تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دانش آموزان البرزی در طرح پیک نوروزی ۹۳ مشارکت می کنند

  • کد خبر : 14706
  • 26 دی 1392 - 13:01
دانش آموزان البرزی در طرح پیک نوروزی ۹۳ مشارکت می کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش کل استان البرز هدف از طرح و تولید پیک نوروزی برای دانش آموزان البرزی را تقویت مهارت خواندن و گسترش دید دانش آموز عنوان کرد

گروه استانی کمال مهر؛ سیده زهره حسینی در گفتگو با خبرنگار دانش روز افزود: در طرح پیک نوروزی هدف این است که با نوشتن مطالبی در  قالب داستان یا شعر مهارت نوشتاری دانش آموزان تقویت شود.

وی اظهار داشت: در پیک نوروزی ۹۳ صفحاتی مبنی بر خلاصه نویسی، گزارش از سفر ارائه می شود که هدف یاد دادن مهارت خوب مشاهده کردن و شناخت اطراف توسط دانش آموز و دور نشدن وی از کوچکترین موارد است.

حسینی در ادامه گفت: گزارش، خاطره، عکاسی و نقاشی کشیدن در پیک نوروزی یکی دیگر از اهدافی است که به واسطه آن مهارت های زندگی در دانش آموزان ایجاد می شود.

وی با اشاره بر اینکه در پیک نوروزی ۹۳ سوالاتی مبنی بر اینکه در تعطیلات چه چیزهایی آموختید؟ گفت: مهارت های دست ورزی و پرورش خلاقیت دانش آموزان در این پیک دنبال می شود زیرا مهارت دست ورزی مهمترین مهارت دوره دبستان است.
معاون آموزش ابتدایی افزود: ساخت کارهای دستی با توجه به آداب، رسوم و فرهنگ ملی مذهبی در قالب لباس، تکه دوزی و …. و نیز معرفی کتاب برای اوقات فراغت و خلاصه نویسی از این کتاب از دیگر اهدافی است که در پیک نوروزی ۹۳ دنبال می شود.

حسینی گفت: هدف فشار کاری برای دانش آموز نیست بلکه در قالب مهارتهای زندگی، خوب دیدن و خوب فهمیدن در یک دانش آموز ارتقا می یابد و دیگر پدر و مادر به کار گرفته نمی شوند و سوالات صرفا درسی نیست.

حسینی خاطر نشان کرد در سال گذشته پیک نوروزی که در استان البرز در ۳ بخش زیر طرح می شد:

مناطق انجام می دادند

معلمین طرح می کردند

– بخشی از پیک بصورت استانی طرح می شد

با توجه به بررسی هایی که شد متوجه شدیم در بخشی که معلم به طرح پیک پرداخته است موفقیت بیشتری داشتیم. همچنین پیشنهاد بر این شده که امسال غیر از این سه طرح و گروه های درسی بخشی مبنی بر فعالیت دانش آموز داشته باشیم و بخشی از پیک توسط دانش آموزان تهیه و با نام دانش آموز چاپ شود تا روحیه نویسندگی، امور فرهنگی و کار و دانش در دانش آموز تقویت شود و آنها را به سمت کارهای فنی سوق دهیم و صرفا دانش آموزان در رشته های نظری ادامه تحصیل ندهند.

منبع :دانش روز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x