تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کری به لاروف سیب زمینی هدیه کرد+عکس

  • کد خبر : 13879
  • 24 دی 1392 - 9:20
کری به لاروف سیب زمینی هدیه کرد+عکس

وزیر خارجه آمریکا قبل از گفت‌وگو درباره سوریه به وزیر خارجه روسیه سیب‌زمینی هدیه داد.‬

گروه بین الملل کمال مهر؛ «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا قبل از گفت‌وگو درباره سوریه به «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه دو عدد سیب‌زمینی هدیه داد‬.

کری و لاوروف برای مذاکره در مورد مقدمات برگزاری نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو ۲» که روز ۲ بهمن در سوئیس برگزار می‌شود، در پاریس به سر می‌برند.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار ابتدایی با لاوروف که در اقامتگاه سفیر این کشور در فرانسه برگزار شد، ۲ سیب‌زمینی محلی را به همتای روس‌اش هدیه داد. او این سیب‌زمینی‌ها را از سفر اخیرش به ایالت «آیداهو» به عنوان سوغات برای لاوروف به پاریس آورده بود.

«ماریا زاخاروف» معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه دقایقی بعد با انتشار این تصویر در صفحه فیس‌بوکش، ابراز امیدواری کرد که این هدیه «نشانه‌ای خوب» برای پیشرفت مذاکرات باشد.

کری و لاوروف امروز با حضور «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه پشت درهای بسته دیدار کرده‌اند. در این دیدار که هنوز هم در جریان است، طرفین تلاش می‌کند موارد مورد اختلاف برای برگزاری نشست «ژنو ۲» را برطرف کنند.

بحث دعوت یا عدم دعوت از ایران به این نشست، از جمله مباحث مورد اختلاف طرفین است. سازمان ملل و روسیه خواهان دعوت از ایران هستند، اما آمریکا مخالف این امر است. نام ایران در لیست اولیه‌ای که سازمان ملل اعلام کرده، نبوده است. کری و لاوروف امروز تصمیم نهایی را در این مورد اتخاذ می‌کنند. ایران اعلام کرده است در صورتی که پیش‌شرطی برای حضور وجود نداشته باشد، در آن شرکت می‌کند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x