تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آمار سه روز سرقت معادل کل جرایم در سال/ جداسازی ۱۱۰ از کلانتری‌ها تا پایان سال در سراسر کشور

  • کد خبر : 14335
  • 25 دی 1392 - 14:02
آمار سه روز سرقت معادل کل جرایم در سال/ جداسازی ۱۱۰ از کلانتری‌ها تا پایان سال در سراسر کشور

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: اولویت اول پلیس مبارزه با سرقت است چرا که آمار سه روز سرقت معادل کل جرایم در سال است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش معاونین عملیات استان‌ها و فرمانده‌های مستقل ناجا اظهار داشت: الگو قرار دادن پیامبر اسلام در کشورمان موجب شده امروز در دنیا ایران بدرخشد و دشمن نتواند برای لحظه‌ای این انقلاب را از مسیر خود خارج کند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: دشمن شاید بتواند ضربه بزند، فشار وارد کند و یا حرکت را کند کند اما هرگز نمی‌تواند این حرکت مقدس را متوقف کند و ما باید از ضعف‌های دشمن بهره ببریم و تهدید‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم و بدانیم پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی‌دهند و آنچه پشتوانه یک تیم دیپلماسی است قدرت ملی همراه او است.

وی افزود: امروز در مذاکرات عنوان می‌کنند که مطالبات ده سال پیش ما را پذیرفتند و می‌خواهند که جلو‌تر نرویم پس مجموعه قدرت ملی، سیاسی، مقاومت، اقتصادی، نقش منطقه‌ای بین‌المللی امنیتی وحدت سیاسی و حمایت و پشتوانه مردمی همه برآیند قدرت ملی است که تیم مذاکره کننده باید از آن استفاده کند.

سردار احمدی مقدم در ادامه صحبت‌های خود با اشاره کاهش جرایم اظهار داشت: ما امسال در همه جرایم کاهش و افول را داشته‌ایم و تنها در بخشی از سرقت‌های خورد با افزایش روبرو بودیم که آن نیز در ماه‌های اخیر کاهش یافته.

وی در ادامه اذعان داشت: ۵ رکن اساسی که باید نیروی انتظامی در دستور کار قرار دهد می‌توان به اشراف اطلاعاتی در مرحله اول اشاره کرد که می‌بایست نیروی انتظامی همواره نسبت به مجرمان و تهدیدات اشراف کامل داشته و آن را تقویت کند چراکه زمانی که اطلاعات نداریم مجبور می‌شویم همه کشور را تحت مراقبت قرار دهیم و این مسئله هزینه بر خواهد بود.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: نکته دوم تحرک و قدرت اجتماعی است که باید از ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کرد و مشارکت مردم را نیز تقویت کنیم و پس از آن فناوری، دانش و پژوهش و حرفه گرایی از ارکان اساسی دیگر کار نیروی انتظامی است.

*کاهش ۱۰ هزار نفر از جمع سربازان تا دو سال آینده

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما در دو سال آینده ۱۰ هزار نفر از جمع سربازان را کم خواهیم کرد و همچنین از هم اکنون مقدمات نوروز آغاز شده که از جمله آن‌ها کارهای آموزشی، هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، شیفت بندی‌ها و تمرینات آغاز شده و در نوروز ملموس خواهد بود.

وی ادامه داد: حتما امسال در طرح نوروزی باید نقاط ضعف سال گذشته را کاهش دهیم اما این خروجی به معنای فشار بیشتر وارد کردن نیست و برای آن باید از روش‌های منطقی استفاده کرد.

*استفاده از قرارگاه ظفر در طرح نوروزی

سردار احمدی مقدم افزود: طرح نوروزی باید یک طرح جامع باشد و امسال از امکانات قرارگاه ظفر نیز در این طرح استفاده خواهد شد چراکه این قرارگاه در انتخابات سال گذشته اقدامات خوبی را داشت و با ۶۰ هزار نیرو می‌توان در ماموریت‌های سراسری از آن استفاده بیشتر کرد.

*اولویت اول نیروی انتظامی مبارزه با سرقت است

وی در ادامه با اشاره به سرقت به عنوان شایع‌ترین جرم کشور بیان داشت: در حوزه مبارزه با جرایم اولویت اول ما سرقت به عنوان شایع‌ترین جرم کشور است و این موضوع نیاز به همکاری استان‌ها و دستگاه‌های قضایی دارد.

وی افزود: همچنین تصادفات از دیگر موضوعات اصلی ماست که امسال کاهش ۷ درصدی کشته‌ها را داشتیم و با وجود اینکه در تغییر و تحولات دولت جدید در برخی گام‌ها از جمله خطوط ناوگان فرسوده به کندی روبرو بودیم اما بارقه‌های و نفس جدیدی وجود دارد که امیدواریم در خروج ناوگان فرسوده و همچنین توسعه مراقبت‌های الکتریکی در راه‌ها نشان داده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مورد کمک کننده در کاهش تصادفات افزایش جرایم به عنوان عامل بازدارنده است که براساس قانون نرخ جرایم هر سه سال یک بار براساس تورم می‌تواند افزایش پیدا کند.

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: جداسازی ۱۱۰ از کلانتری‌ها باید قطعی شود چراکه طرح آزمایشی آن در تهران بسیار مثبت بود و سرعت عمل را افزایش داد و نشان دهنده آن است که قابل تعمیم و سراسری سازی است و تا پایان سال آن را در سراسر کشور و در مراکز استان‌ها عملی خواهیم کرد.

*آمار سه روز سرقت معادل کل جرایم در سال  

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به آمار ۲ هزار سرقت روزانه اظهار داشت: کل جرایم در سال آماری ۵ تا ۶ هزار را به خود اختصاص می‌دهد در حالیکه روزانه ۲ هزار سرقت خرد و کلان را شاهد هستیم و آمار سه روز سرقت معادل کل جرایم در سال است.

وی ادامه داد: آمار بیان شده در خصوص سرقت خودرو ۲۶ درصد است اما با فشاری که روی اصلاح آماری آوردیم آمار واقعی ۱۲ تا ۱۵ درصد است و از اول خرداد امسال و با بهبود وضع سیاسی کشور وضعیت سرقت‌ها در ماه‌های اخیر رو به افول بوده است.

*آمار کشف سرقت‌های بانک صددرصد است

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سرقت چند روز گذشته یک بانک و دیر رسیدن ماموران پلیس اظهار داشت: برخی بانک‌ها خودشان کم‌کاری و تعلل می‌کنند و در استفاده از ابزارهای امنیتی حساب اقتصادی می‌کنند اما قطعا آمار کشف سرقت بانک‌ها حدود صددرصد است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x