تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

رضایی:شیعه وسنی باید بدانند توهین و دشنام دادن به مقدسات یکدیگر جایز نیست

  • کد خبر : 14669
  • 28 دی 1392 - 10:33
رضایی:شیعه وسنی باید بدانند توهین و دشنام دادن به مقدسات یکدیگر جایز نیست

امام جمعه مهرشهر با بیان این مطلب که شیعه وسنی باید بدانند توهین و دشنام دادن به مقدسات یکدیگر جایز نیست خاطر نشان کرد: همه اعتقادات خود را دارند ؛ اهل سنت، شیعه را مترقی و متعالی میدانند و رسمیت شناخته شده میدانند و تمایل دارند با تشیع آشنا شوند همانطور که شیعه و سنی در الاظهر مصر گفتگو کردند . لذا در همین راستا اگر اختلافی هم وجود داشته باشد باید دفاع عملی و منطقی داشته باشیم.

حجت الاسلام یدالله رضایی امام جمعه مهرشهر در گفتگو ی اختصاصی با «کمال مهر»  درخصوص  میلاد پیامبر(ص) و علت نامگذاری هفته وحدت اظهارداشت: بر اساس نقلی که علمای مشهور اهل سنت دارند سالروز ولادت نبی مکرم اسلام دوازده ماه ربیع الاول که این اتفاق مبارک در سال عام الفیل رخ داد و طبق نقل مشهور علمای شیعه ۱۷ ماه ربیع الاول سالروز ولادت خاتم الانبیاست.

وی در ادامه افزود: امام (ره) با آن بینش عمیقی که داشتند و می دانستند رمز سربلندی مسلمانان اتحاد کلمه آنان و وحدت یگپارچگی آنان می باشد و از آنجایی که احتمال بود بین  شیعه و سنی  اختلاف به وجود آید امام فرمودند حد فاصل میان ۱۲ و ۱۷  ربیع الاول و حتی چند روز بیشتر را بعنوان هفته ی وحدت نام گذاری کرده اند که واقعا فکر پسندیده ای بود و همین باعث شد شیعه و اهل سنت برنامه های خاصی را در این هفته داشته باشندو طبق آداب و رسوم خود در جهان اسلام در این هفته با جشن و سرور و ذکر نبی و بیان فضائل را برگزار میکنند.

رضایی در خصوص وظیفه ی مسلمانان و اتحاد و یکپارچگی آنان تاکید کرد:متاسفانه در دوران اخیر شاهد ظهور  تفکراتی هستیم و  این  تفکرات بسیار خطرناک  وریشه در تاریخ دارد و بنیانگذار اینها یک تفکر انحرافی در اسلام  می باشد و ریشه اصلی و احیای آن  تفکر  انگلیسی ها   می باشند و به روشنی با به وجود آوردن مکاتب بهائیت و تکفیری در اسلام شبهاتی را ایجاد کرده اند و غیر از خودشان همه مسلمانان را کافر میدانند.

وی در ادامه افزود :اهل سنت و شیعه که در اعتقادات با یکدیگر اختلاف دارند اما در  اصول با یکدیگر مشترک اند طبق توصیه های قرآن و پیامبر باید با یکدیکر متحد شوند  و چهره ی جنایتکاران را در رسانه های مختلف به مسلمانان بشناسانند  و مردم را با چهره های بد اندیش و کج اندیش  آگاه کنند که آنها دارند در دنیاتفکراتشان را رواج میدهندو انتحار میکنند که در اولین گام خود شخص نابود میشود در صورتی که تفکر غلط رابه دیگران تلقین میکنند.
وی در ادامه در خصوص ایجاد گروه های بهائیت و تکفیری اذعان داشت : و فقط  ما هستیم که توحید واقعی نزد ماست و حتی کسانی که در زمان حضرت بوده اندتوحید واقعی نداشتند.این تفکرات با فتواهایی که علمای شرورشان میدهند بالاخره انسانهارا میکشند جنایتهای فجیحکه براحتی در کشورهای اسلامی میبینیم که مسلمانان را میکشند.
امام جمعه مهرشهر با بیان این مطلب که شیعه وسنی باید بدانند توهین و دشنام دادن به مقدسات  یکدیگر جایز نیست خاطر نشان کرد: همه اعتقادات خود را دارند ؛ اهل سنت، شیعه را مترقی و متعالی میدانند و رسمیت شناخته شده میدانند  و تمایل دارند با تشیع آشنا شوند همانطور که شیعه و سنی در الاظهر مصر گفتگو کردند . لذا در همین راستا اگر اختلافی هم وجود داشته باشد باید دفاع عملی و منطقی داشته باشیم.

حجت الاسلام رضایی در انتهای سخنانش افزود : کسانی که در آن زمان به اسلام و دین توهین میکردند مجازات میشدند . لذا آئین اسلام در اصل رحمت پیامبر است رحمت العالمین و رحمتی برای تمامی موجودات .  انشاالله و به خاص خداوند متعال  شیعه وسنی در عصر کنونی ، آگاه و متحد باشند و از میوه ی  این اتحاد که وحدت بین آنهاست لذت ببرند.

 

انتهای پیام/ت

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x