تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

آخرین رخدادهای علم نجوم رصد می شود

  • کد خبر : 14648
  • 26 دی 1392 - 10:01
آخرین رخدادهای علم نجوم رصد می شود

آخرین رخدادهای علم نجوم در نشست مشترک باشگاه نجوم تهران و مرکز علوم و ستاره شناسـی تهران با حضور اندیشمندان و علاقمندان رصد می شود .

به گزارش کمال مهر مهدی ثامنی مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت : این برنامه که صد و سی و یکمین نشست باشگاه نجوم تهران و سی و نهمین نشست باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره شناسـی تهران است به صورت مشترک عصر روز چهارشنبه۲۵ دی ماه با حضور جمعی از اساتید، منجمان نوجوان، جوان و آماتور کشور در تالار کهکشان مرکز علوم برگزار می شود.

وی عنوان کرد: رصد اخبار علمی باشگاه در مورد رخدادهای آسمانی بهمن ماه ، اکتشافات اخیر دانشمندان علم نجــوم، رویدادهای آسمان در ماه گذشته و جدیدترین تصاویر ارائه شده در سایت ناسا در این نشست ارائه می شود.

وی افزود: اولین سخنرانی علمی این برنامــه با موضوع ماده تاریک توسط دکتر میرترابی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)  به مخاطبان ارائه می شود و امیرحسین موسوی رتبه سوم المپیاد کشوری نیز جدیدترین تصاویر سایت نا سا را به نمایش می گذارد.

ثامنی خاطر نشان ساخت : دومین سخنران علمی این برنامه استاد صیاد محقق برجسته رویت هلال است که سخنرانی خود را با موضوع تاریخ رویت هلال ماه در ایران از سال ۱۳۹۲-۱۳۴۵ هجری شمسی برای علاقه مندان بیان می کند و سید مصطفی امام مسئول علمی مرکز نجوم آوا استار سومین سخنران علمی نیز به موضوع «محاسبات نجوم» می پردازد.

وی تصریح کرد: نمایش کلیپ نجومی، پرسش و پاسخ علمی ، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به نفرات برتر  از دیگر برنامه های این نشست علمی است و با رصد اجرام قابل رویت در صورت مساعد بودن شرایط جوی در ساعت۲۰ به پایان خواهد رسید.

شایان ذکر است علاقه‌مندان می توانند جهت عضویت در این باشــگاه و حضور در این برنامه به نشانی میــدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار- کوی شهید صالحی(عرفات)- شماره ۲۲- مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت sactehran.ir مراجعه فرمایند و یا با شماره ۲۲۲۹۳۲۸۰،۲۲۸۰۵۰۰۶،۲۲۲۹۲۲۴۶ تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x