تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

هنرمندان بیت المال مسلمین اند/ مدیران رسانه ملی و هنرمندان حلقه های یک زنجیرند

  • کد خبر : 14621
  • 26 دی 1392 - 9:41
هنرمندان بیت المال مسلمین اند/ مدیران رسانه ملی و هنرمندان حلقه های یک زنجیرند

سید عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی جام جم گفت: هنرمندان پرتوان و ارزشمند، سرمایه های کشور و جزء بیت المال مسلمین و کشور اسلامی اند.

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی سیما ، مهندس عزت ا… ضرغامی کارهای هنرمندان را در تلویزیون با ساختارهای مختلف و مخاطبان زیاد از برنامه‌های گفتگو محور تا مجموعه‌های نمایشی ستود و در ادامه با قدردانی از خانواده های معظم شهدا ، آنها را صاحبان اصلی هنر توصیف کرد و افزود: بالاترین جلوه  هنر و هنرمندی را شهدا انجام دادند و راه را برای افتخارات ملت ایران فراهم کردند.

رئیس سازمان صداوسیما به نقد “ابوالحسن داودی” از کارگردانان رسانه ملی به سخنان رئیس جمهور در جمع هنرمندان توجه کرد و گفت: رئیس جمهور از هنرمندان خواست که برنامه‌های‌شان را امیدوار کننده بسازند اما این کارگردان محترم توصیه رئیس جمهور را ، بخشنامه‌ای صحبت کردن با هنرمندان دانست و معتقد بود که هنرمند باید آزاد باشد و اثر خلق کند و هرگونه اجبار هنرمند خلاف آزاد منشی است.

وی با تاکید بر این که مسئله امید جزء اولویت‌های رسانه ملی است گفت منظور رئیس‌جمهور این نیست که هنرمند مجیزگو باشد، بلکه دکتر روحانی معتقد به آزادی بیان و آزادی اندیشه است و این حرف درستی است که باید به جامعه امید هدیه کرد.

مهندس ضرغامی تصریح کرد: امیدوار کننده بودن به این معنی نیست که در برنامه نقد نباشد یا آسیب‌ها و مشکلات مهم مورد غفلت قرار بگیرد، وقتی یک نظام قدرتمند است آسیب‌شناسی می‌کند و نقدپذیر است. این نیست که در تولیدات هنری بحث انتقاد نباشد. بلکه باید در بستری از امید تولید و به جامعه عرضه شود.

وی افزود: هنرمند به گونه ای حرکت و اثر هنری‌اش را عرضه کند که آن کس که اثر هنری را می بیند یک قدم به امیدواری نزدیک تر شود.

مهندس ضرغامی در عین حال پاسخ به نقد کارگردان تلویزیون از رئیس جمهور از وی دعوت کرد که در برنامه ۷  دیدگاه خود را بیان کند.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود درباره رابطه کاری بین مدیران رسانه و هنرمندان گفت: کاری که مدیران انجام می‌دهند صرفاً کار اداری نیست. مدیران و هنرمندان حلقه‌های یک زنجیرند و همه با هم در یک مسیر می‌روند.

مهندس ضرغامی مدیران رسانه را مشاوران صادق هنرمندان و برنامه سازان توصیف کرد و افزود: اگر مشاوره‌ها و همفکری‌ها داده نشود، معلوم نیست برخی آثار به کجا برسد.

وی توجه به اولویت بندی را در تولید آثار هنری ضروری دانست و گفت: اولویت‌بندی ها باید درست ‌شود، حتی در حوزه شخصی، هنرمند می‌تواند برای خودش اولویت‌بندی کند.

رئیس رسانه ملی بر ضرورت کار گروهی تأکید کرد و افزود: امروزه کار جمعی تاثیرگذارتر است و هنرمندان نامور در کار جمعی شکل می‌گیرند و در این مسیر اگر هنرمند مشاوره و کمک فکری بگیرد اثرگذارتر خواهد بود و کار ماندگار هنرمند احتیاج به مشورت دارد.

مهندس ضرغامی گفت:  اگر هنرمند کارش را با اعتقاد انجام دهد اثری ماندگار می سازد. هنرمند واقعی مسئله یابی می‌کند، تحقیق و بررسی می‌کند و بهترین راه حل را بر می گزیند.

رئیس رسانه ملی با سپاس از برگزارکنندگان جشنواره بین المللی جام جم، سومین دوره این جشنواره را “نشستی استثنایی” با حضور جمع کثیری از بزرگان هنر و رسانه توصیف و از هنرمندان ارزشمند محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جوزانی کارگردان مجموعه تلویزیونی “در چشم باد”، غلامحسین ابراهیمی دینانی کارشناس برنامه معرفت قدردانی کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x