تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

تغییر مسیر تردد قاچاقچیان از خشکی به دریا/کنترل ‌کامل مرزهای خشکی و آبی‌

  • کد خبر : 14511
  • 26 دی 1392 - 7:31
تغییر مسیر تردد قاچاقچیان از خشکی به دریا/کنترل ‌کامل مرزهای خشکی و آبی‌

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز مسیر تردد قاچاقچیان از راه خشکی به سمت دریا تعییر یافته است که باید آمادگی خود را در این راستا ارتقا دهیم، چراکه مبارزه در آب سخت است.

 
خبرگزاری فارس: تغییر مسیر تردد قاچاقچیان از خشکی به دریا/کنترل ‌کامل مرزهای خشکی و آبی‌

به گزارش کمال مهر از بندرعباس، احمدرضا رادان عصر امروز در حاشیه مراسم امحاء مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر یک مسئله محلی نیست، بلکه جهانی است، اظهار داشت: این پدیده جهان و بشریت را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه جهان به اندازه سهم خودش در راه مقابله با مواد مخدر ایفای نقش نمی‌کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این راه پیشگام است و مقتدرانه به مقابله با این پدیده شوم ادامه داده است.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: گواه این جانفشانی پرسنل نیروی انتظامی است که در مرزها، گلوگاه‌ها و سایر نقاط همواره نشان داده‌اند که در این راستا جان خود را نیز برای صیانت از سلامت جامعه می‌دهند.

رادان تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی حرکت این راه را خدمت به بشریت می‌دانند و حتی می‌توان گفت که با این سطح از مقابله مسئولیت دولت‌های دیگر را نیز به دوش می‌کشیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته در ستاد ریاست جمهوری به اروپایی‌ها گفتم که شما مقصد هستید و اگر این جانفشانی‌ها نبود، شما اروپایی‌ها به زحمت می‌توانستید جوانان معتاد خود را از کف خیابان جمع کنید.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه هزینه‌های مبارزه تنها مربوطه به کشف حجمی مواد نیست، ابراز داشت: طی محاسبه صورت گرفته، هزینه‌های یکسال مبارزه با مواد مخدر عددی برابر ۱۲ میلیارد دلار معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان است که به نرخ ارز الان سه برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز هدف استکبار در حوزه اجتماعی و اقتصادی است، ابراز داشت: اگر هزینه مرتبط با قاچاق کالا را هم اضافه کنیم رقمی معادل همین رقم را کشور صرف می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خوشبختانه در سایه تلاش جمعی امروز به بخشی از خواسته‌ها که همان به کنترل درآوردن مرزهای خشکی و آبی بود، رسیده‌ایم.

این مسول انتظامی در عین حال متذکر شد: امروز مسیر تردد قاچاقچیان از راه خشکی به سمت دریا تعییر یافته است که باید آمادگی خود را در این راستا ارتقا دهیم، چراکه مبارزه در آب سخت است.

رادان تأکید کرد: با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها باید با معضلات اجتماعی برخورد کرد و در این راه استفاده از ظرفیت‌ها، مردم، رسانه‌ها و مسئولان را نیز نباید فراموش کرد.

به گفته جانشین فرماندهی ناجا، دو استان هرمزگان و بوشهر استان‌های هدف ناجا برای تقویت امکانات و نیروها در برابر قاچاق مواد و کالا هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x