تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درخواست آیت الله جنتی از سینماگران

  • کد خبر : 13543
  • 22 دی 1392 - 8:46
درخواست آیت الله جنتی از سینماگران

آیت الله جنتی از سینماگران خواست آنگوه فیلم‌های روشنگرانه‌ای از ماجرای فتنه ۸۸ بسازند که دیگر کسی هوس نکند از این قضیه دفاع کند.

کمال مهر: آیت الله جنتی از سینماگران خواست آنگوه فیلم‌های روشنگرانه‌ای از ماجرای فتنه ۸۸ بسازند که دیگر کسی هوس نکند از این قضیه دفاع کند.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره عمار که در  سینما فلسطین برگزار شد، گفت: حضور من در جلسه بسیار دوست داشتنی شما حالت غافلگیرانه ای داشت.

وی گفت: دکتر جلیلی از من خواست که در این مراسم حضور یابیم و صحبت کنم اما من گفتم صحبتی ندارم. از من خواسته شد برای ادای نماز بیایم بنابراین حضور من در اینجا همچنان که گفتم حالت غافلگیرانه ای داشت.

آیت الله جنتی ادامه داد: نیازی نیست که من به شما بگویم که ارزش هنر چیست اما مثال می زنم. زمانی فیلمی را برای حضرت امام نشان دادند که نقش روشنفکری داشت و امام درباره آن فیلم گفتند که آن فیلم از صد منبر بهتر است. خود من فیلم “توبه نصوح” را که سلشحور در آن نقش داشت و صحنه ها و جمله‌های آن را هیچ گاه از یاد نمی برم.

در آن صحنه برزخی مظلومی که حقش در دنیا ضایع شده بود، پشت ظالم راه می رفت و به او می گفت حق من را بده. این صحنه تاثیر زیادی بر من گذاشت و من هنوز به آن فکر می کنم.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با طرح این سئوال که چرا ما نباید در جمهوری اسلامی هنرمند متعهد داشته باشیم که جواب نامربوط ها را بدهد؟، اضافه کرد: اگر این هنرمندان متعهد فسادهای آمریکا را نشان دهند و در مورد آنها فیلم بسازند دیگر آمریکایی ها سر بلند نمی کنند و دیگر کسی از رابطه با آمریکا دم نمی زند.

آیت الله جنتی با تاکید بر ساخت فیلم درباره فتنه عنوان کرد: در قضیه فتنه کار هنری بسیاری می توانید بکنید به طوری که کسی هوس نکند از این قضیه دفاع کند. صحنه ها به شکلی باشد که هر بچه ای با دیدن آنها احساس تنفر کند که چقدر آدمها در فتنه گناهکار شدند و این به این دلیل بود که اینها بصیرت نداشتند.

وی ادامه داد: هنر در تربیت انسان جایگاه والایی دارد و امیدوارم مسئولان این جشنواره هنرمندان متعهد را تولید مثل و تکثیر کنند تا هنر نقش اول را در انقلاب داشته باشد. هنر کارهای بسیاری باید بکند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به تجلیلی که از سلحشور شد، گفت: همه باید از هنرمندان متعهد تقدیر و تشکر کنند و من امیدوارم این هنرمندان به گونه ای زیاد شوند که ظهور حضرت ولی عصر را با آماده کردن افکار نزدیک کنند.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x