تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

احمد شهید حقوقدان نیست یک عمله سیاسی است

  • کد خبر : 14875
  • 27 دی 1392 - 8:31
احمد شهید حقوقدان نیست یک عمله سیاسی است

وزیر دادگستری گفت: احمد شهید اصلا یک حقوقدان نیست و به صورت یک عمله سیاسی وارد عرصه شده و از همان ابتدا علیه ملت ایران موضع گرفته و وی شخصی فاسد است.

 

خبرگزاری فارس: احمد شهید حقوقدان نیست یک عمله سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امشب در مراسمی که با موضوع حقوق بشر در ایران و جهان در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر به عنوان بزرگترین دستاورد تمدن معاصر مطرح شده و از دوره رنسانس انسان‌گرایی به جای خدا در زمین مطرح شد و دلایل آن هم اقدامات کلیسا علیه جایگاه انسان بود.

پورمحمدی بیان داشت: این آغاز تا به امروز ادامه پیدا کرده و تبدیل به یک گفتمان و فلسفه شده که از لحاظ تاریخی نماد آن اعلامیه حقوق بشر است که بعد از انقلاب فرانسه شکل گرفت و بیشترین نماد آن هم حق حاکمیت انسان در سرنوشت خود است و همچنین غرب دموکراسی را برجسته‌ترین موضوع تفکر مدرن دانسته و آن را محصول بلوغ عقلانی انسان می‌داند.

وی ادامه داد: این تفکر دو پایه حق و انسان یا بشر دارد که تا به امروز این دو مقوله با فضای مبهم و ناشناخته‌ای مواجه بوده و ابهامات آن نیز امروز بیشتر شده است. تعریف غرب از انسان بر اساس لذت و سود است و در واقع انسان در این تفکر بسیار تنزل پیدا می‌کند اما به نظر ما انسان با مکاتب الهی و وحی شناخته می‌شود.

پورمحمدی اضافه کرد: آنها می‌گویند همه انسانها برابر هستند اما طوری با انسان برخورد می‌کنند که با یک حیوان این‌گونه برخورد نمی‌شود و در حال حاضر آنها زنان و مردان را خرید و فروش می‌کنند و بر اساس بی‌عدالتی آنها، امروز در جهان ۹۰۰ میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند.

* ۹۰ درصد مردم ایران اعتقاد به اجرای احکام اسلامی دارند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آنها امروز به جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌کنند که چرا در خصوص روابط نامشروع و موارد دیگر برخورد می‌کند اما براساس یک نظر سنجی مؤسسه آمریکایی ۹۰ درصد از مردم ایران مایل به اجرای احکام اسلامی در کشور هستند.

وزیر دادگستری در خصوص مسائل داخلی کشور عنوان داشت:  مسائل داخلی و انتخابات ما هیچ ربطی به آنها ندارد و باید به انتخابات ما احترام بگذارند و البته همین چندگونه برخوردهای آنها باعث شکست مبانی حقوق بشر خواهد شد.

* مشکل اصلی غرب با ما بحث حقوق بشر است

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی غرب با ما بحث حقوق بشر است و موضوعات هسته‌ای و تروریسم در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و ترس آنها هم از حقوق بشر ما این است که ما با توحید و انسانیت به پیشرفت‌های علمی رسیدیم که این برای آنها بسیار دردناک است و ما در اصل جلوی گسترش تفکر آنها را می‌گیریم.

وی بیان داشت: امروز در همه سایت‌ها از مقامات ما انتقاد می‌شود اما در برخی کشورهای منطقه با یک انتقاد شمار زیادی از افراد اخراج می‌شوند و حتی زنان حق رانندگی ندارند و از داشتن مجلس و یک روزنامه مستقل نیز محروم هستند و جالب اینجا است که آنها از ما انتقاد می‌کنند.

پورمحمدی در خصوص سوالی درباره اینکه توافق هسته‌ای برای ملت ایران تعهد ایجاد کرده و نباید در مجلس بررسی شود، اظهار داشت:  اگر لازم بود حتما این موضوع در مجلس مطرح می‌شد و قطعا نمایندگان مجلس در این ارتباط صحبت می‌کردند و از حق خود دفاع می‌کردند.

وی درباره احمد شهید نیز گفت: احمد شهید اصلا یک حقوقدان نیست و به صورت یک عمله سیاسی وارد عرصه شده و از همان ابتدا علیه ملت ایران موضع گرفته و وی شخصی فاسد است و ما در اصل با وجود گزارشگر مخالفیم چون ما از نظر حقوق بشر جایگاه ویژه‌ای در جهان داریم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x