تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تئاتر آینه فرهنگ و هنر کشور / وظیفه اصلی دولت تناسب بخشیدن به وضعیت هنر تئاتر است/ باید نقدپذیری در بین مسئولان بوجود آید/ پیام تبریک “جمشید مشایخی” به جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر : 14198
  • 25 دی 1392 - 10:51
تئاتر آینه فرهنگ و هنر کشور / وظیفه اصلی دولت تناسب بخشیدن به وضعیت هنر تئاتر است/ باید نقدپذیری در بین مسئولان بوجود آید/ پیام تبریک “جمشید مشایخی” به جشنواره تئاتر فجر

جمشید مشایخی، پیشکسوت عرصه بازیگری تئاتر و تلویزیون و سینما، در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور نیافت اما پیام تبریکی در این زمینه فرستاد.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر کمال مهر حاضر در محل برگزاری، مراسم افتتاحیه‌ی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور مسئولین تئاتر کشور  چون “علی مرادخانی” معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛ “قادر آشنا”، دبیر این دوره جشنواره؛ “حسین طاهری”،‌ مدیر مرکز هنرهای نمایشی؛ “حمید شاه آبادی” معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و “ایرج راد”، مدیرعامل خانه تئاتر، امشب، ۲۴ دیماه در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد کیش آغاز شد.

سی‌ودومین جشن تئاتر ایران آغاز شد

 

سی‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افتتاح شد.

علی نصیریان در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دوم تئاتر فجر:
تئاتر نیازمند حمایت بخش خصوصی و بانک ها است/ حمایت معنوی از تئاتر کم است
بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون حمایت معنوی از هنر تئاتر را کم دانسته و تاکید کرد که علاوه بر حمایت معنوی تئاتر نیازمند حمایت مالی بخش خصوصی همچون بانک ها است.

علی مرادخانی در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دوم تئاتر فجر تاکید کرد
تئاتر آینه فرهنگ و هنر کشور/ تناسب بخشیدن به وضعیت هنر تئاترکار اصلی دولت است/ باید نقدپذیری در بین مسئولان بوجود آید
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و دوم تئاتر فجر هنر تئاتر را آینه فرهنگ و هنر کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که در تئاتر بیان می شود ذات و استخوان بندی اصلی هنر است.

پیام تبریک “جمشید مشایخی” به جشنواره تئاتر فجر
جمشید مشایخی، پیشکسوت عرصه بازیگری تئاتر و تلویزیون و سینما، در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور نیافت اما پیام تبریکی در این زمینه فرستاد.

حاشیه و بخشهای مراسم افتتاحیه

در این برنامه سه قطعه تک‌گویی درباره مسائل و مشکلات مختلف تئاتر ایران از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز اجرا شد. این قطعات توسط داریوش مودبیان، ایرج راد و محمد حاتمی اجرا شد. در این قطعات مشکلات مختلف تئاتر ایران مطرح شد و یاد هنرمندان درگذشته همچون حمید سمندریان، احمد آقالو، سعدی افشار، محمود استادمحمد، جمشید لایق، اکبر رادی و … گرامی داشته شد. همچنین مطالبی درباره مدیران پیشین مرکز هنرهای نمایشی ارائه شد و از علی منتظری، یکی از مدیران پیشین تئاتر به نیکی یاد شد.

اجرای یک قطعه موسیقی تلفیقی ایران و هند و تقدیر از سه تن از مدیران ارشاد استان‌ها، از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر بود. همچنین قرار بود جمشید مشایخی یکی از مهمانان ویژه این برنامه باشد، اما از آنجا که نتوانست در مراسم حضور پیدا کند، محمد حاتمی، بازیگر و کارگردان تئاتر پیام کوتاهی را از طرف مشایخی خواند.

در این مراسم رییس هیأت مدیره منطقه آزاد کیش با تأکید بر جایگاه مهم هنر تئاتر، گفت: مدیریت جزیره کیش قصد دارد فضای فرهنگی را در این جزیره گسترش دهد و کیش را به کانون موضوعات و فعالیت‌های فرهنگی تبدیل کند.

در این برنامه هنرمندانی همچون علی صابری، سیاوش تهمورث، هادی مرزبان، فریندخت زاهدی، اصغر همت، ستاره اسکندری، سهراب سلیمی، احترام برومند، شهره سلطانی، ابراهیم پشت‌کوهی، سعید پورصمیمی و… حضور داشتند.

اجرای این برنامه را نیما کرمی بر عهده داشت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x