تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

خوشحالم از مسائل سیاسی دور بودم/ حاصل تلاشم اکنون در دست مردم است

  • کد خبر : 15031
  • 28 دی 1392 - 10:09
خوشحالم از مسائل سیاسی دور بودم/ حاصل تلاشم اکنون در دست مردم است

خوشحالم که در دوره فعالیتم هیچ‌گونه مسائل سیاسی و غیر سیاسی وارد کارم نشده است.

به گزارش کمال مهر: صبح امروز مراسم رونمایی از کتاب عزت الله انتظامی با حضور عزت‌الله انتظامی، مسعود کیمیایی، افسانه بایگان، علی نصیریان، ایرج راد، علی‌اصغر علمی مدیر انتشارات سخن در هتل هما برگزار شد.

عزت‌الله انتظامی در این مراسم عنوان کرد: حال خوبی برای صحبت کردن ندارم و فکر می‌کنم ذوق و شوقی که نصیبم شده تاکنون هیچ کس احساس نکرده، این ذوق و شوق حاصل تلاش من بوده که در دست مردم است و از آنها رضایت دارند.

وی ادامه داد: ما سختی‌های بسیاری کشیدیم و خوشحالم که در دوره فعالیت‌هایم مسائل سیاسی وارد کارم نشده و همیشه برای مردم کار کرده‌ام.

انتظامی تصریح کرد: من در کل ۵۲ فیلم سینمایی و یک سریال به کارگردانی علی حاتمی کار کرده‌ام اما دیگر در هیچ سریالی بازی نکرده‌ام چرا که مورد پسندم نبوده است.

ایرج راد در ادامه مراسم عنوان کرد: من در دوره زندگی‌ام در سال ۱۳۴۷ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شدم و با اختلاف ۲۱ سال تفاوت سنی با عزت‌الله انتظامی افتخار هم شاگردی را داشتم.

وی ادامه داد: چهره عزت‌الله انتظامی فقط برای کشور ما  نیست بلکه او شخصیت جهانی و بین‌المللی دارد و در جاهای معتبری چون یونسکو از وی تجلیل شد.

راد تصریح کرد یکی از اخلاق‌های استاد انتظامی خوش قولی و سر وقت بودن آن است چرا که در همه تمرین‌ها یک ساعت قبل از حضور ما حاضر می‌شده‌اند و هنوزم در تمام جلسات زودتر از همه‌ می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد عزت‌الله انتظامی برای نزدیک‌تر شدن به نقشش زحمات زیادی می‌کشید و هرگز متنی را حفظ نکرد بلکه آن‌قدر متن را می‌خواند تا آن را از آن خود کند.

غزال سلطانی گرد‌آورنده کتاب عنوان کرد: در سال ۸۹ کار را آغاز کردیم و در این مدت با استاد انتظامی جلسات بسیاری در رابطه با تنظیم کتابش داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از ساخت فیلم مستند آسمان آبی درباره استاد انتظامی تصمیم گرفتیم کتابش را هم تهیه کنیم.

گلستانی خاطرنشان کرد: ما در فیلم مستند استاد انتظامی به مسائل درونی و خلوت او پرداختیم اما در کتابش به مسائل بیرونی او پرداختیم.

علی اصغر علمی مدیر انتشارات سخن در این مراسم عنوان کرد وقتی دیدم که رایزن فرهنگی غربی می‌خواهد برای عزت الله انتظامی بزرگداشتی برگزار کند پیش خودم گفتم که چرا ما این کار را نکنیم و این اتفاق باعث شد که امروز این مراسم را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ای کاش ایرج افشار، دکتر زرین کوب، غلامحسین یوسفی محمد امین ریاحی و پدرم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است، در این مراسم فیلم کوتاهی از عزت‌الله انتظامی پخش شد و غزال سلطانی، علی‌اصغر علمی از کتاب عزت‌الله انتظامی با حضور خودش رونمایی کردند،همچنین نام این کتاب من عزتم بچه سنگلج.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x