تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ارگ جدید بم نمونه کاملی از شگفتی‌ها

  • کد خبر : 15262
  • 29 دی 1392 - 9:56
ارگ جدید بم نمونه کاملی از شگفتی‌ها

ارگ جدید بم نمونه کامل همه شگفتی‌ها است که با تلاش مدیران و تامین اعتبارات دولتی بیش از ۲۰ سال در دل کویر ایجاد شده و امروز در تمام عرصه‌ها می‌درخشد.

 

خبرگزاری فارس: ارگ جدید بم نمونه کاملی از شگفتی‌ها
گزارش تصویری مرتبط
——————————-

به گزارش کمال مهر از بم، ارگ جدید بم شهرکی مدرن و پیشرفته با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان بم واقع شده و کلنگ آغاز به کار آن در سال ۱۳۷۲ توسط رئیس جمهور وقت به زمین زده شد.

این مجموعه بر اساس مطالعات کامل و پیشرفته و با اصول مهندسی و شهرسازی بنا شده و دارای ویژگی‌های اقلیمی خاص و دارای طرح توسعه به میزان ۴ هزار هکتار است.

با وجود کویری بودن منطقه و وجود کوه‌های اطراف از جمله کوه‌های کبودی در شمال و ارتفاعات جبالبارز در جنوب از منابع آب کافی و غنی برخوردار است و حدود یک‌هزار هکتار از اراضی آن به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص دارد.

حمایت از صنعت توریسم از برنامه‌های مهم ارگ جدید است

مدیر شهرک ارگ جدید بم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مجموعه امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و تلفن را دارا است و قرار گرفتن در حاشیه جاده ترانزیتی کرمان – پاکستان و نزدیکی به اسکله‌های مهم شهید باهنر و شهید رجایی از مزیت‌های عمده منطقه است.

شهرام فهمی بیان داشت: وجود ترمینال اختصاصی فرودگاه با تجهیزات و امکانات لازم و امکان پرواز در شبانه‌روز و همچنین راه‌آهن زمینه را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی فراهم کرده است.

وی ضمن اشاره به وجود سوله و انبارهای متعدد برای نگهداری کالا در دراز مدت ادامه داد: یکی از برنامه‌های ارگ جدید در زمینه پشتیبانی از صنعت توریسم است که وجود هتل چهار ستاره، رستوران‌های متنوع، مجتمع‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده و روباز، دریاچه، پیست‌های سوارکاری، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری مؤید این مطلب است.

فهمی بیان کرد: برقراری نظم و امنیت پایدار از مهم‌ترین شاخصه‌های ارگ جدید است که نیروهای آموزش یافته در طول شبانه‌روز از طریق گشت‌زنی برای برقراری ان تلاش می‌کنند.

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم قطب مهم خودروسازی کشور

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین امتیازات اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی وجود صنایع خودورسازی است که ضمن مونتاژ انواع خودرو زمینه ساخت قطعات نیز فراهم شده و کارخانجات خودروساز از جمله صنایع خودروسازی کرمان، مدیران خودرو، راین خودرو، مهرخودرو، قوای محرکه، ارگ دیزل و رایان‌گستر دیزل در حال فعالیت هستند.

مدیر شهرک ارگ جدید بم تصریح کرد: کارخانجات خودروسازی ما دارای تنوع تولیدات بوده که از جمله می‌‌توان به خودروهای ریسر، اسپرو، سیلو، ماتیز، لیفان، ایکس ۳۳، ایکس ۶۰، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اتوماتیک و معمولی، ام‌وی‌ام ۵۳۰ و ۳۱۵، A13، A15، آونته معمولی و اتوماتیک، ورنا، گل، موسو و دوو اشاره کرد.

فهمی ادامه داد: ما سعی کردیم در بخش آموزشی نیز امکاناتی را برای ساکنان و حتی مردم شهرستان بم فراهم کنیم که وجود مهدکودک، مدارس دبستان پسرانه و دخترانه، مدارس دوره متوسطه پسرانه و دخترانه و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بین‌الملل با هشت رشته از جمله آن است.

برگزاری جشن خرما با حضور پرشور مردم

مدیر شهرک ارگ جدید بم به وجود تالارها برای برگزاری همایش‌ها و جلسات اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان و ایام نوروز برنامه‌های متعددی از جمله جشن خرما و جشنواره نوروزی در ارگ جدید برگزار می‌شود که هموطنان از سراسر کشور در این برنا‌ها شرکت می‌کنند.

فهمی گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این مجموعه ساخت مسجد جامع به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر است که دارای کتابخانه، سالن اجتماعات و حسینیه بوده و در ایام مختلف برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

وجود ۵۲۰ هزار اصله نخل خرما در ارگ جدید بم

وی افزود: آن‌چه ارگ جدید را همانند نگینی سرسبز در تارک کویر خشک و تفتیده متمایز و زیبا ساخته وجود بیش از ۲۶۰ هکتار فضای سبز و ۵۲۰ هزار اصله نخل خرما در دو نخلستان است که از طریق دو رشته قنات حسین‌آباد و دولت‌آباد و چند چاه کشاورزی آبیاری می‌شوند.

فهمی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن مقدمات کار و موافقت‌های انجام شده آبرسانی از طریق سد نساء انجام و مشکلات موجود در زمینه کم‌آبی رفع شود.

مدیر ارگ جدید بم به فعالیت پمپ بنزین و شرکت باربری اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید اشاره و بیان داشت: ارگ جدید نمونه کامل همه شگفتی‌ها است که با تلاش مدیرانی دلسوز و همچنین تامین اعتبارات دولتی بیش از ۲۰ سال در دل کویر ایجاد شده و امروز در تمام عرصه‌ها می‌درخشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x