تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ماهواره جوانان ایران را به اوباش تبدیل می‌کند/ فرزندانی که حتی غذای بومی ما را نمی‌خورند

  • کد خبر : 15294
  • 29 دی 1392 - 10:27
ماهواره جوانان ایران را به اوباش تبدیل می‌کند/ فرزندانی که حتی غذای بومی ما را نمی‌خورند

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: اگر ما کودکان را تربیت نکنیم، در نوجوانی دل به فرهنگ خارجی سپرده و رفتاری دور از انتظار انجام می‌دهند و لباس موردنظر جامعه را نپوشیده و غذاهای‌ بومی ما را نمی‌خورند.

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، انسان موجودی اجتماعی است به طوری که زندگی او در اجتماع است که نیازهای مادی و عاطفی وی را تأمین می‌کند والبته قانون متضمن حفظ منافع و جلوگیری از تعدی به حقوق آحاد جامعه از سوی سایر افراد این شهر است.

اما در این میان افرادی هستند که قانون‌شکنی را به صورت رفتار روزانه خود برگزیده‌اند که این افراد اعمال ناهنجار و خلاف قانون خود را برای جلب توجه و نشان دادن خود انجام می‌دهند.

بای کارشناس امور اجتماعی در این‌باره گفت: کودکان از مادر، اراذل‌واوباش متولد نمی‌شوند. بلکه رفتار نادرست ما و جامعه آنان را به سوی این کار زشت سوق می‌دهد. کودکان با تربیت نادرست و غفلت والدین و بی‌توجهی بزرگان، معلمان و حتی سهل‌انگاری مدیران ارشد فرهنگی،‌ مورد تهاجم فرهنگی قرارگرفته و از فرهنگ و تمدن خود بی‌توجه می‌شوند.

***رسانه‌های بیگانه عامل بیشترین آسیب

بای افزود: وقتی که انسان‌ها تحت تأثیر عناصر و رسانه‌های دشمن قرارگرفته، رفتارهای غیرقابل قبولی را از خود نشان می‌دهند. آنان تحت تبلیغات عناصر بیگانه خودباخته شده و به طور خواسته یا ناخودآگاه مطابق دستور دشمنان به قانون ستیزی درجامعه‌ می‌پردازند.

*** تربیت صحیح، بهترین راه حل بازدارنده اوباش شدن

وی بیان کرد:‌ اگر ما کودکان را در خردسالی تربیت نکنیم، در نوجوانی دل به فرهنگ خارجی سپرده و رفتار دور از انتظاری را انجام می‌دهند و لباس موردنظر جامعه ما را نپوشیده و غذاهای‌ بومی و محلی ما را نمی‌خورند و همچنین مدل موهای خود را شبیه بیگانگان درمی‌آورند و طوری رفتار می‌کنند که در جامعه ما اصلا زندگی و رفت‌وآمد نمی‌کنند.

*** تأثیر ماهواره بر خراب شدن جوانان

این کارشناس امور اجتماعی اظهار داشت: عناصر فرهنگی بیگانه که از طریق سیستم‌های ارتباطی به خصوص ماهواره تبلیغ می‌شود، جوانان ما را به عنوان سربازان پیاده نظام دشمن تبدیل کرده و باعث می‌شود که جوانان ما، مطابق الگوهای مورد علاقه اجتماع و باورهای دینی و همچنین آداب و رسوم ما را نه تنها نپذیرفته، بلکه متأسفانه در بعضی از اوقات، آداب ما را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

به گفته بای فیلم‌های جنایی و کشتار که به راحتی شکل می‌پذیرد، ترس از انجام این اقدامات را از بین می‌برد و با تحریک هرچه بیشتر جوانانی با نام اوباش را به جامعه ما تحویل می‌دهد.

*** ازدست رفتن اخلاق و دل‌ به بیگانه سپردن

بای ادامه داد:‌ اینان به اصول اخلاقی پایبند نبوده و دل به سودای بیگانگان داده و نسبت به عناصر فرهنگی خودی، رفتاری چون بیگانگان از خود نشان می‌دهند و اینان به عنوان قانون‌گریز، جامعه ستیزاند و هنجارهای اجتماعی را زیر پا گذاشته و با ارزش‌های اجتماعی مبارزه می‌کنند.

بای در پایان خاطرنشان کرد: اگر این افراد به درستی تحت تعلیم آموزش‌های صحیح قرار می‌گرفتند،‌هیچگاه دچار چنین انحرافی نشده و آینده‌شان این‌طور سیاه و تباه نمی‌گردید.

به طور کلی رفتار و عمل هر کس، به تربیت و جایگاهی دارد که در آن بزرگ شده که مسلما کسی که در یک خانواده با اصل و نصب بزرگ شده باشد، آینده روشنی در انتظار او خواهد بود و مسئله آخر اینکه مقصر اصلی به بیراه کشیده شدن جوانان ما،‌والدین و مسئولین نهادهای فرهنگی جامعه است. زیرا با غفلت‌های خود باعث به انحراف کشیده‌ شدن فرزندان این سرزمین خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x