تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

آمریکایی‌ها هر روز یک مانع در راه توافقات ژنو ایجاد می‌کنند

  • کد خبر : 13521
  • 22 دی 1392 - 8:32
آمریکایی‌ها هر روز یک مانع در راه توافقات ژنو ایجاد می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از توافقات ایران با ۱+۵ در ژنو، آمریکایی‌ها هر روز یک مانع جدید در راه عدم تحقق مفاد توافقنامه ایجاد می‌کنند.

 

کمال مهر:

اسماعیل کوثری اظهار داشت: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران اسلامی تبدیل به بهانه‌ای در دست کشورهای غربی شده و هر بار به بهانه‌هایی چون شفاف‌سازی و اعتمادسازی، پرونده‌ کشورمان را پیچیده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران تاکنون همراهی‌های لازم با نهادهای بین‌المللی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشور انجام داده‌ و گام‌های بسیاری را در راستای شفاف‌سازی این فعالیت‌ها برداشته‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود بیش از یک دهه است فعالیت‌های علمی ایران در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به دست‌مایه و بهانه‌‌ای برای غربی‌ها برای مانع‌تراشی در راه توسعه و پیشرفت کشورمان تبدیل شده است.

کوثری با اشاره به سابقه تاریخی روابط کشورهای مستقل با غربی‌ها به ویژه آمریکا گفت: سران کشورهای استکباری بارها ثابت کرده‌اند که به غیر از منافع نامشروع خود به موضوع دیگری فکر نکرده و در تمام تعاملات و مبادلات خود با کشورهای جهان به فکر غارت منابع و ثروت دیگر ملت‌ها هستند.

وی تاکید کرد: طبیعی است که اطمینان کردن به این حکومت‌ها منطقی نیست و همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، ما به کشورهای استکباری در غرب به ویژه سران کاخ سفید هیچ اعتمادی نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با ۱+۵ و نتایج آن که به توافقات ژنو مشهور شده، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به رویکرد آمریکا در قبال این توافقات اشاره کرد که از همان ابتدا هر روز به دنبال مانع‌تراشی در راه تحقق مفاد این توافق بودند.

کوثری همچنین به تلاش کنگره و سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان گفت: این تلاش‌ها در همان راستای مانع‌تراشی حکومت آمریکا تفسیر می‌شود و بی‌اعتمادی ایران به کاخ سفید و حاکمیت آمریکا را بار دیگر اثبات می‌کند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند توافقات ایران با ۱+۵ به نتیجه رسیده و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما و تلاش‌هایی که در راستای اعتمادسازی و شفاف‌سازی انجام می‌دهیم به  اطلاع افکار عمومی جهان رسیده و جهانیان را اقناع کند.

کوثری در پایان گفت: اقناع افکار عمومی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور قطع برای آمریکایی‌ها شکست بزرگی خواهد بود و به همین دلیل، به طور مداوم در اقدام به مانع‌تراشی در این مسیر حرکت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x