تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

وجود “سرب” در اسباب‌بازی‌ها، جان کودکان را به خطر انداخته است

  • کد خبر : 15070
  • 28 دی 1392 - 10:49
وجود “سرب” در اسباب‌بازی‌ها، جان کودکان را به خطر انداخته است

دیناروند، با بیان این‌ که نظارت بر اسباب‌بازی‌ها از وظایف ما است، گفت: متأسفانه در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌ایم.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت “کیسه‌های خون” در کشور گفت: بیشتر نیاز کشور به کیسه‌های خون از طریق واردات تأمین می‌شود ولی تولید داخل آن هم داریم که در حال حاضر دو کارخانه در زمینه تولید این کیسه‌ها فعالیت می‌کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا نظارت بر اسباب‌بازی در حیطه کاری شما است، افزود: “وزارت بهداشت” و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند که نظارت بر روی تمام اسباب‌بازی‌ها چه تولید داخل و چه وارداتی داشته باشند اما متأسفانه وظیفه قانونی خودمان را در این حوزه انجام نداده‌ایم.
1938284_247
وی با بیان اینکه به اداره مربوطه دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده تا این کار با نظم و مقررات پیگیری شود، تصریح کرد: اما تعداد کم بازرسان و موازی کاری باعث می‌شود که نظارت‌ها به صورت مناسب انجام نگیرد.
دیناروند با تأکید بر اینکه در بیشتر این اسباب‌بازی‌ها فلزات سنگین وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه کودکان اسباب‌بازی‌ها را به دهان خود می‌برند، وجود این فلزات سنگین مثل “سرب” می‌تواند باعث “مسمومیت” و خطرات جدی در آن‌ها شود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x