تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

روسیه و ایران در صدر برندگان صحنه دیپلماسی۲۰۱۳

  • کد خبر : 15095
  • 28 دی 1392 - 11:09
روسیه و ایران در صدر برندگان صحنه دیپلماسی۲۰۱۳

مجله آمریکایی آمریکن اینترست ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و کشور ایران را در صدر فهرست برندگان بزرگ قدرت در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد.

به گزارش کمال مهر ، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، والتر راسل مید، استاد روابط خارجی در کالج بارد که از اعضای این نشریه است گفت: این فهرست فقط افراد و کشورهایی را در بر گرفته است که لایق گنجاندن بودند.

وی همچنین گفت: این مجله هیچ داوری اخلاقی نکرده و فقط با محاسبه‌ای واقعی به بررسی کسانی پرداخته است که در سال گذشته قدرت کسب کردند.

این مجله در توضیح انتخاب خود نوشته است که پوتین را به خاطر مدیریت ماجرای ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق اداره امنیت ملی آمریکا در صدر نشانده است.

نا بر آن‌چه این نشریه منتشر کرده؛ این ماجرا بزرگ‌ترین دردسری بود که از دوران سقوط شوروی سابق تاکنون برای آمریکا پدید آمده است.

موضع روسیه درباره سوریه و نیز شکست اتحادیه اروپا در «نبرد» اکراین از دیگر دلایل این نشریه برای قراردادن نام روسیه در صدر این فهرست است.

ایران رتبه دوم را در این فهرست دارد. این مجله در توضیح این انتخاب خود نیز گفت: ایران در سال ۲۰۱۳ حوزه نفوذ خود را گسترش داد و حضور خود را در عراق تقویت کرد و در عین حال، روز به ‌روز خود را به عنوان کشوری میانه‌رو و مسالمت‌جو نشان داد.

بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نیز در رتبه سوم این فهرست است. ژاپن و آلمان نیز در این فهرست قرار دارند.

نشریه آمریکن اینترست را در سال ۲۰۰۵ جمعی از نویسندگان نشریه نشنال اینترست بنیان نهادند که سردبیر آن فرانسیس فوکویاما بود.

از اعضای موسس این نشریه می‌توان به برژینسکی، مشاور امنیت ملی سابق رییس‌جمهور آمریکا، داگلاس نورث، برنده نوبل اقتصاد، گلن لوری، استاد اقتصاد و پیتر برگر، جامعه‌شناس نام برد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x