تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

فاز ۲ کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 14230
  • 25 دی 1392 - 11:36
فاز ۲ کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در صورت تأمین اعتبارات و همکاری مسئولان فاز دوم کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود.

 

 

کمال مهر:

حسن مدیرروستا اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تولید زباله در این کلانشهر لازم است تا تدابیر اساسی برای جمع‌آوری و دفن اصولی این زباله‌ها در کرج اندیشیده شود.

وی ادامه داد: تولید بیش از اندازه زباله یکی از بزرگترین معضلات کرج محسوب می‌شود که این امر برای این کلانشهر یک آسیب است.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها بازیافت زباله را به عنوان یکی از فرصت‌های بازگشت سرمایه و بهره‌برداری از آن تلقی می‌کنند افزود: روزانه یک هزار تن زباله در کرج تولید می‌شود که این میزان حجم زباله به عنوان بزرگترین معضل به شمار می‌آید که لازم است اقدامات لازم برای جمع‌آوری این مهم اندیشیده شود.

مدیرروستا گفت: متأسفانه با توجه به ارائه آموزش‌ها و تبلیغات بسیار زیاد در خصوص اهمیت تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان،‌ همچنان طرح تفکیک زباله را از مبدا به خوبی از سوی مردم انجام نمی‌شود و همین امر معضلاتی را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر این که اجرای این طرح یکی از موثرترین روش‌ها در جمع‌آوری صحیح زباله است خاطرنشان کرد:   ماشین آلات متعدد و نیروهای زیادی برای جمع‌آوری روزانه این حجم از زباله، در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که فرآیند جمع‌آوری تا بازیافت زباله و انتقال آن از طریق شش موتورپول و سه سکوی حمل انجام می‌گیرد، گفت: انجام این مراحل تأثیرات بسیار زیادی را در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری داشته است.

مدیرروستا در ادامه سخنان خود با اشاره به این که می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های اساسی این میزان حجم زباله تولید شده در کرج را از طریق چرخه بازیافت دوباره به چرخه مصرف بازگردانیم ادامه داد: هم اکنون از میزان زباله تولیدی روزانه شهر، ۵۰۰ تن در مسیر خط کمپوست قرار گرفته و بازیافت می‌شود اما بقیه آنها دفن شده که این امر آسیب‌های زیست محیطی و بهداشتی خاص خود را به همراه دارد.

مدیرروستا یکی از مهمترین مشکلات اجرای فاز دوم کارخانه کمپوست را عدم تخصیص اعتبارات دانست و بیان داشت: مشکلات مالی تاکنون مانع احداث این فاز شده که امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه به اجرای این طرح و ضرورت اجرای آن در این کلانشهر هر چه سریعتر منابع مالی لازم را برای اجرایی شدن این طرح اختصاص دهند.

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x