تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تمدید قرداد خرید “نفت ایران” از سوی “ژاپن”/ رکود “خودروسازی فرانسه” در سال ۲۰۱۳/ “بورس تهران” در میان اولین‌های جهان

  • کد خبر : 12986
  • 20 دی 1392 - 12:04
تمدید قرداد خرید “نفت ایران” از سوی “ژاپن”/ رکود “خودروسازی فرانسه” در سال ۲۰۱۳/ “بورس تهران” در میان اولین‌های جهان

بزرگترین پالایشگاه نفت ژاپن قرارداد خرید نفت از ایران برای سال ۲۰۱۴ تمدید کرد، بازار خودرو فرانسه بیشترین سطح کاهش فروش رادر سال ۲۰۱۳ تجربه کرد، بورس تهران در سال ۲۰۱۳ رکورد زد و در میان اولین‌های جهان قرار گرفت و … از جمله اخبار بین‌المللی هفته گذشته (۱۲ تا ۱۹ دی ۹۲) هستند.

 

 

 

 

 

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر؛ طی هفته‌ای که گذشت (۱۲ تا ۱۹ دی ماه ۹۲)، اخبار مختلفی در خصوص اقتصاد ایران و جهان در سطح خبرگزاری‌های بین‌المللی منتشر شد که در این گزارش برخی از مهمترین آنها ذکر می‌شود.

تمدید قرارداد خرید “نفت ایران” از سوی بزرگترین پالایشگاه نفت “ژاپن”

پایگاه اینترنتی پلاتس طی گزارشی اعلام کرد رئیس بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن گفت: این شرکت قرارداد خرید نفت از ایران برای سال ۲۰۱۴ را تمدید کرده است.

 

این شرکت تا دسامبر ۲۰۱۲ معادل ۸۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد می‌کرد و این در حالی است که میزان خرید سال ۲۰۱۴ به طور رسمی اعلام نشده است. 

 

شرکت‌های “هیا شوا شل”، “کوسمو تویل” و “ایدمیتسو کوسان” دیگر شرکت‌های طرف قرارداد با ایران هستند که قراردادهای سالانه آنها در ماه مارس به پایان می‌رسد.

بازار “خودور فرانسه” پایین‌ترین سطح فروش در ۱۵ سال گذشته را تجربه کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته خودروسازی فرانسه آماری ارائه کرده که در آن به کاهش فروش خودرو در این کشور در سال ۲۰۱۳ اشاره شده است.

در میان شرکتهای خودروسازی خارجی نیز میزان فروش شرکتهای خودروسازی “فورد” و “جنرال موتورز” به ترتیب ۱۷.۳ درصد و ۱۵.۸ درصد در سال ۲۰۱۳ در بازار خودرو فرانسه کاهش داشت.

شرکت “فولکس واگن” که بیشترین فروش را در اروپا دارد، میزان فروش آن در بازار فرانسه در سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

سال ۲۰۱۳ “میلیاردرهای جهان” ثروتمندتر شدند

 

خبر گزاری فرانس۲۴، نیز در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ آماری را منتشر کرد که طی آن اعلام شد که “بیل گیتس”، بنیانگذار شرکت “مایکروسافت” باردیگر ثروتمندترین فرد جهان شد و طی یک سال گذشته ۱۱.۵ میلیارد یورو به ثروت وی افزوده شد.

در رده بندی دوم ثروتمندان جهان، “کارلوس اسلیم”، میلیاردر مکزیکی با ۵۴ میلیارد یورو ثروت و در جایگاه سوم، “آمانسیو اورتگا” اسپانیایی مالک شرکت “زارا” با ۴۸.۵ میلیارد یورو ثروت قرار دارد.

ثروت “مارک زوکربرگ”، بنیانگذار “فیس بوک” نیز در سال ۲۰۱۳ دو برابر افزایش یافت.

“بورس تهران” با رشد ۱۳۱ درصدی در میان اولین‌های جهان قرار گرفت

خبرگزاری بلومبرگ در هفته گذشته خبر رشد بورس تهران را منتشر کرد، مدیر یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران در این خصوص گفت: بورس تهران روز به روز شاهد سرازیر شدن حجم زیادی از سرمایه‌های تازه از سوی سرمایه‌گذاران شخصی به سمت بازار سهام است.

 

همچنین ارزش سهام کل شرکت‌های عرضه شده در بورس از سال ۲۰۱۱ تاکنون، به ۱۷۴ میلیارد دلار رسیده است.

 

گفتنی است، حجم معاملات صورت گرفته در بازار بورس تهران در طول یک روز برابر با حجم معاملات صورت گرفته در بازار بورس آمریکا در حدود ۲۲ ثانیه است.

سال ۲۰۱۴، سال حقایق تلخ برای “انگلیس”

بر اساس گزارش پرس تی‌وی، “جرج اوزبورن”، وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد سال ۲۰۱۴، سال کاهش هزینه‌های عمومی خواهد بود؛ به همین دلیل سال حقایق سخت است، سال که انگلیس با یک انتخاب مواجه خواهد شد.

“دیوید کامرون”، نخست وزیر انگلیس در یک سخنرانی در ماه نوامبر گفت: اقدامات ریاضتی به منظور مقابله با بدهی‌های این کشور و رشد کند اقتصادی ادامه خواهد یافت.

کاهش تولید “نفت اوپک”/ تولید “نفت ایران” ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد تولید نفت اوپک به دلیل درگیری‌ها در لیبی، کاهش تولید نفت عراق و کاهش عرضه نفت عربستان، به پایین‌ترین میزان از می ۲۰۱۱ تاکنون رسیده است.

 

این گزارش نشان می‌دهد تولید نفت اوپک در ماه دسامبر پایین‌تر از سقف تعیین شده، یعنی ۳۰ میلیون بشکه در روز بود.

 

بر اساس این تحقیق، میزان تولید نفت ایران در ماه دسامبر ۲.۷ میلیون بشکه در روز برآورد شده که ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

“آمریکا”یی‌ها امیدی به بهبود اقتصاد کشورشان در سال ۲۰۱۴ ندارند

بر اساس گزارش پرس تی‌وی، مردم آمریکا امیدی به بهبود اوضاع اقتصادی کشورشان در سال ۲۰۱۴ ندارند، آنها معتقدند سال جدید نیز تکرار سال گذشته خواهد بود.

شاخص‌های کنونی اقتصادی حاکی از آن است که سال ۲۰۱۴ نیز همانند سال ۲۰۱۳ سالی بی‌فروغ برای اقتصاد آمریکا باشد.

برخی کارشناسان معتقدند کنگره باید بخشی از سیاست‌های محدودکننده خود را حذف کند تا اقتصاد در مسیر رشد قرار بگیرد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x