تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

جشن میلاد در رادیو و تلویزیون

  • کد خبر : 15149
  • 28 دی 1392 - 12:28
جشن میلاد در رادیو و تلویزیون

برنامه‌های رادیو و تلویزیون از دوازدهم ربیع الاول رنگ و بوی وحدت و شادی مسلمانان در میلاد رسول گرامی اسلام به خود گرفته است.

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی  مدیران و تهیه‌کنندگان در رادیو و تلویزیون در روزهای هفته وحدت به نوعی برنامه‌ریزی کردند تا برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی علاوه بر ایجاد فرح و نشاط در مخاطبان، به معرفت بیشتر آنان از پیامبر گرامی اسلام کمک کند.

به همین منظور در برنامه‌های این هفته علاوه بر انعکاس جشنها و مراسم‌های مختلفی که در نقاط مختلف کشور برا شده بود، برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و ویژه‌ای برای تبیین شخصیت حضرت محمد(ص) تهیه و پخش شد.

از جمله برنامه‌های مهم رسانه ملی در این هفته برپایی مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی سیما بود که چهارشنبه شب با معرفی برگیدگان در بخشهای مختلف به کار خود پایان داد.

افتتاح رسمی شبکه تنسیم در روز هفدهم ربیع الاول نیز از ویژه های صدا و سیما برای باشکوه تر کردن هفته وحدت و جشن های ولادت است . این شبکه مدتی است به صورت آزمایشی کار خود را دنبال می کند.

برنامه‌های رادیویی

بررسی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) ، بررسی سیره عملی و علمی این بزرگواران ، الگوگیری از خصایص اخلاقی معصومین علیهما سلام  و تبیین شرایط سیاسی و اجتماعی دوران پیامبر (ص) از مهمترین رویکردهای برنامه های رادیو در این هفته است.

ویژه برنامه «طلوع خورشید و ماه» از برنامه هایی است که شنبه و یکشنبه، ساعت ۹ تا ۱۱ از رادیو تهران پخش می‌شود.

«گنج سخن»، “معراج نامه”، “عصر آشنا” و “آوای وحدت” از دیگر برنامه های رادیو تهران برای این هفته هستند.

رادیو نمایش نیز همزمان با این جشنها نمایش هایی را با موضوع زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) آماده اجرا کرده است.

در روز میلاد رسول مهربانی ها، پیامبر اکرم (ص) و میلاد حضرت امام صادق (ع)، چهار ویژه برنامه “صدای پای نور” “ماه مجلس”   “جشن باران”  و “آواها و نواهای مهربانی” از رادیو صدای آشنا برای هموطنان ایرانی در خارج از کشور پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ یکشنبه ۲۹ دی ویژه برنامه های “رسول هدایت “و “اقیانوس معرفت” را پخش می کند. ویژه برنامه «سایبان آرامش» کاری از گروه سلامت روان و خانواده شبکه سلامت است که همزمان با ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) روز یکشنبه ۲۹ دی ماه پخش می شود . «جشن رفعت و مهربانی» نیز از دیگر برنامه های رادیو سلامت برای روز میلاد پیامبر است .

“حریم مهروزی” “دردانه آفرینش” و “در جست‎وجوی سیمرغ”از  ویژه های رادیو ایران در این روز هستند.

برنامه‌های ویژه شبکه‌های تلویزیونی

شبکه یک سیما هم علاوه بر ویژه برنامه های زنده و تولیدی و همچنین پخش کلیپ هایی از جشن‌ها و مولودی هایی که در ایران و دیگر کشور ها به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) برگزار می شود فیلم تلویزیونی چهل و فیلم سینمایی ملک سلیمان را روز یکشنبه پخش می‌کند.

شبکه دو ویژه برنامه های «فیروزه» «آیینه خانه»  «بچه‌های مسجد» را برای این روز ها آماده کرده و در کنار این ویژه برنامه ها فیلم های سینمایی و تلویزیونی هم به همین مناسبت پخش می‌کند.

برنامه زنده “گلخانه” با حضور هنرمندان برجسته کشور ،  مسابقه “کلید” و مستند”یادها”  از ویژه های شبکه سه برای این ایام هستند.

شبکه تهران نیز که با آغاز هفته وحدت برنامه های ” امت واحده ” و ” طریق وحدت ”  را برای هفته وحدت در نظر گرفته است ، ” خورشید مدینه ” “سلاله های نور ” ،  ” شاخه طوبی ” و “جشن هستی ” را نیز برای روز های میلاد به ویژه هفدهم ربیع الاول آماده کرده است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x