌ایم که بر گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌‌جویانه بعنوان تنها راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه تأکید داشته‌ایم و از نظر ما کنفرانس ژنو ۲ می‌تواند زمینه‌های مناسب برای برداشتن گام‌های موثر در این چهارچوب را فراهم سازد.

افخم با تاکید بر نقش و اهمیت کشورمان در کمک به یافتن راه حل بحران سوریه و دعوت به عمل آمده از ایران تصریح کرد: پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم هیچ گونه پیش‌شرطی را برای حضور و مشارکت در ژنو ۲ نمی‌پذیریم و بر اساس دعوت به عمل آمده ایران بدون پیش‌شرط در این کنفرانس شرکت می‌کند.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه دعوت کرده و گفته که ایران در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در روزهای گذشته چندین بار با وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و ایران اعلامیه ژنو ١ را به عنوان اساس کنفرانس ژنو ۲ پذیرفته و متعهد شده «نقشی مثبت و سازنده» در سوریه ایفا کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز امروز تأکید کرد، در صورتی که ایران حمایت خود از اعلامیه «ژنو۱» که خواستار گذار سیاسی در سوریه با توافق دو طرف است را اعلام نکند، دعوت از این کشور در «ژنو۲» باید پس گرفته شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x