تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

“علی لاریجانی” به ایتالیا دعوت شد

  • کد خبر : 12996
  • 20 دی 1392 - 12:11
“علی لاریجانی” به ایتالیا دعوت شد

رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار سفیر ایران در رم، از “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به آن کشور دعوت کرد.

 

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر ؛ خانم” لائورا بولدرینی”، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا روز پنجشنبه در دیدار با جهانبخش مظفری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم با تاکید بر تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور، از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیدار از رم دعوت کرد.
“بولدرینی” با استقبال از حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، استفاده بهینه از گشایشهای بوجودآمده و تقویت مناسبات دوجانبه در همه حوزه ها را وظیفه مسئولان دو کشور خواند و تاکید کرد:همکاری و تعامل بازیگران بین المللی تنها از طریق احترام متقابل به ارزش ها و فرهنگهای یکدیگر میسر خواهد بود و ارعاب و تهدید هیچگاه موجب ایجاد همکاری پایدار نبوده است.
رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا همچنین با اشاره به علاقمندی خود برای سفر به ایران بر تلاش خود و همکارانش برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران در پارلمان ایتالیا به عنوان موتور محرکه مناسبات پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه و نزدیک دو کشور بر ضرورت تقویت دیپلماسی پارلمانی به عنوان عرصه تجلی تماسهای مردم- مردم تاکید کرد.
وی همچنین آمادگی کشورمان را برای تنظیم سفرهای متقابل روسای مجلس دو کشور اعلام کرد.
هم اکنون هیاتی از مجلس سنای ایتالیا به ریاست “پیئر فردیناندو کازینی”، رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنا، در کشورمان به سر می برد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x