تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های البرز‌

  • کد خبر : 12797
  • 19 دی 1392 - 10:00
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های البرز‌

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به وضعیت جاده‌های این استان، ضمن اعلام محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی هفته از شهروندان خواست تا از تردد با خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی خودداری کنند.

رضا اکبری اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد بارش‌ برف و باران در اکثر استان‌های کشور به ویژه جاده‌های کوهستانی بودیم و همین امر موجب لغزنده شدن سطح جاده‌ها شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه سطح جاده کرج – چالوس به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن این محور و بارش‌ برف،‌ لغزنده بوده و با توجه به احتمال بارش برف در این جاده، لازم است که رانندگان در زمان تردد از این محور زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: در این فصل از سال احتمال بارش برف و بسته شدن چند ساعته جاده چالوس وجود دارد و رانندگان پیش از عزیمت به سمت مقصد، لازم است که تجهیزات زمستانی خودروی خود از جمله وسائل گرمایشی را کنترل کرده و با سوخت کافی سفر را آغاز کنند.

* جاده چالوس این هفته نیز یک طرفه می‌شود

اکبری در پاسخ  مبنی بر اینکه آیا در روزهای پایانی این هفته نیز پلیس راه برنامه‌ای برای کنترل بار ترافیکی جاده‌ها دارد، گفت: همواره در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش سفرهای برون‌شهری و افزایش ترافیک محورهای استان البرز به ویژه جاده چالوس هستیم و به همین دلیل پلیس راه برای کنترل بار ترافیکی برنامه‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی افزود: این هفته نیز به طور موقت محدودیت‌هایی را برای تردد خودروها در جاده‌های استان البرز پیش‌بینی کرده‌ایم که این امر بر اساس دستورالعمل پلیس راه اعمال خواهد شد.

اکبری گفت: بر این اساس از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز جمعه بیستم دی ماه تا ساعت ۲۴ این روز، تردد خودروها از مرزن آبد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

وی اظهار داشت: بنابراین ماموران پلیس راه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز جمعه این هفته تا ساعت ۲۴ از تردد تمام وسائل نقلیه سبک و سنگین از میدان امیر کبیر کرج به سمت مرزن‌آباد جلوگیری کرده و این محور یک طرفه است.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: همچنین در مدت زمان اعلام شده تردد انواع خودروهای سنگین، تریلر و کامیون در محور کرج – چالوس ممنوع است، ضمن اینکه ماموران پلیس راه اجازه عبور به موتورسیکلت‌ها را نیز در این ساعات نخواهند داد.

اکبری در پایان با بیان اینکه شرایط جوی در محورهای کوهستانی استان البرز برفی است، گفت: از رانندگان انتظار داریم که وسائل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند و ماموران پلیس راه خودروهای فاقد زنجیر چرخ را جریمه خواهند کرد.

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x