تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی در کرج

  • کد خبر : 13953
  • 24 دی 1392 - 10:46
سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی در کرج

رئیس دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرمانده انتظامی البرز گفت: سامانه ۱۹۷ پل محکم ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است که از طریق آن می‌توان به ارزیابی درستی از عملکرد پلیس دست یافت.

گروه استانی کمال مهر؛ سرگرد امید کوثری‌فر ضمن اشاره به فرازی از  فرمایشات مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه “تحول در سازمان برای افزایش رضایت مندی مردم لازم بوده و ۱۹۷ مبنای یک تحول سازمانی است” دفتر نظارت همگانی پلیس را به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارها در  کسب و ارتقای اعتماد عمومی که همان سرمایه عظیم نیروی انتظامی است، برشمرد و اظهارکرد: سامانه ۱۹۷ امروزه به عنوان مأمن و پناهگاه مردم عمل می کند و می توان ادعا کرد خدمت رسانی این سامانه در حال ربودن گوی سبقت از سایر مراکز خدماتی نیروی انتظامی بوده و در سطح کلان رویکرد ناجا موید همین نکته است که تلاش دارد با استفاده از این سرمایه بی بدیل برای توسعه و تحول مأموریت ها بهره گیرد.

وی گفت: گسترش و بهبود تعامل مردم با نیروی انتظامی، افزایش احساس مسئولیت و حس پاسخگویی در مدیران و فرماندهان از مهمترین اهداف دفتر نظارت همگانی در مردمی ساختن پلیس و ارتقای اعتماد عمومی به ناجا است.

کوثری‌فر ضمن اشاره به فعالیت دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ استان البرز تصریح کرد: رعایت اصل امانت داری و احساس مسئولیت در قبال پیام‌های مردمی، اصل سرعت عمل در دریافت و تحلیل نظرهای مردم، ارائه بازخورد اخبار به شهروندان و مخاطبان، ایجاد احساس امنیت در شهروندان نظارت کننده و اصل پیگیری پیام‌ها تا حاصل شدن نتیجه روشن و رفع مشکلات فراروی مردم در انجام خدمات متنوع و گسترده پلیسی  از مهمترین اصول حاکم بر دیدگاه و تفکر کلان دفتر نظارت همگانی استان البرز است.

سرگرد کوثری‌فر تاکید کرد: پاسخگو بودن یکی از دغدغه‌های پلیس استان البرز و از نکات بارز مد نظر سلسله مراتب فرماندهی در استان البرز بوده و سازو کاری فراهم شده که مردم استان می توانند با یک تماس تلفنی از  طریق سامانه ۱۹۷ مطالب خود اعم از هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس استان البرز را در کوتاه ترین زمان ممکن به گوش بالاترین مقام انتظامی استان البرز برسانند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده انتظامی استان البرز به طور مستمر و روزانه تمامی اخبار واصله به ۱۹۷ را به طور شخصی مطالعه و دستورات مقتضی درباره نحوه رسیدگی به این گونه درخواست‌ها و گزارشات را صادر می‌کند.

کوثری افزود: فرمانده انتظامی استان ضمن اینکه در جلسات ملاقات مردمی که با اطلاع رسانی گسترده از طریق صدا و سیما استان البرز، نصب بنر و درج در سایت پلیس در محل ساختمان ۱۹۷ در میدان توحید کرج برگزار می شود از نزدیک مشکلات مردمی مورد بررسی هیئت رئیسه استان قرار گرفته و می توان بیان کرد که بالغ بر ۹۰ درصد از مشکلات مردم استان البرز به صورت آنی و در همان روز رسیدگی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماه امسال پیشنهادهای خوبی از سوی مردم به صورت تلفنی و حضوری ارائه شده افزود: بیشتر این پیشنهادها در ماموریت ها، عملیات ها و طرح های مختلف اجرا شده در سطح استان مورد استفاده قرار گرفته اند و نتایج  ملموس و موثری  درروند ارتقای احساس امنیت به وجود آورده اند.

کوثری‌فر بیان کرد: برابر بررسی صورت گرفته با توجه به ارتباط مضاعف ایجاد شده بین ۱۹۷ با شهروندان، میزان تماس و مراجعه شهروندان با سامانه ۱۹۷ در ۸ ماه نخست امسال با مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۲درصد افزایش در حیطه اخبار قابل رسیدگی را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان البرز تصریح کرد: این آمار علی‌رغم آن است که این میزان افزایش تماس و بالارفتن سطح انتظار از پلیس در اذهان عمومی با توجه به مولفه های  مختلف مرتبط با  این مقوله، در  مجموع از این بین میزان تقدیر از عملکرد پلیس به میزان ۸۴درصد و درخواست و پیشنهاد نیز به میزان ۱۲۰درصد افزایش داشته است و لازم به ذکر است که صرفاً میزان ۱۶ درصد از  کل گزارشات واصله مربوط به انتقاد و ۵.۲ درصد از  کل گزارشات واصله ، شکایت از  عملکرد کارکنان بوده است که نشانگر اعتماد عمومی به پلیس است.

رئیس دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: مردم استان البرز می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، درخواست و گزارش تقدیر یا شکایت خود از  عملکرد کارکنان پلیس استان البرز را از طریق شماره تلفن ۱۹۷، پست الکترونیک” Police197@police.ir”، صندوق پستی ۱۵۴۳/۱۵۷۴۵ ، سرویس پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۹۷ با ۱۹۷ مطرح و یا بطور حضوری به آدرس کرج ، میدان توحید، ابتدای بلوار بلال، ساختمان گزینش و استخدام دفتر نظارت همگانی استان البرز ۱۹۷ مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x