تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

نرخ بیکاری در استان البرز ۲۳ درصد است

  • کد خبر : 14244
  • 25 دی 1392 - 11:47
نرخ بیکاری در استان البرز ۲۳ درصد است

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز نرخ بیکاری در این استان را ۲۳ درصد عنوان کرد.

مهرداد مظفری ظهار کرد: استان البرز دارای مشکلات، نیازها و کاستی‌هایی بوده که بخشی از آنها کشوری بوده و برخی نیز منطقه‌ای و خاص استان است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه امروز یکی از مشکلاتی که جامعه ما را رنج می‌دهد، بیکاری است لذا دولت تلاش بسیاری در راستای رفع و یا حداقل کاهش معضل بیکاری در دستور کار دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز در پاسخ مبنی بر اینکه آیا آمار دقیقی از نرخ بیکاری دارید، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در نخستین روزهای مدیریت جدید در دستور کار قرار گرفت،‌ برآورد نیازها، مشکلات، کاستی‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌‌های استان به صورت دقیق و جامع بود.

مظفری افزود: در همین رابطه بررسی ابعاد و گستردگی موضوع بیکاری نیز جزو اولویت‌های مدیران استانداری و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر نرخ بیکاری در استان البرز ۲۳ درصد است.

*مهاجرت بی‌رویه از جمله عوامل اصلی افزایش بیکاری در البرز

وی ادامه داد: باید بگوییم که ضریب بیکاری در استان البرز بالاتر از میانگین کشوری است و این امر نشان می‌دهد که استانداری و مدیران مربوطه در بخش‌های مختلف برای کاهش این آمار وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز در پاسخ مبنی بر اینکه ریشه‌ها و دلایل اصلی نرخ بالای بیکاری در استان البرز چیست، گفت: بخشی از این بیکاری ناشی از همان مشکلاتی است که دیگر استان‌ها با آن روبه‌رو هستند و برای رفع آنها باید برنامه‌های در سطح ملی اجرایی شود.

مظفری ادامه داد: دولت در این بخش برنامه‌های ویژه‌ای دارد که با اجرای آنها می‌توان به کاهش نرخ بیکاری در کشور امیدوار بود.

وی تصریح کرد: همچنین همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد برخی مسائل خاص استان البرز است، از جمله حجم بالای مهاجرت به شهرستان‌های البرز موجب شده که ما جزو استان‌های مهاجرپذیر باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز تأکید کرد: مهاجرت به استان البرز که بخش مهمی از آنها جوانان جویای کار دیگر استان‌ها هستند، از جمله دلایل اصلی افزایش نرخ بیکاری در البرز به شمار می‌آید.

مظفری در پایان گفت: برای کاهش بیکاری نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد به ویژه صنعت و تولید هستیم و امیدواریم ارائه تسهیلات استانداری البرز به تولیدکنندگان و صنایع استان در این زمینه موثر بوده و بتوانیم نرخ بیکاری در البرز را کاهش دهیم.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x